Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza rozvrhů
Novák, Ladislav ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Duša, Vladimír (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo věnovat se formální analýze rozvrhů, tj. identifikaci slabých míst a následné navržení metod, jak tato slabá místa opravit. Tato diplomová práce navíc řeší metodu, jak z navržených oprav vybrat vhodnou podmnožinu, tj. portfolio. Výsledný softwarový prototyp Analyzer je integrován do projektu FlowOpt, jež představuje komplexní řešení od modelování pracovních procesů, přes vytváření rozvrhů až po zobrazování rozvrhů pomocí Ganttova diagramu. Analyzer byl vyvíjen především jako doprovodné dílo, které softwarově ilustruje formální proces analýzy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvrhová aplikace pro Android
Sándor, Gábor ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Vinárek, Jiří (oponent)
Cílem práce je vytvořit mobilní aplikaci pro studenty Matematicko - fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, která jim pomůže k lepší organizaci času během akademického roku. Výsledná aplikace umožní kromě zobrazení rozvrhu staženého ze Studijního Informačního Systému i jeho přizpůsobení podle požadavků uživatele. Ten bude moci opatřit předměty poznámkami a připomínkami. Mezi hlavní funkce patří zobrazení notifikací o blížící se události, které mohou obsahovat i popis dopravního spojení k místu konání nebo automatické zapnutí tichého režimu během výuky. Aplikace tedy může být využita jako chytrý pomocník při studiu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvrh a vrženost, volní a ne-volní. Povaha lidské svobody mezi Heideggerem a Ricoeurem
Haicl, Matouš ; Němec, Václav (vedoucí práce) ; Čapek, Jakub (oponent)
Cílem této práce je srovnat pojetí existenciálů rozvrhu a vrženosti u Martina Heideggera s dichotomií volního a ne-volního Paula Ricoeura jakožto dvou pokusů o vyjádření situace lidské svobody. V centru zájmu tohoto srovnání stojí pojetí svobody, jíž lidská bytost podle obou autorů sice disponuje, avšak nikoli neomezeně, nýbrž vždy limitovaně, přičemž vrženost a ne-volní jsou právě oněmi limitami, kterými je naše svoboda ohraničena. Kromě toho, že oba autoři pojímají téma svobody do jisté míry analogicky, je jejich srovnání legitimizováno skutečností, že Ricoeur na Heideggera navazoval a v některých ohledech se jím inspiroval. Vedle zkoumání analogií a styčných bodů obou koncepcí budou tematizovány též jejich rozdíly a změny, jež pojetí lidské svobody mezi Heideggerem a Ricoeurem doznalo. Toto zkoumání by mělo napomoci k osvětlení povahy lidské svobody, díky níž je nám otevřeno pole možností, ze kterých si můžeme volit, avšak které je vždy omezováno ne-volními prvky ležícími za hranicí toho, co je v naší moci jakkoli ovlivnit. Východiskem tohoto srovnání bude Heideggerovo pojetí svobody rozvinuté v díle Bytí a čas a Ricoeurova koncepce svobodné vůle obsažená v jeho Filosofii vůle I.
Rozvrhovací program pro základní a střední školy
Cesar, Robert ; Kopecký, Michal (vedoucí práce) ; Lokoč, Jakub (oponent)
Rozvrhovátko je program určený základním a středním školám menší až střední velikosti. Jejich pracovníkům, odpovědným za vytváření rozvrhů, poskytuje jednoduchý nástroj pro každoroční vytváření rozvrhů pro celou školu. Primárním cílem programu je nabídnout generátor rozvrhů, který pracovníkům ušetří čas a bude mít parametry nastavitelné tak, aby tito pracovníci mohli jednoduše upravit délku výuky, požadované aprobace u předmětů, velikosti skupin žáků, volné hodiny pro konkrétní vyučující, nebo aby mohli změnit obsazení učebny vybranou třídou. Sekundárním cílem je usnadnit přechod k rozvrhování na počítači těm pracovníkům, kteří problém doposud museli řešit na papírech a lístečcích.
Informační systém letiště
Velebová, Jana ; Novotný, Tomáš (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit informační systém dle požadavků sportovního letiště v Medlánkách. Tento systém bude sloužit členům aeroklubu jako zdroj informací. Jeho hlavní součástí je rozvrh leteckého provozu určený pilotům ve výcviku. Ten je generován jednou, na začátku letecké sezóny instruktorem a je zpřístupněn pouze členům aeroklubu. Vstup do informačního systému je umožněn pouze registrovaným členům aeroklubu prostřednictvím loginu a hesla. Jendotliví členové mají různá oprávnění, která jim jsou přidělena vedením aeroklubu.
Návrh a analýza rezervačního systému pro výuku
Jiříček, Milan ; Lukáš, Roman (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je detailně popsáno, jakým způsobem se analyzují a následně navrhují informační systémy. V menší míře je také věnována pozornost implementaci takového systému. Na konkrétním případu rezervačního systému pro výuku jsou znázorněny techniky postupu při návrhu pomocí jazyka UML. Samotný informační systém potom slouží pro evidenci událostí, ať už pravidelné výuky či jednorázových akcí. Jednotliví uživatelé mohou provádět činnosti, které jsou spjaty se správou těchto událostí, ale i např. osob nebo místností.
Mobilní aplikace pro nové studenty na FIT VUT
Muráň, Michal ; Zachariáš, Michal (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou mobilní aplikace pro operační systém Windows Phone 7, která slouží pro ulehčení studia novým studentům na fakultě FIT VUT. Teoretická část se zabývá získáním zpětné vazby od studentů pro návrh jednotlivých prvků aplikace. Na základě získaných údajů byl vytvořen návrh obsahu a rozhraní. V praktické části se pojednává o implementaci funkčnosti aplikace.
Tvorba rozvrhu střední školy s využitím lineárního programování
Kozárová, Barbora ; Skočdopolová, Veronika (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Sestavení školního rozvrhu obnáší poskládání vyučovacích hodin do pěti pracovních dnů tak, aby v každé třídě byly vyučovány předměty předepsané Školním vzdělávacím programem ve správném počtu hodin a ke každé hodině byl přiřazen vyučující a číslo učebny, ve které bude výuka realizována. Je však potřeba dodržet, aby ve vzniklém rozvrhu nevznikaly kolize nebo naopak zbytečné časové prodlevy v rozvrzích žáků i vyučujících, aby byly dodrženy podmínky stanovené legislativou a aby zároveň bylo vyhověno co možná nejvíce požadavkům ze strany vedení, vyučujících, popřípadě žáků či jejich rodičů. V této práci je navržen matematický model pro tvorbu rozvrhu střední školy, který byl vytvořen za pomoci systému MPL for Windows a dat poskytnutých Gymnáziem Chomutov.
Timetabling - příprava rozvrhu pro školu
Jeřábková, Eva ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Skočdopolová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je sestavit model pro tvorbu rozvrhu základní školy pro všechny učitele a třídy tak, aby byly dodrženy všechny učební plány tříd, podmínky dané vyhláškami Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (rámcový vzdělávací program), potřeby školy a požadavky učitelů. Rozvrh je sestavován pro konkrétní školu, ZŠ nám. Svobody v Praze. První část této práce je zaměřena na teoretický popis současných metod a postupů pro řešení problému tvorby rozvrhu. V druhé části práce je popsána základní škola, pro kterou je tvořen rozvrh, její třídy, učitelé a podmínky výuky. Dále je sestaven a popsán matematický model tohoto problému, který je řešen pomocí programu Lingo.
Matematická optimalizace rozvrhu na střední škole
Daněk, Roman ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Jablonský, Josef (oponent)
Tato diplomová práce zabývající se matematickou optimalizací rozvrhu na střední škole si klade za cíl prošetřit, zda je vhodné k optimalizaci středoškolského rozvrhu použít dělící problém. Veškeré výpočty jsou dokumentovány ve třech různých úlohách, které se zakládají na reálných datech skutečné střední školy. Z optimalizačních softwarů byly zvoleny programy Lingo a Xpress na kterých byly ověřeny dva rozdílné způsoby formulace matematického modelu. Práce obsahuje sedm příloh, které jsou obsaženy v hlavním dokumentu a speciální přílohy obsahující formulace modelů a interpretační tabulky v programu MS Excel s využitím VBA na přiloženém CD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.