Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příběhy jako didaktický prostředek k osvojení elementárních dovedností hry na flétnu
Bürgerová, Marcela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce představuje na základě autorčina dosavadního multidisciplinárního studia i praktických zkušeností možnosti nového didaktického materiálu pro elementární výuku hry na zobcovou flétnu v předškolním věku v prostředí základní umělecké školy. Experimentální vyučování ověřuje realizovatelnost a vlivy série hudebních příběhů na rozvoj nejen hudebních schopností dítěte, ale i na očekávané sociální a personální kompetence na počátku senzitivního období.
Možnosti rozvoje vybraných klíčových kompetencí při praktických činnostech dětí ve školní družině ZŠ praktické
Sojková, Zdeňka ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Možnosti rozvoje vybraných klíčových kompetencí při praktických činnostech dětí ve školní družině ZŠ praktické AUTOR: Zdeňka Sojková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstrakt Tato bakalářská práce poukazuje na možnosti využití praktických činností ve školní družině základní školy praktické jako stmelovacího nástroje naprosto nesourodé skupiny dětí. V teoretické části uvádím stručnou historii vzdělávání lidí se speciálními vzdělávacími potřebami, zvláště pak s mentálním postižením a také vzdělávání dětí cizinců. Stručně představuji Rámcové vzdělávací programy, ze kterých vychází školní vzdělávací program pro základní školu praktickou a vymezuje klíčové kompetence, které má žák během školní docházky získat. Cílem praktické části bylo vypracování projektu, pomocí kterého je možné rozvíjet u dětí některé z klíčových kompetencí, které by si měly během svého vzdělávání na základní škole praktické osvojit. Zaměřili jsme se především na sociální a personální kompetence a kompetence občanské, proto aby děti od začátku viděly důležitost dobrých mezilidských vztahů, učily se spolupráci ve skupině tak, aby svou ohleduplností respektovaly druhé lidi a měly úctu k jejich původu i kulturním zvyklostem. Klíčová slova: lehké mentální postižení,...
Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Denková, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole" se zabývá strategiemi rozvoje sociálních a personálních kompetencí žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole. V teoretické části je na základě odborné literatury zdůvodněn význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce se dále zabývá rozvíjením klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část má charakter akčního učitelského výzkumu. Přináší popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody Týdeníku do práce žáků primární školy. Smyslem Týdeníku je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák - učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Je zaznamenán postupný vývoj Týdeníku, proměňování formy, obsahu a práce s ním v průběhu dvou až tří let. Práce obsahuje komentované ukázky Týdeníku vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský...
Rozvíjení sociálních a personálních kompetencí formou her
OPELKOVÁ, Jana
Cílem práce na téma {\clqq} Rozvíjení sociálních a personálních kompetencí formou her`` je zmapovat uplatnění her při rozvoji sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku. Výzkum se zaměří na předškolní pedagogy, kteří pomáhají dětem tyto klíčové kompetence rozvíjet a naplňovat. Na to jaké hry pedagogové uplatňují, jaká zavádějí pravidla ve třídě a na obtížnost zvládání sociálních a personálních klíčových kompetencí dětmi. Na videozáznamu bude zdokumentován sociální vývoj u skupiny dětí v homogenní třídě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.