Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 166 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šťastný Jim a sociální situace 50. let v Anglii
NEPRAŠOVÁ, Šárka
Cílem této bakalářské práce je analýza románu Šťastný Jim od Kingsleyho Amise, a to především z hlediska vyobrazené sociální situace, jejíž významnou inspirací byly reálné poměry 50. let ve Velké Británii. Práce tedy mimo jiné naznačuje základní pilíře fungování státu, jež byly v poválečném období prosazovány, neboť jsou nezbytné pro porozumění rozebíraného textu. Za účelem správného pochopení poměrů dané doby a jejich vlivu na společnost jsou v práci zahrnuti i další autoři řadící se do skupiny rozhněvaných mladých mužů, jejíž charakteristika se vyznačuje právě reakcí na danou dobu.
A Comparison of Mario Puzo's The Godfather with the Film Adaptations
DAVID, Tomáš
Student provedl analýzu rozmanitých aspektů spojených s románem Kmotr týkajících se děje, prezentovaných postav a dialogů, stejně jako aspektů příběhu méně vhodných pro přímou prezentaci ve filmové produkci. Dále student porovnaltři filmové adaptace s Puzovým textem, mimo jiné také způsob, jakým byly změnypřizpůsobeny problémům týkajících se filmového publika a dále rozvíjenyrenomovaným režisérem a herci. Dle mínění většiny jsou Kmotr I a Kmotr II, obaoceněné cenami akademie, výrazně lepší než Kmotr III. Bude zajímavé znovu totovnímání vyhodnotit na základě tohoto porovnání.
Mediální ohlas tvorby Michela Houellebecqa v českých kulturních periodikách
Brys, Martin ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Maňák, Vratislav (oponent)
Diplomová práce přináší analýzu kritického ohlasu knih Michela Houellebecqa Elementární částice (1998), Platforma (2001), Podvolení (2015). V teoretické části dochází k definici pojmů literární kritika a recenze a k popisu vývoje české literární kritiky. Další kapitola mapuje život Michela Houellebecqa, z hlediska osobních i profesních zkušeností, které formují jeho autorskou pózu. V praktické části dochází ke kvantitativní analýze publikovaných zmínek o zkoumaných knihách. Ty zmínky, které jsou recenzemi či kritikami jsou poté kvalitativně analyzovány. Okruh sledovaných médií zahrnuje mainstreamová média, která o literatuře běžně píšou ve svých literárních rubrikách, i konkrétně zaměřené časopisy. Škála zkoumaných médií zahrnuje různou periodicitu i formát média. Časové období je stanoveno vždy od první zmínky o každé zkoumané knize a končí srpnem 2021.
Fenomén bestselleru v současné literatuře
Slavíčková, Tereza ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem dvou románů Aleny Mornštajnové (Hana, Slepá mapa) z hlediska charakteristických rysů bestseleru. Cílem práce je na základě podrobné analýzy děl určit, jaké společné průsečíky tyto dva romány mají, čím se od sebe odlišují, a jak tento fakt ovlivnil jejich čtenářskou úspěšnost. Diplomová práce odpovídá na otázku, zda lze určit konstantní vlastnosti bestselerů a jaké konkrétní vlastnosti to jsou.
Mediální ohlas tvorby Itala Calvina v českých a italských periodicích
Beníšková, Alena ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analýza mediálního ohlasu v italských a českých periodicích na vybraná díla italského spisovatele Itala Calvina. První kapitola pojednává o literární kritice. Následuje představení spisovatelova života a stěžejních momentů pro jeho tvorbu. Hlavní částí práce jsou čtyři kapitoly věnované dobové literární kritice zvolených titulů v obou zemích, která vyšla v novinách či literárních periodicích. Nejzřetelnější ohlas zaznamenala díla Cestička pavoučích hnízd, Neviditelná města, Když jedné zimní noci cestující a Americké přednášky.
Pojetí románu u Milana Kundery
Čápová, Markéta ; Hrbata, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
R E S U M É Tato bakalářská práce na téma Pojetí románu u Milana Kundery sestává ze dvou částí. První z nich přibližuje román jako literární žánr, seznamuje s Kunderovým názorem na román a objasňuje termín "kýč" v literatuře. Druhá část práce se zaměřuje na konkrétní Kunderovy romány. Odhaluje jejich témata a motivy, které se často objevují ve více románech: dopisy, nedokonalost mezilidské komunikace, krize lidské identity apod. Kunderovy romány se vracejí k minulosti, důležitou roli hraje však i přítomnost. Každá doba má svá pozitiva a negativa a Kundera prostřednictvím jednání postav ukazuje oba póly. Bakalářská práce se zabývá nejen česky psanými romány, ale i Kunderovými romány psanými francouzsky.
Modernita jako monstrozita: Sociologická výpověď moderního autorského mýtu
Lošťák, Dalibor ; Činátlová, Blanka (vedoucí práce) ; Storchová, Barbara (oponent)
Tato práce představuje metodologii a teorii potřebnou pro naratologicky a lingvisticky založenou komparaci vybraných textů, náležejících rozdílným deklarovaným žánrům, avšak dle mínění autora sdílejícím značné množství shodných rysů. Tento teoretický a metodologický aparát pak využívá ke stručné pilotní komparaci konkrétních textů se zřetelem na shody a rozdíly v jazyce a vyprávění oněch textů. Klíčovým metodologickým nástrojem, jejž práce představuje, je konstrukce kontinua vymezeného abstraktními póly "instrumentálního" a "literárního" jazyka a jeho vztažení k teorii informace. Jako teoretické východisko zkoumání povahy vyprávění vybraných textů práce prezentuje naratologické koncepce zaměřené na vztah vědy, vyprávění a společnosti. Vyústěním pilotní komparace, využívající tohoto teoretického a metodologického aparátu, by mělo být uchopení jejich jazyka a vyprávění ve vztahu k ideálnímu textu a jeho rysům. Klíčová slova: sociologie, román, jazyk, vyprávění
Tělo a sexualita v románu San Camilo 1936
Šatopletová, Petra ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Holub, Jiří (oponent)
V baklářské práci Tělo a sexualita v románu San Camilo 1936 se budeme zabývat některými ze stěžejních motivů tohoto díla, těmi jsou právě různá zachycení lidského těla v jeho fyzické podobě, tedy onemocnění, zranění, smrt, zevnějšek postav, a rozličné aspekty sexuality. Abychom mohli přistoupit k analýze jednotlivých motivů, je třeba seznámit se nejprve s autorem. Tím je Camilo José Cela, který je označován za jednoho z největších autorů románů ve dvacátém století, je také držitelem Nobelovy ceny za literaturu z roku 1989 a jiných literárních ocenění. Kromě románů psal Cela i poezii, cestopisy, drama, eseje, povídky a novinové články. Camilo José Cela se proslavil románem La familia de Pascual Duarte (Rodina Pacuala Duarta), kterým uvedl do světa literatury tremendismus, nový literární směr. Výraz tremendismus odvozujeme ze španělského výrazu tremendo, tento výraz můžeme přeložit slovy hrozný, strašlivý, děsivý, vzbuzující bázeň aj. Už to samo o sobě nám dává představu o charakteristikách tohoto literárního stylu, který si v textu představíme podrobněji. Považujeme za nezbytné přiblížit i dobu, do které je román zasazen a ve které byl napsán. Odehrává se na samotném počátku španělské občanské války, konkrátně se jedná o týden kolem osmnáctého července roku 1936, tohoto dne vypuklo povstání v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 166 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.