Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu
Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800 ; Braniš, Martin|orcid:|researcherid:|scopus: ; Dlouhý, Jiří|orcid:0000-0002-5040-9395|researcherid:I-7566-2014|scopus:56193033400 ; Jančaříková, Kateřina|orcid:0000-0003-4339-9990|researcherid:H-6002-2011|scopus:56193278900 ; Jančařík, Antonín|orcid:0000-0003-3331-2396|researcherid:H-2048-2011|scopus:6508329988
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru poskytuje základní teoretický i praktický rámec pro využití otevřeného internetového prostoru jako nástroje pro výuku studentů na vysokých školách, která je vedena formou e-learningu nebo blended learningu, je realizována v různých oborech a s rozmanitými výukovými cíli, které jsou ovšem v souladu s principy aktivního a problémově orientovaného učení. Tento typ výuky podporuje rozvoj klíčových kompetencí, které jsou nezbytné jak pro naplnění tradičních cílů vysokoškolské výuky (tvorba díla), tak také z hlediska aplikačního. Kompetence potřebné a pěstované ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) mají do značné míry povahu akčních kompetencí, významně jsou zaměřeny na schopnosti řešení problémů. V problémově orientovaných výukových situacích, jež jsou žádoucí z hladiska VUR, se pak uplatní takové prostředí, jako je Wiki, nazývané též "sociálním webem". Tato konkrétní metodika staví na konceptu rozvíjení "akademické gramotnosti", kde student rozvíjí své dovednosti současně s procesem psaní a prostřednictvím tohoto procesu se také učí. Metoda výuky/učení je úzce spojena s rolí prostředí, ve kterém se student učí - sociálního prostředí akademické komunity. Metodicky popsaná výuka vedená v prostoru otevřeném pro tvůrčí práci studentů v rámci e-learningových kurzů se řídí zásadami sociálního učení a využívá vlastností wiki prostředí. Tyto technické vlastnosti jsou spojeny s konkrétními požadavky na vedení interdisciplinárního dialogu ve VURj. Software Mediawiki použitý v průběhu celého procesu psaní i pro diskuse a vzájemné hodnocení studentských prací byl zvolen ke stimulaci metakognitivních dovedností, organizaci procesu psaní; současně toto prostředí nabízí model akademického prostředí včetně procesu peer review.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
How to Create Self-Driven Education: The Social Web & Social Sciences, Coursera & Khan Academy 2014 Case Study
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití social web dat v sociálních vědách. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání v kontextu dynamiky soudobé společnosti v rámci třech základních (vzájemně souvisejících) dimenzích: technologie (příčina a/nebo nástroj změny); práce (nové modely spolupráce); ekonomie (udržitelnost free a open source obchodních modelů). Hlavní metodologická část práce je zaměřena na problematiku výběru vzorku, reprezentativity výběrového souboru, posouzení validity a reliability, etiky, a sběru dat ve formujícím se se social web výzkumu v sociálních vědách. Výzkumná část obsahuje ilustrativní analýzy sociálního webu a závěry autorova výzkumu "Coursera & Khan Academy on the Social Web" (2014). Závěry kompletní výzkumné zprávy (v přílohách práce) jsou porovnány se závěry teoretické části s cílem poskytnout "naivní" (odvozenou ze zmínek a sítí na sociálním webu) odpověď na základní otázku: "Jak vytvořit samostatně motivované vzdělávání?" Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využívání sociálních sítí ve vědě a výzkumu
Polívková, Jana ; Němečková, Lenka (vedoucí práce) ; Boudová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Využívání sociálních sítí ve vědě a výzkumu" mapuje a popisuje nejzajímavější a nejvyužívanější světové sociální sítě. Poskytuje základní přehled specializovaných vědeckých a běžně používaných sociálních sítí. Tato práce se podrobněji zaměřuje na sociální sítě využívané ve vědě a výzkumu. Dále se práce zaměřuje na popis a vysvětlení jednotlivých termínů jako sociální web, sociální média či web 2.0. V závěru práce jsou představeny výsledky průzkumu na téma využívání sociálních sítí ve vědě a výzkumu v akademické sféře.
Sociální interakce uživatelů internetu na příkladu online hudební komunity
Kounovský, Josef ; Sluková, Petra Zia (vedoucí práce) ; Javůrek, Adam (oponent)
Bakalářská práce rozebírá interakci mezi hudebním tvůrcem a posluchačem v prostředí internetu. Popisuje vybrané komunikační nástroje web 2.0, jejich výhody a nevýhody. Pozor- nost je také věnována otázce sebeprezentace na internetu a základním faktorům, které ji ovlivňují. Práce zasazuje sociální komunikaci do aktuálního kontextu hudebního průmyslu a popisuje provázanost jeho změn se způsobem komunikace na internetu. Na šesti krátkých případových studiích v praktické části dokládá inovativní využití komunikačních kanálů hudebními tvůrci. Závěr shrnuje získané informace a nabízí vysvětlení, proč bude mít sociální komunikace v rámci hudební komunity svoji váhu i v budoucnosti. Klíčová slova: sociální komunikace, počítačem zprostředkovaná komunikace, hudební komunita, komunikační nástroje web 2.0, sociální web
Možnosti využití sociálních sítí pro zvýšení konkurenceschopnosti
Holoubek, Vojtěch ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Trčka, Adam (oponent)
Práce se zabývá zhodnocením funkcionalit on-line sociálních sítí. Jejím cílem je na příkladu konkrétního řešení webového projektu ukázat a okomentovat možnosti využití prvků sociálních sítí pro zvýšení konkurenceschopnosti. Text je členěn do šesti kapitol. V úvodu je nejprve představena celková koncepce práce, včetně stanovených cílů a důvodu výběru tématu. Následuje teoretická část, kde je stručně popsána historie a základní teorie, na kterou navazují kapitoly představující úspěšné sociální weby. Tuto sekci pak zakončují řádky o sociálním marketingu, kde jsou sepsány doporučené postupy pro úspěch na poli sociálních sítí. Teorie je následována analytickou a praktickou částí, v níž jsou obecná doporučení konfrontována s realitou prostředí konkrétního webového projektu -- hobby portálu, zaměřenému na sdílení uživatelských návodů a postupů. Tyto kapitoly jsou stěžejní částí celé práce, webovému projektu je věnována velká pozornost, od analýzy prostředí přes navrhované "sociální" funkcionality až po ukázky implementace a popis plánovaných forem propagace produktu. Pátou kapitolu pak představuje zhodnocení předchozího snažení, jejím výstupem je okomentování dosavadního plnění stanovených cílů a konstatování, zda projekt splňuje očekávání. Nechybí ani předpokládaný výhled vývoje projektu do budoucna. Práce je zakončena závěrem, který se věnuje shrnutí práce a hodnocení stanovených cílů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.