Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam speciální třídy pro žáky s lehkým mentálním postižením v běžné základní škole
Guričová, Lucie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků s mentálním postižením v prostředí běžných základních škol. Cílem práce je popsat a ověřit systém edukace ve třídě zřízené pro žáky s lehkým mentálním postižením a zhodnotit význam této třídy v rámci běžné základní školy. Teoretická část práce se věnuje charakteristice mentálního postižení, zabývá se školní legislativou, srovnává systémy vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v sousedních zemích a popisuje edukační postupy a metody ve vzdělávaní osob s lehkým mentálním postižením. Praktická část je realizována jednou z metod kvalitativního výzkumu, kterou je případová studie. Výzkum je uskutečněn formou pozorování ve třídě zřízené podle § 16 odst. 9, další informace jsou získány na základě polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy školy a rodiči žáků. Závěry šetření nabízejí charakteristiku dané třídy, její specifika a možnosti.
Kvalita života dítěte se vzácným kožním onemocněním
KOUBOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá vzácným kožním onemocněním zvaným ichtyóza, která je pro většinu populace neznámá. Jedná se o vzácné genetické onemocnění, které se projevuje odlišným vzhledem pokožky a špatnou termoregulací těla. Cílem práce je zmapovat specifika života dětí s tímto onemocněním a poukázat na aspekty kvality života dětí s touto diagnózou a jejich rodin. Teoretická část se zabývá historií, diagnostikou, popisem příznaků, příčinami vzniku i péčí o jedince s tímto onemocněním. Pro naplnění cílů praktické části diplomové práce byl zvolen kvalitativní výzkum v designu případové studie se zaměřením na popis komplexní péče a subjektivního vnímání kvality života oslovených jedinců s uvedeným onemocněním a jejich rodin.
Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením
Viktorinová, Barbora ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Název: Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením Hlavním tématem diplomové práce jsou postoje žáků na prvním stupni běžné základní školy k integraci spolužáků se zdravotním postižením. Práce se okrajově dotýká i postojů rodiny a pedagogů k integraci. Teoretickým východiskem je vymezení pojmu integrace, její definice a legislativní úprava. Pozornost je zde věnována i zdravotnímu postižení, osobnosti jedince se zdravotním postižením a přístupům společnosti ke zdravotnímu postižení. Dále jsou zmíněna specifika integrativního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zmapovat postoje žáků k integraci, jejich pocity ve třídě, kde probíhá integrace, a vnímání práce třídního pedagoga. V práci je použita kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníku. Klíčová slova: Postoje, školská integrace, inkluze, osoby se zdravotním postižením, specifika vzdělávání.
Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením
Viktorinová, Barbora ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Název: Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením Hlavním tématem diplomové práce jsou postoje žáků na prvním stupni běžné základní školy k integraci spolužáků se zdravotním postižením. Práce se okrajově dotýká i postojů rodiny a pedagogů k integraci. Teoretickým východiskem je vymezení pojmu integrace, její definice a legislativní úprava. Pozornost je zde věnována i zdravotnímu postižení, osobnosti jedince se zdravotním postižením a přístupům společnosti ke zdravotnímu postižení. Dále jsou zmíněna specifika integrativního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zmapovat postoje žáků k integraci, jejich pocity ve třídě, kde probíhá integrace, a vnímání práce třídního pedagoga. V práci je použita kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníku. Klíčová slova: Postoje, školská integrace, inkluze, osoby se zdravotním postižením, specifika vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.