Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Design and control of the omnidirectional chassis
Rendek, Andrej ; Kočiš, Petr (oponent) ; Szabari, Mikuláš (vedoucí práce)
The master's thesis deals with the design of a locomotion system of an omnidirectional robot designed for application in sandy environment. The introductory part of the thesis is an overview in the field of current solutions of omnidirectional chassis of mobile robots. The thesis continues with a choice of possible variants. The variant evaluated as the most suitable is then elaborated in detail. This includes an analysis of the resistances acting on the chassis under conditions and movements representing omnidirectional movement in the sand. Analysis is followed by a selection of drives and a design solution supplemented by stress analysis. The final part is focused on the chassis control algorithm.
Možnosti zvyšování bělosti kaolinu
Krahulová, Veronika ; Bartoníčková, Eva (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zvyšování indexu bělosti kaolinu. Cílem práce je ověřit možnosti a účinnost mechanického způsobu zvyšování bělosti kaolinu s použitím písku o definované frakci. Tento způsob nelze jako samotný považovat za operaci bělení kaolinu, ale za předúpravu suroviny či za jeden z kroků při navyšování bělosti. Byly testovány různé poměry přidaného písku, se kterým byla vsázka kaolinové suroviny intenzivně míchána po různé časy, mimo to byl testován vliv obsahu vody a celkového objemu vsázky. K charakterizaci připravených vzorků bylo použito několika metod. XRF a XRD analýzy pro stanovení prvkového a fázového složení kaolinové suroviny před a po mechanickém působení písku. Pro stanovení dosažených bělostí, bylo použito metody UV – VIS s reflektancí.
Pásový dopravník pro štěrkopísek
Zeman, Vít ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem pásového dopravníku pro přepravu štěrkopísku. Jsou zde rozebrány používané strojní součásti vyskytující se v pásových dopravnících. Práce obsahuje výpočtovou část zaměřující se převážně na návrh výkonu pohonu. Dopravník je složen z existujících vyráběných komponent, a také ze mnou navržených součástí. Výsledný návrh pásového dopravníku je vymodelován a popsán výkresy sestavení. Práce se zaměřuje na čističe pásů. Jejich možné umístnění a konstrukce jsou rozebrány v rešeršní části.
Vysokoteplotní akumulace energie
Roden, Lukáš ; Špiláček, Michal (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Při narůstajícím podílu obnovitelných zdrojů v energetice je třeba vyvíjet technologie skladování energie, ať už jde o skladování elektřiny či tepla. Hlavním cílem této práce je návrh a posouzení vysokoteplotního akumulátoru pro dlouhodobé uskladnění tepelné energie. Navrhovaný zásobník je počítán pro potřeby rodinného domu pokrytého fotovoltaickými panely. V simulaci chování akumulátoru je využito numerických metod v programu Excel. Jedním z hlavních zjištěných nedostatků je velké množství potrubí, které je potřeba pro dodávky a odběr tepla. Tyto a další související nedostatky znemožňují jeho ekonomicky výhodné použití bez patřičných úprav.
Design and control of the omnidirectional chassis
Rendek, Andrej ; Kočiš, Petr (oponent) ; Szabari, Mikuláš (vedoucí práce)
The master's thesis deals with the design of a locomotion system of an omnidirectional robot designed for application in sandy environment. The introductory part of the thesis is an overview in the field of current solutions of omnidirectional chassis of mobile robots. The thesis continues with a choice of possible variants. The variant evaluated as the most suitable is then elaborated in detail. This includes an analysis of the resistances acting on the chassis under conditions and movements representing omnidirectional movement in the sand. Analysis is followed by a selection of drives and a design solution supplemented by stress analysis. The final part is focused on the chassis control algorithm.
Pásový dopravník pro štěrkopísek
Zeman, Vít ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem pásového dopravníku pro přepravu štěrkopísku. Jsou zde rozebrány používané strojní součásti vyskytující se v pásových dopravnících. Práce obsahuje výpočtovou část zaměřující se převážně na návrh výkonu pohonu. Dopravník je složen z existujících vyráběných komponent, a také ze mnou navržených součástí. Výsledný návrh pásového dopravníku je vymodelován a popsán výkresy sestavení. Práce se zaměřuje na čističe pásů. Jejich možné umístnění a konstrukce jsou rozebrány v rešeršní části.
Vzpomínky
Conde, Tamara ; Schubert,, Theres (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Tato práce je úvahou o obsedantně kompulzivní tendenci materializovat pomíjivé myšlenky a momenty. Listy stromů a jejich umístění do krajiny a odloučení od ní jsem použila jako metaforu vzpomínek, zprostředkovaný instalaci s videem.
Ověřování možnosti využití recyklovaného autoskla jako náhrady křemičitého písku v polymerbetonových průmyslových podlahách
Šácha, Dominik ; Tesařík, Miroslav (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zjistit možnost náhrady písků v polymerbetonových podlahových systémech recyklovaným autosklem. Polymerbeton je tvořen pískem a epoxidovou pryskyřicí. Je používán v průmyslových epoxidových systémech. Průmyslové polymerbetonové podlahové systémy jsou novým typem podlah. Cílí na zákazníky s vysokými nároky na kvalitu a požadavky na krátkou pokládku. Polymerbetonové podlahy jsou 4-6 mm tenké. Jsou voděodolné, s pevnostmi v tlaku vyššími než 60 MPa a pevnostmi v tahu většími než 20 MPa. Nesprašují. Tato studie zahrnuje také návrh recyklačního procesu na výrobu mletého skla z autoskel. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou Atemit, s.r.o.
Možnosti zvyšování bělosti kaolinu
Krahulová, Veronika ; Bartoníčková, Eva (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zvyšování indexu bělosti kaolinu. Cílem práce je ověřit možnosti a účinnost mechanického způsobu zvyšování bělosti kaolinu s použitím písku o definované frakci. Tento způsob nelze jako samotný považovat za operaci bělení kaolinu, ale za předúpravu suroviny či za jeden z kroků při navyšování bělosti. Byly testovány různé poměry přidaného písku, se kterým byla vsázka kaolinové suroviny intenzivně míchána po různé časy, mimo to byl testován vliv obsahu vody a celkového objemu vsázky. K charakterizaci připravených vzorků bylo použito několika metod. XRF a XRD analýzy pro stanovení prvkového a fázového složení kaolinové suroviny před a po mechanickém působení písku. Pro stanovení dosažených bělostí, bylo použito metody UV – VIS s reflektancí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.