Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rám závodního automobilu kategorie E2
Šikuta, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosného rámu sportovního vozu kategorie E2 z hliníkového sendviče, návrhem trubkového bezpečnostního rámu a zároveň koncepčním řešením zavěšení motoru. V textu jsou obsaženy MKP analýzy torzní tuhosti rámu a pevnostních vlastností bezpečnostního rámu.
Úprava izolace v zadní části autobusu
Pešina, Jan ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh změny technologického postupu výroby sestavy „sendvič“ ve firmě Iveco Bus. Řeší nové upínání sestavného stolu, výběr nových lepidel a nového materiálu lišty. V první části je představena společnost Iveco Bus a popsána její historie. Druhá část je zaměřena na konstrukční rozbor zadané sestavy a její současný technologický výrobní postup. Následuje představení a vyřešení zadaných problémů a je sestaven návrh nového technologického postupu. V závěru práce je doloženo technicko-ekonomické porovnání současné a navržené změny technologie.
Studium optoelektrických vlastností tenkých vrstev organických polovodičů na bázi ftalocyaninů
Miklíková, Zdeňka ; Vala, Martin (oponent) ; Zmeškal, Oldřich (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na studium optoelektrických vlastností tenkých vrstev organických materiálů na bázi ftalocyaninů, které mohou být využity jako aktivní vrstva fotovoltaických článků. Především jsou zde studovány vlastnosti tenkých aktivních vrstev PdPc a PdPc + IL na skleněných nebo keramických substrátech s hliníkovým kontaktem, které jsou připravovány materiálovým tiskem. Na připravených vzorcích byly nejprve změřeny volt-ampérové charakteristiky za tmy a světla a poté byla měřena impedanční spektra za tmy. Získané výsledky budou využity ke zlepšení vlastností a struktury fotovoltaických článků.
Konstrukční návrh skořepinové ortopedické vložky zhotovené 3D tiskem
Chaloupka, Matyáš ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem skořepinové ortopedické vložky zhotovené 3D tiskem. Rešeršní část je zaměřena na problematiku ploché nohy a metody Rapid Prototypingu včetně nejčastěji používaných materiálů. Konstrukční řešení se zabývá návrhem struktury materiálu této zdravotnické pomůcky a následně kombinací dvou materiálů, plastu a měkčeného plastu, pro tvorbu sendvičové konstrukce tisknutelné na 3D tiskárně pomocí metody Fused Deposition Modeling. Pro návrh konstrukčního řešení byl použit program Rhinoceros©. Především pak jeho Plug-In software Grasshopper® pro algoritmické modelování. Výsledná součást byla vytvořena sendvičovou konstrukcí z PLA plastu a Flex materiálu pomocí technologie Rapid Prototypingu.
DESIGN, STRESS ANALYSES AND LIMIT LOAD OF SANDWICH STRUCTURES
Löffelmann, František ; Pavlínek,, Vladimír (oponent) ; Klement, Josef (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
The thesis starts with a review of design calculations of sandwich beams, plates, and complicated structures, where FEM plays an important role. Next, optimization methods are reviewed to shed light on the wide area of mathematical programming and basic topology optimization principles up to its implementation by other authors in composite design, including representative examples of analytical and numerical optimization of sandwiches. The thesis objective is defined as an implementation of mass minimization with failure constraints aiming to make the sandwich design process easier. This is done by own implementation of gradient optimization based on topology optimization principles, known as Discrete Material Optimization (DMO), which helps to find optimal layup. Approach to material interpolation and failure constraints interpolation is developed and programmed in Python, using First Order Shear Deformation Theory (FSDT) to evaluate stresses on elements, based on element loads given by the Nastran FE solver. Gradient optimizer searches for optimal materials for each layer of the sandwich face-sheet and core from the user-defined candidates. The program is tested on examples of sequential complexity from one-element beams where the true optimum is known up to a practical task of the sandwich galley from an airliner. Results have shown that the algorithm can reach a discrete solution without (significant) violation of constraints and thus can be practically used to make conceptual sandwich design more efficient.
Zvýšení životnosti náhradních dílů strojů zpracujících půdu
Černín, Jiří ; Mrňa, Libor (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zvýšením životnosti dílů určených pro kultivaci půdy. Práce hodnotí stávající možnosti zlepšení užitné hodnoty opotřebitelných náhradních dílů. Praktickými zkouškami budou podložena doporučení pro nejvhodnější metody zvýšení životnosti. Práce také zkoumá doposud nezmapované metody testování pájených spojů. Výsledky jsou vyhodnoceny z hlediska kvality i ekonomické rentability. Veškeré závěry vyplývající z této práce jsou podloženy praktickými zkouškami všech testovaných dílů v těžkých podmínkách kamenitých půd při běžném pracovním nasazení.
DESIGN, STRESS ANALYSES AND LIMIT LOAD OF SANDWICH STRUCTURES
Löffelmann, František ; Pavlínek,, Vladimír (oponent) ; Klement, Josef (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
The thesis starts with a review of design calculations of sandwich beams, plates, and complicated structures, where FEM plays an important role. Next, optimization methods are reviewed to shed light on the wide area of mathematical programming and basic topology optimization principles up to its implementation by other authors in composite design, including representative examples of analytical and numerical optimization of sandwiches. The thesis objective is defined as an implementation of mass minimization with failure constraints aiming to make the sandwich design process easier. This is done by own implementation of gradient optimization based on topology optimization principles, known as Discrete Material Optimization (DMO), which helps to find optimal layup. Approach to material interpolation and failure constraints interpolation is developed and programmed in Python, using First Order Shear Deformation Theory (FSDT) to evaluate stresses on elements, based on element loads given by the Nastran FE solver. Gradient optimizer searches for optimal materials for each layer of the sandwich face-sheet and core from the user-defined candidates. The program is tested on examples of sequential complexity from one-element beams where the true optimum is known up to a practical task of the sandwich galley from an airliner. Results have shown that the algorithm can reach a discrete solution without (significant) violation of constraints and thus can be practically used to make conceptual sandwich design more efficient.
Zvýšení životnosti náhradních dílů strojů zpracujících půdu
Černín, Jiří ; Mrňa, Libor (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zvýšením životnosti dílů určených pro kultivaci půdy. Práce hodnotí stávající možnosti zlepšení užitné hodnoty opotřebitelných náhradních dílů. Praktickými zkouškami budou podložena doporučení pro nejvhodnější metody zvýšení životnosti. Práce také zkoumá doposud nezmapované metody testování pájených spojů. Výsledky jsou vyhodnoceny z hlediska kvality i ekonomické rentability. Veškeré závěry vyplývající z této práce jsou podloženy praktickými zkouškami všech testovaných dílů v těžkých podmínkách kamenitých půd při běžném pracovním nasazení.
Úprava izolace v zadní části autobusu
Pešina, Jan ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh změny technologického postupu výroby sestavy „sendvič“ ve firmě Iveco Bus. Řeší nové upínání sestavného stolu, výběr nových lepidel a nového materiálu lišty. V první části je představena společnost Iveco Bus a popsána její historie. Druhá část je zaměřena na konstrukční rozbor zadané sestavy a její současný technologický výrobní postup. Následuje představení a vyřešení zadaných problémů a je sestaven návrh nového technologického postupu. V závěru práce je doloženo technicko-ekonomické porovnání současné a navržené změny technologie.
Rám závodního automobilu kategorie E2
Šikuta, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosného rámu sportovního vozu kategorie E2 z hliníkového sendviče, návrhem trubkového bezpečnostního rámu a zároveň koncepčním řešením zavěšení motoru. V textu jsou obsaženy MKP analýzy torzní tuhosti rámu a pevnostních vlastností bezpečnostního rámu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.