Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Náklady na výstavbu školských budov
Staňková, Veronika ; Hlavinková, Vítězslava (oponent) ; Hrdlička, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou nákladů na výstavu školských budov. Cílem práce je navrhnout nové orientační rozpočtové ukazatele pro odhad pořizovacích nákladů v předinvestiční fázi projektu. Jejich návrh probíhá na základě výsledků ze statistické analýzy sestavené databáze, která obsahuje vzorky již realizovaných staveb. Z analýzy dat jsou vytipovány faktory, jež nejvíce ovlivňují investiční náklady. Na základě těchto faktorů jsou navrženy a následně verifikovány celkem 4 nové rozpočtové ukazatele. V práci se také ověřuje přesnost stanovení investičních nákladů na základě aktuálně používaných cenových ukazatelů. Ukazuje se, že odhad investičních nákladů pomocí nově navržených ukazatelů je přesnější než pomocí stávajících cenových ukazatelů. Závěr práce obsahuje návrhy na aktualizaci stávajících cenových ukazatelů.
Architektura hry
Domiňáková, Michaela ; Sotelo, Verónica Gallego (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Práca využíva princípy hry pri rekonštrukcii školskej budovy z 2. pol. 20. stor. Všeobecnejšie sa skrze prípadovú štúdiu zaoberá stavom a rekonštrukciou školských budov na Slovensku. Podľa Huizingu hra ako taká vznikla skôr ako kultúra a bola faktorom, ktorý podnietil vytváranie kultúry a predpokladal vznik ľudskej spoločnosti. Precítená, voľná hra je inštinktom, základným právom, vlastným práve deťom a vyvinutý mechanizmus pre získavanie zručností a podporu učenia. V začiatkoch 20.storočia, v kontexte poznačenom hrôzami vojen a skúsenostiami z divokej industrializácie 19. storočia, sa spoločnosť začala zameriavať na práva a vzdelávanie detí. V súvislosti s urbánnou transformáciou a bytovou výstavbou vznikali ihriská, ktoré mali zároveň fungovať ako inštitucializovaný priestor výchovy, ale aj bezpečnosti alebo kontroly. Rovnaké disciplinačné princípy boli obsiahnuté aj v architektúre ďalších inštitúcií ako sú napr. školy. Navrhovaná rekonštrukcia školskej budovy tak nie je chápaná len ako jej rozšírenie alebo estetizácia, ale ako rekonfigurácia a reinterpretácia pôvodných princípov a predstáv o vzdelávaní, podľa ktorých bola postavená.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.
Optimalizace návrhu energetické renovace školských budov
Mocová, Pavla ; Kulhánek,, František (oponent) ; Katunský,, Dušan (oponent) ; Mohelníková, Jitka (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá metodikou optimálního návrhu energetické renovace školských budov. Práce je zaměřena v první fázi na analýzu vybraných školských budov za posledních 100 let výstavby. V této fázi jsou zjištěny některé důležité informace, a to hlavně z hlediska energetického hodnocení obálky budovy a jejich výsledků. V neposlední řadě byly zjišťovány emise CO2. V další části této práce je posuzována jedna vybraná škola z hlediska kvality prostředí, a to vzhledem k vyhodnocení mikrobiálního mikroklimatu na stavebních konstrukcích, koncentraci CO2 a denního osvětlení. Koncentrace CO2 a denní osvětlení učebny je řešeno pro původní i pro nový stav. Dalším bodem této práce je zhodnocení velikosti třídy ZŠ jak z hlediska typologických zásad, tak z hlediska průměrné velikosti místností učeben ve vybraných 23 školských zařízeních. Na těchto vybraných velikostech jsou provedena hodnocení denního osvětlení, které jsou součástí návrhového nástroje „PaMo I“. V další fázi disertační práce byl vytvořen návrhový nástroj „PaMo I“. Tento nástroj řeší vyhodnocení renovací školských budov z hlediska tepelně technického v návaznosti na ovlivnění denního osvětlení učeben školských zařízení, a to tloušťkou zateplovacího systému a výměny oken. Součástí návrhového nástroje je také finanční vyčíslení investice, doba návratnosti a dopad na životní prostředí jednotlivých variant. Při rozhodování uživatele návrhového nástroje bylo použito možností výběru variant. Výsledkem této práce je tedy vytvořený návrhový nástroj, který pomůže při rozhodování a nalezení optimální varianty energetické renovace školské budovy v návaznosti na denní osvětlení uvnitř učeben.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Soldánová, Martina ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením lokality Černé louky v centru Ostravy. Vlastní návrh školy je umístěn na rozhraní stávající zástavby a pásu zeleně podél řeky. Tvar budovy reaguje na tuto situaci a vymezuje dva dvory. Vstupní dvůr je otevřen do parku a druhý pobytový dvůr je orientován do města.
Architektura hry
Domiňáková, Michaela ; Sotelo, Verónica Gallego (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Práca využíva princípy hry pri rekonštrukcii školskej budovy z 2. pol. 20. stor. Všeobecnejšie sa skrze prípadovú štúdiu zaoberá stavom a rekonštrukciou školských budov na Slovensku. Podľa Huizingu hra ako taká vznikla skôr ako kultúra a bola faktorom, ktorý podnietil vytváranie kultúry a predpokladal vznik ľudskej spoločnosti. Precítená, voľná hra je inštinktom, základným právom, vlastným práve deťom a vyvinutý mechanizmus pre získavanie zručností a podporu učenia. V začiatkoch 20.storočia, v kontexte poznačenom hrôzami vojen a skúsenostiami z divokej industrializácie 19. storočia, sa spoločnosť začala zameriavať na práva a vzdelávanie detí. V súvislosti s urbánnou transformáciou a bytovou výstavbou vznikali ihriská, ktoré mali zároveň fungovať ako inštitucializovaný priestor výchovy, ale aj bezpečnosti alebo kontroly. Rovnaké disciplinačné princípy boli obsiahnuté aj v architektúre ďalších inštitúcií ako sú napr. školy. Navrhovaná rekonštrukcia školskej budovy tak nie je chápaná len ako jej rozšírenie alebo estetizácia, ale ako rekonfigurácia a reinterpretácia pôvodných princípov a predstáv o vzdelávaní, podľa ktorých bola postavená.
Optimalizace návrhu energetické renovace školských budov
Mocová, Pavla ; Kulhánek,, František (oponent) ; Katunský,, Dušan (oponent) ; Mohelníková, Jitka (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá metodikou optimálního návrhu energetické renovace školských budov. Práce je zaměřena v první fázi na analýzu vybraných školských budov za posledních 100 let výstavby. V této fázi jsou zjištěny některé důležité informace, a to hlavně z hlediska energetického hodnocení obálky budovy a jejich výsledků. V neposlední řadě byly zjišťovány emise CO2. V další části této práce je posuzována jedna vybraná škola z hlediska kvality prostředí, a to vzhledem k vyhodnocení mikrobiálního mikroklimatu na stavebních konstrukcích, koncentraci CO2 a denního osvětlení. Koncentrace CO2 a denní osvětlení učebny je řešeno pro původní i pro nový stav. Dalším bodem této práce je zhodnocení velikosti třídy ZŠ jak z hlediska typologických zásad, tak z hlediska průměrné velikosti místností učeben ve vybraných 23 školských zařízeních. Na těchto vybraných velikostech jsou provedena hodnocení denního osvětlení, které jsou součástí návrhového nástroje „PaMo I“. V další fázi disertační práce byl vytvořen návrhový nástroj „PaMo I“. Tento nástroj řeší vyhodnocení renovací školských budov z hlediska tepelně technického v návaznosti na ovlivnění denního osvětlení učeben školských zařízení, a to tloušťkou zateplovacího systému a výměny oken. Součástí návrhového nástroje je také finanční vyčíslení investice, doba návratnosti a dopad na životní prostředí jednotlivých variant. Při rozhodování uživatele návrhového nástroje bylo použito možností výběru variant. Výsledkem této práce je tedy vytvořený návrhový nástroj, který pomůže při rozhodování a nalezení optimální varianty energetické renovace školské budovy v návaznosti na denní osvětlení uvnitř učeben.
Masarykovy obecné školy ve Strakonicích v souvislostech školní architektury 1. pol. 20. století.
BUŠKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce Masarykovy obecné školy ve Strakonicích se zabývá tématem školní architektury a je zaměřena na budovu pod tehdejším názvem Masarykových obecných škol ve Strakonicích. Stavba je zkoumána především z uměleckohistorického hlediska a je představena v meziválečné době Československa. Hlavním cílem práce je detailní popis budovy a zasazení do kontextu školních staveb v první polovině 20. století v Jihočeském kraji. Dále práce poukazuje, jak bylo toto téma reflektováno v tehdejších publikacích a v neposlední řadě se také zmiňuje o urbanistickém vývoji města Strakonice na začátku 20. století.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.