Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014.
Volf, Jaromír ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Diplomová práce Budování jednotného evropského železničního prostoru: reformy železničního odvětví v České republice 2004-2014, zkoumá europeizaci české železniční politiky na čtyřech aktérech - vláda, krajské samosprávy, České dráhy a soukromí dopravci. Zasazuje reformu evropskou železniční reformu do konceptu liberalizace síťových odvětví. Česká republika vstoupila do Evropské unie v roce 2004, proto neměla možnost ovlivnit její základy. Cílem práce bylo vyzkoumat, jakým způsobem Evropská unie ovlivnila české železniční prostředí a jestli došlo k posílení aktérů podporujících liberalizaci. Z práce vyplynulo, že i přes posílení těchto aktérů, nedošlo k vytvoření železničního trhu v osobní dopravě. Způsobeno to bylo zejména nedostatečnou institucionální a regulační schopností státu, který nebyl schopen zdárně dokončit žádné nabídkové řízení. V krajích je situace podobná, neboť v roce 2009 bylo schváleno desetileté memorandum na provoz regionální dopravy s Českými drahami. V případě krajů navíc došlo k velkému rozdílu v dopravních politikách, které bude stát pravděpodobně chtít řešit.
Transevropské energetické sítě - vybrané problémy
Kočí, Luboš ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Tématem diplomové práce jsou Transevropské energetické sítě (TEN-E), program EU, který v posledních letech prošel významnými změnami. Hlavním cílem této práce je zachytit dopady aktivit EU v rámci programu TEN-E a energetické politiky na stav a rozvoj evropské energetické infrastruktury a zjištěné skutečnosti dále aplikovat na energetické sítě ČR. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První z nich představuje síťová odvětví a jejich ekonomická specifika. Druhá kapitola se zabývá energetickou politikou EU a procesem vytváření vnitřního trhu s energií. Třetí kapitola práce je zaměřena na program TEN-E a závěrečná kapitola přibližuje problematiku českých energetických sítí.
Analýza trhu poštovních služeb v České republice se zaměřením na Českou poštu, s.p. od roku 1993 do současnosti
Jestříbek, Jan ; Chmelová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavelek, Petr (oponent)
Bakalářská práce popisuje vývoj České pošty na trhu poštovních služeb. Nabízí porovnání jejího vývoje s Deutsche Post a doporučení pro její budoucí vývoj. V teoretické části je rozebrána problematika síťových odvětví s možnostmi jejich liberalizace. Ekonomické teorie zde uvádějí jednotlivé prvky síťových odvětví a slouží k jejich pochopení. Je zde také popsán transformační proces a jeho vývoj v České republice. Praktická část se nejprve zaměřuje na legislativní a institucionální vývoj v oblasti poštovních služeb, který dospěl až v plnou liberalizaci tohoto trhu. Následně je popsán vývoj hospodaření České pošty, ze kterého vyplývá průběžný pokles jejích výnosů z poštovního provozu a rostoucí náklady na udržování stávající sítě poboček. Analýza Deutsche Post přináší odlišný pohled na způsob poskytování poštovních služeb a provoz poboček sítě. Závěrečná část je věnována budoucímu vývoji České pošty v souvislosti se změnou způsobu provozu sítě poboček, která má přinést podniku výrazné úspory. Dále také pojednává o změně zákona o poštovních službách, s jejíž pomocí si chce podnik zajistit finanční podporu státu.
Analýza konkurenčního prostředí na trhu mobilních komunikací v České republice
Honzáková, Tereza ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Práce se zabývá efektivitou konkurenčního prostředí na trhu mobilních komunikací v České republice. Posuzuje chování mobilních operátorů působících na českém trhu a jeho dopad na koncové uživatele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část se věnuje popisu telekomunikačního odvětví jako síťového odvětví vykazující rysy nedokonalé konkurence. Dále jsou zde uvedeny instituce pověřeny regulací trhu mobilních telekomunikací a jejich působnost. Druhá část se zabývá konkrétními ekonomickými hodnotami dosahovaných jednotlivými operátory a dále pak jejich strategií charakteristickou pro subjekty působící na nedokonale konkurenčním trhu. V samotném závěru práce je učiněn návrh směřující k efektivně konkurenčnímu prostředí.
Regulace přístupových sítí elektronických komunikací v ČR a její vliv na rozvoj odvětví
Sekaninová, Renáta ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou asymetrické ex-ante regulace v oblasti elektronických komunikací, jejímž účelem je podpořit konkurenceschopnost alternativních operátorů na úkor zavedených společností s cílem posílit efektivní konkurenci v odvětví. Práce je zaměřena na regulační nástroj, který ukládá povinnost etablovaným podnikům na trhu fixních telekomunikací uvolnit přístupovou infrastrukturu ostatním operátům. Jde o tzv. zpřístupnění místní smyčky (Local Loop Unbundling, LLU). Práce vyhodnocuje přínosy a dopady regulačního opatření na trh elektronických komunikací v České republice. Jeho vývoj prokázal negativní účinek regulace na motivaci fixních alternativních operátorů k budování vlastních přístupových sítí. Práce zahrnuje analýzu trhu LLU v ČR, jejímž cílem je odhalit demotivující prvky současné formy regulace přístupu k místní smyčce. Autorka v práci poukazuje na nežádoucí vliv regulace na investiční motivaci nejen alternativních operátorů, ale i zavedených společností. Práce nabízí zdůvodnění nevhodnosti pro-konkurenčně orientované regulační politiky, jež potlačuje investice nezbytné pro rozvoj odvětví.
Regulace a veřejné projekty internetového připojení v ČR
Horák, Ondřej ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent)
Práce analyzuje trh internetového připojení a jeho regulaci v České republice. Po zhodnocení vývoje tohoto síťového odvětví a jeho regulace od roku 1989 se autor zaměřil na popsání a analýzu specifik české struktury trhu internetového připojení. V poslední části práce se autor pokusil představit model vysvětlující jeden z pohledů na neefektivnost veřejného financování nebo dotování projektů internetového připojení. S pomocí tohoto modelu a po analýze ekonomických charakteristik statku internetového připojení autor došel k závěru, že neexistuje důvod pro veřejného financování nebo dotování této služby i přesto, že je internetové připojení spojeno se silnou síťovou externalitou. Na příkladu veřejného projektu internetového připojení v MČ Praha 5 bylo prokázáno, že v krátkém období jsou sice soukromé náklady mnohem vyšší než náklady společenské, nicméně v delším období začnou, z důvodu zaostávání technologie, růst oportunitní náklady času jednotlivých uživatelů a společenské náklady převýší náklady soukromé.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.