Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intenzivní mateřství v českém prostředí
Pavlicová, Martina ; Dudová, Radka (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce "Intenzivní mateřství v českém prostředí" pojednává o fenoménu mateřství. Soustředí se na zachycení podob mateřství ve dvou odlišných sociálních kontextech v České republice, a to s ohledem na ideologii intenzivního mateřství. V návaznosti na zjištěné a citované informace ze sekundárních zdrojů je v předložené diplomové práci nahlíženo na mateřství jako na sociální konstrukt, což dokazuje i analýza primárních dat. K dosažení zvolených cílů byla použita kvalitativní výzkumná strategie. Výstupy z analýzy na problém orientovaných rozhovorů, které byly provedeny s matkami malých dětí z různých sociálních prostředí, poskytují vhled do dvou odlišných realit mateřství. Tato diferenciace mimo jiné dokazuje, že ideologie intenzivního mateřství, jež je citovanými autory představována jako dominantní, není zdaleka přijímána všemi matkami a nelze ji automaticky považovat za v praxi převažující model.
Krize francouzského konceptu laïcité?
Lánová, Zuzana ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce "Krize francouzského konceptu laïcité?" se zabývá situací konceptu laïcité v atmosféře současné Francie. Ta je charakteristická odmítavým postojem většiny Francouzů vůči stále výraznější přítomnosti islámu, která je dána zejména rostoucími požadavky francouzských muslimů. Práce si klade za cíl dokázat, že současný stav konceptu laïcité je možné vnímat jako krizi, která se projevuje na základě rozdílného vnímání jím stanovených principů. Tento cíl práce bude dokazován na základě teorie sociálního konstruktivismu ve spojení s teorií two-way protection, který se zabývá vztahy mezi státem a církvemi. Hypotéza práce předjímá, že muslimové, katolíci, nevěřící i stát vnímají stanovené principy odlišně, a to v závislosti na aktuální situaci a na působení rozdílných aktérů a v rámci snahy o svůj prospěch. Tím vytváří z konceptu laïcité sociální konstrukt. Oblastí, ve které danou hypotézu práce dokazuje, je francouzské školství, které hraje v utváření a udržování Republiky a jejích hodnot klíčovou roli. Konkrétními příklady, na kterých práce hypotézu dokazuje, je pak přijetí některých legislativních kroků ze strany francouzského státu, a to zákona zakazujícího nošení ostentativních náboženských symbolů ve veřejných školách, přijetí Charty laïcité ve školách a tzv. aféra Baby-Loup.
Pohled na mateřství očima žen tří generací
Havránková, Tereza ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato práce si klade za cíl zmapovat generační proměny mateřství. V části teoretické seznamuje s možnými pohledy na mateřství a zamýšlí se nad možností pojímání mateřství jakožto sociálního konstruktu. Přibližuje mateřství také jako něco biologického, co má svou podstatu v pudech a instinktech. Naznačuje možnost vzájemné kombinace těchto složek ve výsledném pojímání mateřství. Dále také v teoretické části nalezneme pohled na mateřství jako prostředek ke změně sociální role a pohled na mateřství jako prostředek ke změně identity. Tato část také mapuje základní důležité oblasti s mateřstvím pevně spojené, jako je těhotenství, porod a kojení. V rámci praktické části byly prováděny rozhovory s matkami třech generací s účelem zjistit, jaké byly a jsou jejich osobní zkušenosti s mateřství. Tyto rozhovory byly zaznamenávány a analyzovány pomocí Metody zakotvené teorie. Dílčími cíly praktické části bylo zjistit, jaké faktory a oblasti jsou důležité pro prožívání mateřství u žen všech generací, odhalit, zda jsou tyto faktory generačně proměnlivé a celkově zhodnotit vliv těchto faktorů na výslednou podobu mateřství. V následné diskuzi jsou tyto generační proměny a důležité oblasti mateřství dávány do kontextu s teoretickými poznatky z první části, s cílem teoreticky zakotvit zjištěné poznatky. Ve výsledku se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.