Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Injekce poruch pro webové služby
Žouželka, Martin ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Dokument se zaměřuje především na technologie webových služeb a jejich testování pomocí metod pro injekci poruch. Práce se z části zaobírá i servisně orientovanou architekturou, jakožto používaným standardem pro implementaci webových služeb, a také testováním softwaru obecně. Praktická část projektu zahrnuje návrh a realizaci nástroje, který podle zadaných kritérií dokáže testovat nejpoužívanější typy webových služeb. Pro demonstraci jeho funkčnosti byly ve výsledku provedeny testy několika ukázkových a veřejně dostupných webových služeb.
Implementace webové aplikace s využitím webových služeb
Holický, Tomáš ; Brožek, Jiří (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývoje webové aplikace s využitím webových služeb. V teoretické části popisuje podstatu servisně orientované architektury a přibližuje možnosti integrace pomocí webových služeb. V praktické části se práce zabývá analýzou, návrhem a následnou implementací webové aplikace. Konkrétně se jedná o implementaci aplikace na správu úkolů, která je rozdělena do dvou částí. Na serverovou část aplikace, která vystavuje RESTové služby a na klientskou část, jenž je konzumuje.
Injekce poruch pro webové služby
Žouželka, Martin ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Dokument se zaměřuje především na technologie webových služeb a jejich testování pomocí metod pro injekci poruch. Práce se z části zaobírá i servisně orientovanou architekturou, jakožto používaným standardem pro implementaci webových služeb, a také testováním softwaru obecně. Praktická část projektu zahrnuje návrh a realizaci nástroje, který podle zadaných kritérií dokáže testovat nejpoužívanější typy webových služeb. Pro demonstraci jeho funkčnosti byly ve výsledku provedeny testy několika ukázkových a veřejně dostupných webových služeb.
Analýza správy podnikových dokumentů v SSČS a.s. a návrh na její optimalizaci
Lokaj, Lukáš ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Procházka, Rudolf (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na návrh řešení náhrady stávajícího způsobu výměny dokumentů mezi Stavební spořitelnou České spořitelny a.s. (dále SSČS) a její externí prodejní sítí, který je zastaralý a nevyhovuje potřebám SSČS ani prodejní sítě. Součástí práce je rovněž identifikace vhodných základních principů, užívaných v rámci servisně orientovaných architektur (dále SOA), a jejich aplikace při návrhu řešení. Cílem práce je tedy konceptuální návrh řešení, vycházející ze zvolených principů SOA a na něj navazující technologický návrh změn ve stávajících aplikacích tak, aby na jeho základě mohlo vzniknout funkční a technické zadání pro dodavatele těchto aplikací. Stanoveného cíle je dosaženo na základě výchozí analýzy stávajícího prostředí, která identifikuje možnosti současných aplikací a zároveň odhaluje slabá místa procesu, která bude třeba změnit v novém řešení. Analýza se zabývá jak prostředím externí prodejní sítě, tak navazujícím prostředím v SSČS, které dohromady figurují v procesu zpracování zasílané dokumentace. Z výsledků analýzy a na základě teoretických poznatků a konzultací s odborníky v oblasti SOA, je pak formulován návrh řešení na konceptuální úrovni, který je dále rozpracován do popisu navrhovaných změn v jednotlivých komponentách nového řešení. Výstupy této práce budou sloužit SSČS jak z pohledu popisu stávajícího i nového prostředí, tak jako vstupní materiál pro zadávací dokumentaci navržených změn pro dodavatele dotčených aplikací. Struktura práce sestává z úvodní části, věnované charakteristice SSČS a poskytující výchozí rámec pro řešenou oblast. Na to navazuje již analýza a popis externí prodejní sítě zejména z pohledu aplikační vybavenosti a komunikačních toků, následovaná popisem prostředí v SSČS, které obsahuje navazující komponenty, zpracovávající zasílané dokumenty. Další část práce se věnuje formulaci základních konceptů SOA a výběru vhodných principů, které následně v navazující části slouží pro návrh samotného řešení, nejprve na konceptuální úrovni, následované detailním popisem potřebných změn. Vše je pak zhodnoceno v závěrečné části práce.
Využití systému SAP v kompozici business služeb
Simetinger, František ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Samek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá službami v rámci podnikového IT a jejich kompozicí. Tato oblast s sebou přináší celou řadu otázek v celé řadě perspektiv a tato práce má ambici tyto otázky v těchto různých perspektivách nalézt. Cílem práce je prověření možnosti aplikace zásad a principů servisně orientované architektury a dalších standardních metodik při kompozici vnitřně procesně řízené složité business služby, která komponuje služby informačního systému SAP a vyžívá prostředků IBM WebSphere Process Server a IBM WebSphere ESB Server. Pro dosažení cíle je základním předpokladem správně identifikovat a definovat službu. Dalším důležitým pojmem je kompozice, tedy jaké mají mezi sebou služby zejména logické vazby. Na základě identifikace služby a možností její kompozice bude upřesněno, jaký je význam a definice služeb a její kompozice v rámci podnikových informačních technologií. Po vymezení služeb v kontextu informatiky, bude kladen důraz zejména na kompozitní business služby. Kompozitní business služby budou analyzovány ze tří pohledů: Engineering, Management a Governance. Přínosem práce bude zodpovězení otázky, zdali je možné v určitém prostředí a za určitých podmínek komponovat business služby, které budou respektovat kriteria pohledů Engineering, Management a Governance. Jestli kompozice těchto business služeb bude respektovat obecně respektované standardy a doporučení v definovaném prostředí. Práce svojí strukturou přechází z obecných poznatků o službách k poznatkům o službách v rámci podnikového IT. Tyto poznatky vycházejí z analýzy a doporučení metodik, které se zabývají řízením podnikového IT z pohledu služeb a stávají se základem pro definování tří pohledů. Zásady a principy definované ve třech pohledech jsou pak následně experimentálně ověřeny.
Problematika interní komunikace v projektovém řízení
Hlinková, Judita ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Paška, Pavel (oponent)
Za výsledky projektu stojí lidské úsilí, proto nejdůležitějším nástrojem řízení lidí projektového manažera je komunikace. Komunikace v projektovém řízení je charakterizována svou komplexností. Je však třeba na ni pohlížet ze dvou základních hledisek, kterými je tvořena - komunikačními nástroji a lidským faktorem. Hlavním cílem této práce je vymezení problematických oblastí interní komunikace v projektovém řízení a návrhu korekčních opatření, která povedou k odstranění nebo zmírnění těchto problémů. Tato práce je založena na výzkumu v dynamickém a komplexním programu, který je vynikajícím příkladem a materiálem k definování takových oblastí. Teoretická část uvádí do témat projektového řízení a komunikace, a každé téma se dotýká i specifických rysů, které souvisí s programem a které jej tvoří (SOA, agilní řízení, střet stran business a ICT apod.). Praktická část seznamuje čtenáře s pojmem sociologického výzkumu, vymezuje hypotézy a stanovuje metody, kterých bylo v tomto výzkumu užito. Dále obsahuje popis společnosti a programu, na kterém byl výzkum proveden, a výsledky analýzy s návrhy a doporučeními, jaké opatření zavést pro zlepšení komunikace a její efektivnosti.
Srovnání nástrojů pro vývoj SOA-ready business služeb
Simetinger, František ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Selčan, Vladimír (oponent)
Dnešní podniková informatika řeší celou řadu problémů, které komplikují její řízení, plánování a finanční efektivnost. Moderní přístupy a technologie poskytují různé cesty, jak se s těmito problémy vypořádat. Ovšem ne vždy je možné na první pohled správnou cestu identifikovat, protože obvykle řeší pouze dílčí problémy, které se v dnešním pojetí podnikové informatiky objevují. Jedním z nejvíce sofistikovaných přístupů, jak se s těmito problémy vypořádat je servisně orientovaná architektura. Servisně orientovaná architektura umožňuje efektivně zlepšit flexibilitu podniku, je orientovaná na podporu podnikových cílů a umožňuje transparentní integraci podnikových aplikací podle podnikových požadavků. Ovšem implementace principů servisně orientované architektury do podnikové informatiky není jednoduchá operace. Vedle celé řady změn, které sebou servisně orientovaná architektura přináší, například do řízení celé podnikové informatiky, je jedním ze zásadních problémů vývoj samotných služeb, které jsou podstatou servisně orientované architektury. Tato práce je zaměřena na dodržování principů servisně orientované architektury během vývoje business služeb v nástrojích, které jsou pro vývoj těchto služeb určeny.
Standardizace orchestrace v prostředí služeb
Sova, Jiří ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Vašíček, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá srovnáním používaných standardů v orchestraci služeb. Orchestrace je jedním z pojmů v servisně orientované architektuře, která představuje významný trend ve vývoji informačních systémů. Práce je rozdělena do čtyř částí. Úvodní kapitola se nejprve věnuje popisu samotné služby v rámci informačních technologií. Obsahem je také definování servisně orientované architektury, kde služba je základním prvkem při tvorbě a integraci informačních systémů. V poslední části této kapitoly jsou popisovány principy servisně orientované architektury, které nejlépe vystihují její podstatu. Druhá kapitola se již věnuje koordinaci spolupráce služeb, kde existují dva základní přístupy -- orchestrace a choreografie. Cílem této kapitoly bylo vytvořit teoretický popis obou pojmů a následně oba přístupy porovnat. Další kapitola se zabývá standardizací metod orchestrace, kde hlavním standardem je jazyk BPEL. Úvod je nejprve věnován historii a důvodům vzniku jazyka. V další části jsou zmíněny principy jazyka BPEL, které stanovují požadavky pro jeho použití. Další oddíl této kapitoly pak popisuje verzi jazyka BPEL označovanou jako BPEL4WS. Popis jeho struktury přináší základ pro další část věnovanou jazyku WS-BPEL, což je poslední verze standardu. Uvnitř této části jsou pak popsány jednotlivé změny. Poslední kapitola se zabývá praktickým srovnáním obou zmíněných standardů. Nejprve je vytvořen proces na základě reálné situace, který obsahuje nejdůležitější části jazyka BPEL. Poté je již provedeno srovnání všech částí procesu, který byl vytvořen v obou verzích jazyka. Na závěr kapitoly je uvedeno shrnutí poznatků, které byly čerpány z praktického srovnání obou standardů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.