Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Motor s rotačním pístem pro malé mobilní systémy
Drbal, Milan ; Puškár, Michal (oponent) ; Žák,, Marek (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá problematikou 1D modelování motoru s rotačním pístem a predikcí jeho parametrů pro použití při dalším vývoji. 1D matematický model motoru je v této práci validován pomocí měření spalovacího tlaku v pracovní komoře, v části sací a dále ve výfukovém kanálu. Pomocí těchto dat jsou určeny koeficienty modelu spalování paliva, a především také model netěsností spalovací komory. Oba tyto vlivy nelze přesněji zahrnout bez měření indikačních tlaků. Použití 1D matematických simulací je v literatuře dobře popsáno pro motor s translačním pohybem pístu. Jejich užití pro motor s rotačním pohybem pístu je ovšem komplikovanější z hlediska geometrických rozdílů obou typů motorů. V této práci bude popsán vhodný způsob modelování motorů s rotačním pístem a dále jejich ověření pomocí technických experimentů a CFD simulací.
Rotační motor pro motocykly
Novotný, Petr ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem Wankelova motoru pro motocykl ve výkonovém rozsahu 30-60 kW. Výkon konstruovaného motoru byl stanoven na 35 kW a objem jedné komory činí 245,58 cm^3. V práci jsou postupně vypočítávány geometrické vlastnosti jednotlivých konstrukčních celků, které jsou následně vytvořeny ve 3D datech. Práce se dále také zabývá výpočtem chlazení konstruovaného motoru a návrhem rozměrů a charakteristik některých součástí chladicí soustavy. V neposlední řadě je v diplomové práci řešena také zástavba vytvořeného motoru do motocyklu. Jako vhodný motocykl byla vybrána Honda CBR125R, která disponuje potřebnou konfigurací rámu pro provedení zástavby.
Variabilní geometrie sacích a výfukových portů Wankelova motoru
Krejčí, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh základních parametrů výkonného Wankelova motoru a na základě vypočtených údajů návrh komorové bočnice tak, aby umožňovala variabilní změnu geometrie sacích a výfukových portů. Následně pak provedení simulace proudění kanály v navržené bočnici pro zjištění průtočných vlastností těchto portů a jejich reakci změnu geometrie.
Termodynamický model Wankelova motoru o výkonu 11 kW
Drbal, Milan ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky rotačních motorů typu Wankel a jejich modelování v 1D simulačních programech určených pro termodynamické simulace pístových motorů. Jsou popsány nutné kroky k vytvoření ekvivalentního modelu čtyřdobého tříválcového pístového motoru, pomocí kterého jsou poté získávány výsledky výpočtů. Jako validační motor je použit Aixro XR 50. Data naměřená na tomto motoru jsou poté použita k validaci vytvořeného termodynamického modelu. Dále je uvedeno určování průtokových koeficientů jednotlivých částí sání a výfuku motoru. Na základě vytvořeného termodynamického modelu je proveden návrh motoru s výkonem 11kW.
Powertrain of racing Wankel rotary combustion engine.
Blažo, Marek ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
The main aim of master’s thesis was to handle the computing proposal and the construction design of the powertrain of racing Wankel rotary engine with 300 kW power output and in the case of 9000 speed per minute. On the basic of these values was made the primary design of the rotary engine, design of the eccentric shaft and rotor housing. Mechanical stress and torsional vibrations of the eccentric shaft were analyzed by using the course of indicator diagram.
Návrh radiálních těsnicích lišt pro Wankelův motor
Böhm, Michael ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky těsnicích elementů motorů typu Wankel a jejich samotného návrhu. Jsou popsány nutné kroky k vytvoření modelu dynamiky radiálních těsnicích lišt, pomocí kterého jsou poté získány výsledná silová zatížení. Dále je uveden návrh konstrukce přítlačné pružiny radiálního těsnění, volba materiálu a výrobní přípravky pro výrobu samotné pružiny. Hotové komponenty jsou testovány na motorové brzdě a výsledky zhodnoceny.
Design přenosného generátoru na nedoplňovatelné LPG kartuše
Vevera, Tomáš ; Křenek, Ladislav (oponent) ; Sovják, Richard (vedoucí práce)
Tématem této práce je design přenosného generátoru na nedoplňovatlné LPG kartuše, cílem je tedy vytvořit lehký mobilní zdroj elektřiny. Toho bylo dosaženo použitím rotačního motoru. Přidáním power banky do generátoru je dosaženo širšího využití tohoto zařízení. Návrh splňuje ergonomické i funkční požadavky, výsledné tvarování se snaží oslovit potenciální uživatele.
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Letadlové hvězdicové motory
Šimíček, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na konstrukční řešení letadlových hvězdicových motorů. Úvod je pojednáním o historii letadlových hvězdicových motorů a jejich vývoji v historickém kontextu. Druhá část je zaměřena na konstrukci letadlových hvězdicových motorů, následně jsou uvedena některá zajímavá konstrukční řešení a porovnání s motorem jiného druhu konstrukce.
Motocyklový rotační motor
Slíva, Jakub ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu rotačního motoru typu Wankel pro použití v motocyklu o výkonu 70 – 80 kW. Pro motor jsou navrženy základní geometrické parametry rotoru a kanálů. Výkonové parametry jsou poté prověřeny na ekvivalentním modelu pístového spalovacího motoru s centrickým klikovým mechanismem pomocí 1D simulačního modelu. Dále je rotoru motoru navržen pro použití olejového chlazení a je ověřena správnost návrhu geometrie na základě výpočtu statické silové MKP analýzy při působení maximálního tlaku získaného z 1D simulačního modelu. Závěrem je zhodnocena bezpečnost navrhované geometrie rotoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.