Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku
Machová, Martina ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je podpora jazykového vývoje prostřednictvím rozvoje sluchové percepce u dětí v raném věku. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž dvě jsou teoretické a závěrečná kapitola je praktická. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou řeč, jazyk a komunikace a dále je popsána ontogeneze řeči, jazyka a komunikace dítěte raného věku. Ontogeneze řeči, jazyka a komunikace je v práci uvedena z pohledu dvou různých autorů. Následující kapitola teoretické části je věnována sluchovému vnímání, ve které je popsána anatomie a fyziologie sluchového orgánu, vývoj sluchového vnímání a oblasti sluchové percepce. Empirická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením kvalitativního charakteru. Výzkumnou metodou v bakalářské práci jsou případové studie. Případové studie byly zpracovány za pomoci dalších výzkumných technik. Hlavním cílem výzkumného šetření je analyzovat rozvoj sluchové percepce u sledovaných dětí v raném věku v soukromé mateřské škole v Praze, k jehož dosažení byly vymezeny dílčí cíle bakalářské práce a výzkumné otázky. Výzkumné šetření se zabývá celkem pěti případovými studiemi dětí v raném věku. Výzkumné šetření upozorňuje na významnou úzkou propojenost sluchové percepce s vývojem řeči, jazyka a komunikace u dětí v raném...
Možnosti rozvoje dílčích funkcí u dětí s vývojovou poruchou jazyka v předškolním věku
Selingerová, Pavlína ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem této bakalářská práce jsou možnosti rozvoje dílčích funkcí u dětí s vývojovou poruchou jazyka v předškolním věku. Bakalářská práce je strukturována do čtyř kapitol, přičemž tři jsou teoretické a jedna praktická. První kapitola se věnuje popisu dítěte předškolního věku a je členěna na podkapitoly, které seznamují s ontogenetickým vývojem řeči, narušenou komunikační schopností a školní zralostí. Druhá kapitola pojednává o vývojové poruše jazyka, zahrnuje etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii Třetí kapitola vymezuje pojem dílčí funkce a uvádí jednotlivé oblasti, jako jsou sluchová percepce, zraková percepce, motorika, myšlení, pozornost, paměť, řeč, jazyk a komunikace. Čtvrtá kapitola, praktická část bakalářské práce, zahrnuje kazuistiky dětí s vývojovou poruchou jazyka v předškolním věku. Popisuje osobní a rodinnou anamnézu, předškolní vzdělávání, logopedickou intervenci a úroveň dílčích funkcí, která obsahuje vlastní práci s dětmi. Taktéž obsahuje subkapitolu, kde popisujeme možnosti rozvoje dílčích funkcí a jejich podoblastí. Cílem praktické části bakalářské práce je analýza možností rozvoje dílčích funkcí u dětí s vývojovou poruchou jazyka v předškolním věku. Dílčími cíli je zjistit, jaké metody se v oblasti rozvoje dílčích funkcí uplatňují v logopedické intervenci. Zjišťuje,...
Vývoj řeči u dětí s logopedickými vadami v předškolním věku
MALÁ, Petra
Tato bakalářská práce na téma Vývoj řeči u dětí s logopedickými vadami v předškolním věku má za cíl zhodnotit vývoj řeči u dvou dětí s logopedickými vadami metodou pozorování v určitém časovém úseku. Teoretická část práce popisuje běžný vývoj dítěte předškolního věku i běžný vývoj řeči. Zmiňuje logopedické vady, jejich příčiny, projevy a reedukaci. Praktická část práce je podložena náslechy ve dvou zařízeních MŠ. Obsahuje kazuistiky pozorovaných dětí a hodnotí jejich posun v komunikaci i vývoji během daného časovém úseku.
Hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u žáků SŠ při výuce ruského jazyka
Bošinová, Veronika
Tématem diplomové práce je hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u studentů SŠ při výuce ruského jazyka. Teoretická část je věnována hodnocení v procesu učení, jeho významu, funkcím a typům. Následuje část týkající se hodnocení ve výuce cizího jazyka, poté s detailnějším zaměřením na hodnocení mluveného projevu studentů středních škol. Praktická část přináší výsledky vlastního šetření, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry se hodnocení mluveného projevu na středních školách při výuce ruského jazyka uplatňuje, popřípadě jaké typy hodnocení jsou zastoupeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, mluvený projev, žák, formativní hodnocení, ruský jazyk, výuka ruského jazyka
Identification of Spectral Components Significance
Dulesov, Egor
The purpose of this work is to compare the chosen methods of spectrum estimate and ways of identification of spectral components for realization to detect the stress in voice signal. Based on learning the special literature chooses the suitable methods of spectrum estimate. Determines an expected form and thresholds of voice signal in stress situation.
Integrace hlasových technologií na mobilní platformy
Černičko, Sergij ; Černocký, Jan (oponent) ; Schwarz, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je seznámit se s metodami a technikami využívanými při zpracování řeči. Popsat současný stav výzkumu a vývoje řečových technologií. Navrhnout a implementovat serverový rozpoznávač řeči, který využívá BSAPI. Integrovat klienta, který bude využívat server pro rozpoznání řeči, do mobilních slovníků společnosti Lingea.
Multimediální podpora předmětu BSIS
Pasečný, Jan ; Šebesta, Vladimír (oponent) ; Sigmund, Milan (vedoucí práce)
Tato práce si dává za cíl vytvořit ucelenou podobu studijních materiálů, doplněných o názorné příklady, pro předmět Signály a soustavy. Úvodní část diplomové práce obsahuje charakteristiku vybraných skupin signálů: zvukové, sdělovací, obrazové a biologické. Další část je věnována signálům spojitým a AD&DA převodům a pro doplnění zadání nakonec také signálům diskrétním. Diplomová práce jako celek obsahuje základní teoretický popis probírané problematiky, který se snaží doplnit o zajímavé příklady, souvislosti, grafy a skripty napsané v programu Matlab pro názornou prezentaci probírané látky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.