Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoj a motivace sester k celoživotnímu vzdělávání
Bártlová, Erika ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem motivace sester k celoživotnímu vzdělávání a jejich povědomím o tomto tématu. Cíl: Cílem bakalářské práce je zjistit zda mají sestry přehled o jednotlivých formách celoživotního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků, zda a jak jsou motivovány se jich účastnit a jaké faktory jim naopak v účasti na programech celoživotního vzdělávání brání. Metody: Sestrám byl elektronickou formou distribuován dotazník, obsahující 22 otázek. Celkem bylo zpracováno 493 dotazníků. Šetření se zúčastnilo 348 všeobecných sester, 70 dětských sester, 58 praktických sester, 8 porodních asistentek a 8 zdravotnických záchranářů. Ke statistickému zpracování dat byla využita neparametrická statistická metoda Pearsonův Chí-kvadrát. Výsledky: Výsledky ukazují, že znalosti sester jednotlivých programů a forem celoživotního vzdělávání se liší v závislosti na jejich věku, délce odborné praxe a dosaženém vzdělání. Zájem sester účastnit se programů celoživotního vzdělávání klesá s přibývajícím věkem a délkou praxe a je ovlivněn pracovní vytížeností, vyplývající z nedostatku personálu. Největším motivačním faktorem se ukázalo být vyšší finanční ohodnocení. Nejzásadnějším demotivačním faktorem je nedostatek času. Závěry: Sestry jsou poměrně dobře informovány o jednotlivých formách a...
Comparating of nursing education in intensive care between Czech and Slovac republic
Lörincová, Darina ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
v ČJ Diplomová práce se zabývá srovnáváním vzdělávání sester pracujících v intenzivní péči v České a Slovenské republice. V teoretické části práce jsou popsány možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči a to jak v minulosti, tak v současnosti. Je zde uvedena komparace českého a slovenského vzdělávacího systému, regulace vzdělávaní, jeho shody a rozdíly. Cílem empirické části je porovnat s jakým vzděláním pracují sestry v intenzivní péči, co je jejich motivací do dalšího vzdělávání. Jak se dívají na současné možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči v Slovenské a České republice. K získání dat pro odpovědi na tyto a další otázky bylo využito dotazníku, tedy metody kvantitativního výzkumu. Výsledky šetření jsou zpracovány do tabulek a grafů. Klíčová slova: Historie vzdělávání sester, Specializační vzdělávání, Anesteziologie, Resuscitace a Intenzivní péče, Regulace, Slovenská republika, Česká republika
Historický vývoj povolání nutričního terapeuta
Krajíčková, Květa ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Říhová, Milada (oponent)
Tato bakalářská práce mapuje vývoj profesionalizace činnosti nutričních terapeutů a jejich předchůdců. Pozornost je věnována zejména souvislostem s dalšími zdravotnickými obory (ochrana veřejného zdraví, ošetřovatelství, lékařství), je nastíněn i vývoj péče o výživu z hlediska těchto profesí. Obsahem práce jsou i otázky názvů a obsahu profese, její regulace, vzdělávání a profesního sdružování. Práce je teoretického charakteru, využívá zejména metod historického výzkumu. Byly zpracovány zejména prameny ze starší odborné literatury, soudobých odborných časopisů, rozhovor s pamětnicí a informace z dalších zdrojů. K porovnání s relevantními historickými informacemi je v práci popsána stávající pozice nutričních terapeutů, zejména možnosti studia oboru, kompetencí a profesního uplatnění.
Motivace a postoje studentů ke studiu u navazujícího magisterského programu Intenzivní péče
Valachová, Ľubica ; Heczková, Jana (vedoucí práce) ; Eckelová, Ivana (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku percepce kvality studia u současných i bývalých studentů navazujícího magisterského programu Intenzivní péče (NMgr. IP) na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy (1. LF UK) ve vztahu k jejich motivaci a postojům. Je zpracovaná ve dvou částech v rámci zadaného tématu diplomové práce motivace a postoje studentů ke studiu u NMgr. IP na 1. LF UK. Úvod do problematiky je zaměřený na motivaci a postoje ke studiu, kvalifikační, specializační, celoživotní a vysokoškolské vzdělávání, na přehled možností vzdělávaní v oboru Intenzivní péče, na kompetence a jejich srovnání u všeobecné sestry a sestry pro intenzivní péči. Výzkumná část práce je věnovaná zkoumání percepce kvality studia u studentů a absolventů NMgr. IP na 1. LF UK ve spojitosti s dalšími aspekty. Obsahuje aplikovaný empirický kvantitativní výzkum, který byl realizovaný metodou anonymního online dotazníku zasílaného přes e-mail. Získaná data byla analyzována matematickou statistikou a jsou prezentována v grafech a tabulkách. Do výzkumu se zapojilo 22 ze 44 studentů 1. a 2. ročníku a 26 z 87 oslovených absolventů NMgr. IP na 1.LF UK. Celkem tvořilo výzkumný soubor 48 respondentů. Z výsledků výzkumu jasně vyplývá, že studium je vnímané pozitivně z důvodu vysokého přínosu pro každého studenta v profesní oblasti....
Vývoj vzdělávání v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči.
Faflová, Petra ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Hocková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem vzdělávání v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči v České republice. Dílčím cílem této historicko-teoretické diplomové práce je zmapovat specializační vzdělávání v oboru Intenzivní péče od jeho kořenů až do současnosti. V úvodu diplomové práce je popsán vývoj oboru anesteziologie, resuscitace a intenzivní péče, taktéž jsou zde uvedeny informace o práci sester, včetně jejich kompetencí v tomto oboru před oficiálním zavedením specializačního studia. Následující kapitoly jsou věnovány popisu specializačního vzdělávání od roku 1971 do roku 2013. Každá z těchto kapitol je zakončena výčtem kompetencí sester, které jsou následně porovnány. Součástí diplomové práce je komparace specializačního studia od roku 1971 do roku 2013. Diplomová práce se taktéž zabývá vývojem oboru zdravotnický záchranář a informuje o dnešních možnostech specializace v intenzivní péči včetně vysokoškolských specializačních oborů a jejich porovnání.
Specializační vzdělávání lékařů v oboru praktický lékař pro děti a dorost v ČR
Vacátko, Michal ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Duškov, Ivan (oponent)
Diplomová práce "Specializační vzdělávání lékařů v oboru Praktický lékař pro děti a dorost v ČR" se zaměřuje na vývoj specializačního vzdělávání lékařů v kontextu společenských změn v České republice po roce 1989 a jejich dopady na personální zajištění zdravotní péče v oboru Praktických lékařů pro děti a dorost. V první části práce jsou popsána teoretická a věcná východiska, která úzce souvisí se zkoumanou problematikou. Jsou zde vysvětleny koncepty fungování a vývoje zdravotního systému, poskytování primární péče prostřednictvím praktických lékařů pro děti a dorost, vliv transformace na trh práce, práce s lidskými zdroji ve zdravotnictví, teorie lidského kapitálu a lidských práv ve zdravotnictví. K analýze v empirické části práce je využita metoda historické institucionální analýzy. Ve čtyřech časových kohortách jsou vysvětleny formální a neformální vztahy mezi významnými aktéry a jejich vliv na utváření institucionálního rámce specializačního vzdělávání lékařů v průběhu času, především v legislativních dokumentech. Pozornost je věnována obzvláště organizaci a financování specializačního vzdělávání lékařů v oboru Praktický lékař pro děti a dorost, stárnutí populace současných lékařů v oboru a jejich generační obměně v kontextu demografického vývoje české populace. V závěru jsou také diskutovány...
Comparating of nursing education in intensive care between Czech and Slovac republic
Lörincová, Darina ; Prošková, Eva (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
v ČJ Diplomová práce se zabývá srovnáváním vzdělávání sester pracujících v intenzivní péči v České a Slovenské republice. V teoretické části práce jsou popsány možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči a to jak v minulosti, tak v současnosti. Je zde uvedena komparace českého a slovenského vzdělávacího systému, regulace vzdělávaní, jeho shody a rozdíly. Cílem empirické části je porovnat s jakým vzděláním pracují sestry v intenzivní péči, co je jejich motivací do dalšího vzdělávání. Jak se dívají na současné možnosti vzdělávání sester v anesteziologii, resuscitaci a intenzivní péči v Slovenské a České republice. K získání dat pro odpovědi na tyto a další otázky bylo využito dotazníku, tedy metody kvantitativního výzkumu. Výsledky šetření jsou zpracovány do tabulek a grafů. Klíčová slova: Historie vzdělávání sester, Specializační vzdělávání, Anesteziologie, Resuscitace a Intenzivní péče, Regulace, Slovenská republika, Česká republika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.