Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů
Kohoutová, Veronika ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce "Zážitkově reflektivní aktivity v primární prevenci sociálně patologických jevů" je teoretické vymezení zážitkově reflektivních aktivit ve vztahu k prevenci sociálně patologických jevů a seznámení se zážitkově reflektivní metodou Divadla fórum. Tato bakalářská práce je zaměřena převážně teoreticky. V první kapitole se věnuji problematice sociálně patologických jevů, příčinám vzniku sociálně patologického chování a vymezení a klasifikaci sociálně patologických jevů. V druhé kapitole se zaměřuji na primární prevenci a její realizaci. Třetí kapitolu věnuji zážitkově reflektivním aktivitám, zážitkové pedagogice a výchově prožitkem. Čtvrtá kapitola se zabývá metodou Divadla fórum, jeho historií, ale především realizací. Pátá kapitola je zaměřena více prakticky, popisuji v ní mé osobní zkušenosti s metodou Divadla fórum a její realizací na základních školách. Tyto zkušenosti dokresluji výzkumnou sondou realizovanou formou rozhovorů. Tyto rozhovory jsou zaměřeny na názory a zkušenosti učitelů s metodou Divadla fórum. Klíčová slova sociálně patologické jevy, primární prevence, rizikové chování, zážitkově reflektivní aktivity, zážitková pedagogika, výchova prožitkem, dramatická výchova, Divadlo fórum
Finanční gramotnost na SŠ VIZE
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Finanční gramotnost na SŠ VIZE" se zabývá úrovní finanční gramotnosti. Tato škola je součástí věznice v Jiřicích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich se zabývá finanční gramotností jako takovou. Rozebírá její složky, definici a vývoj. Dále pak obsahuje formy a metody výuky finanční gramotnosti. Druhá část, praktická, se zabývá výzkumným šetřením. Toto šetření se zabývá úrovní finanční gramotnosti osob ve výkonu trestu odnětí svobody, kteří se vzdělávají na SŠ VIZE.
Současná situace v prevenci užívání drog na středních školách.
HANUSOVÁ, Michaela
Pro svou bakalářskou práci jsem si vybrala téma - současná situace v prevenci užívání drog na středních školách. Prevence u dospívajících jedinců je vzhledem k jejich věku a zranitelnosti velmi důležitá a neměla by se podceňovat. Hlavním úkolem prevence je zamezit vniku nežádoucího rizikového chovaní a tak tomu je i v případě užívaní drog. Každá škola má povinnost pořádat pro žáky a studenty preventivní programy, které mají zabránit vzniku rizikového chování. Myslím si, že je správné a smysluplné pořádat preventivní programy nejen na základních školách, ale i na středních školách a to především vzhledem k vývojovému stádiu dospívajících dětí. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Cílem teoretické části bakalářské práce je seznámit čtenáře s pojmy závislost, prevence, sociálně patologické jevy a preventivní programy. Dále se zabývám drogami, jejich dělením a vlivem na lidskou psychiku i celý organismus. Teoretická část slouží jako podklad pro následující praktickou část.Cílem praktické části je zjistit, zda na středních školách probíhají preventivní programy, jaký přínos mají pro studenty a jak je studenti sami hodnotí. Celý výzkum je realizován na předem vybraných středních školách v Písku. Pro praktickou část jsem si zvolila kvantitativní výzkum, který je realizovaný dotazníkovým šetřením. Sběr dat proběhl prostřednictvím předem připravených dotazníků, které byly, po domluvě s vedením, rozdány na středních školách.
Volnočasové aktivity jako jedna z forem prevence sociálně patologických jevů u romských děti a mládeže v Prachaticích
KORÁLOVÁ, Marie
Sociálně patologickým jevům u romských dětí a mládeže je možné předcházet výchovou ve volném čase, zapojováním se v zájmových kroužcích a dalšími volnočasovými aktivitami. Tyto činnosti jsou jednou z cest, jak u romských dětí a potažmo i dalších příslušníků romské minority, kteří se mnohdy projevují jako obtížně vychovatelní a vzdělavatelní, snižovat riziko sociálně patologického chování. Součástí předkládané práce jsou také výsledky vlastního sociologického šetření v konkrétních situacích. Ty jsou diskutovány s informacemi uvedenými v rešeršní části bakalářské práce.
Primární prevence a její vazba na rizikové chování dětí a mládeže
NÝDLOVÁ, Pavla
Práce se zabývá problematikou primární prevence ve školách a její vzabou na rizikové chování dětí a mládeže. Teoretická část obecně popisuje sociální prostředí škol, výskyt sociálně patologických jevů ve školách, z nichž plyne potřeba prevence, popisuje systém primární prevence v ČR a také se zabývá efektivní primární prevencí. Praktická část sleduje strukturu prevence ve školách a její návaznost na rizikové chování dětí a mládeže. Zkoumá výskyt sociálně patologických jevů z hlediska první zkušenosti a zjišťuje, zda je prevence dostatečně včasná a kontinuální.
Sekundární prevence sociálně patologických jevů
VANĚČKOVÁ, Iveta
V úvodu své práce se zabývám vysvětlením pojmu sociálně patologické jevy a zařazením tohoto pojmu do sociální patologie, přičemž dále některé tyto významné negativní a nebezpečné jevy ohrožující mládež popisuji. Hlavně se zaměřuji na násilné jevy a závislosti. Následně řeším problém prevence a to jak primární, sekundární tak terciální. Píši hlavně o různých doporučeních a opatřeních, aby k prevenci, a to hlavně té terciální, vůbec nemuselo docházet. Dále se zaměřuji již na prevenci sekundární a to především právě násilných jevů a závislostí. Na závěr se soustřeďuji na Salesiánské středisko mládeže - dům dětí a mládeže v Českých Budějovicích, kde stručně popisuji aktivity tohoto střediska se zřetelem na to, zda a jak provádí či uskutečňuje právě tu sekundární prevenci, aby nedocházelo ke vzniku či rozšiřování sociálně patologických jevů.
Využití volného času u žáků ZŠ
SEDLÁČKOVÁ, Pavlína
Výkladem volného času se zabývají různé vědní obory. Je možné ho posuzovat z aspektu pedagogického, psychologického, sociologického, ekonomického, zdravotně-hygienického, politického atd. Obecně se volným časem rozumí období, kdy člověk svobodně rozhoduje o činnosti, kterou chce právě vykonávat. Jde o mimopracovní nebo mimoškolní činnost, která není spojována se zabezpečováním individuálních a existenčních potřeb. Umění správně využívat volný čas patří k jednomu ze sociálních indikátorů kvality života. Aktivní trávení volného času, kromě uspokojování momentálních tužeb člověka a relaxace, plní také mnoho společenských funkcí, hlavně u mladých lidí a dětí slouží jako efektivní sociální prevence a je důležitou součástí procesu vytváření žebříčku hodnot a priorit. Tato práce nese název Využití volného času u žáků ZŠ. Na děti jsem se zaměřila proto, že patří mezi nejrizikovější skupinu populace z hlediska nesprávného výběru volnočasových aktivit, které mohou vést k rozvoji sociálně patologických jevů. Cílem práce je zmapovat, jakými aktivitami se ve svém volném čase zabývají žáci ZŠ v Českých Budějovicích a zjistit, zda je rozdíl ve využívání volného času u žáků 1. a 2. stupně ZŠ a 2. stupně ZŠ a víceletých gymnázií. Teoretická část práce je zpracována obsahovou analýzou dokumentů uvedených v seznamu použitých zdrojů. Pro praktickou část jsem zvolila kvantitativní metodu dotazování pomocí dotazníků, které byly rozdány v 5. a 7. třídách náhodně vybraných základních škol a sekundách náhodně vybraných víceletých gymnázii v Českých Budějovicích. Výsledky jsou zpracovány formou tabulek a grafů. Cíle práce byly naplněny, z výsledků vyplývá, že se respondenti nejvíce věnují duševně aktivním a pasivním činnostem. V 5. třídách a v sekundách převládá aktivní duševní činnost nad pasivní, v 7. třídách je tomu naopak. Všechny tři skupiny respondentů věnují nejméně času fyzické aktivitě. Hypotéza, že žáci 1.stupně ZŠ využívají aktivněji svůj volný čas než žáci 2. stupně, byla potvrzena. Druhá hypotéza, že není rozdíl ve využívání volného času u žáků 2. stupně ZŠ a stejně starých dětí na víceletých gymnáziích, potvrzena nebyla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.