Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství
Nekvindová, Lucie ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Zimmerová, Ilona (oponent)
Autor: Lucie Nekvindová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Počet stran: 104 Počet příloh: 1 Rok obhajoby: 2016 Klíčová slova: adolescence, gender, muži, ženy, rodina, mateřství, role otce, sexuální výchova, antikoncepce, interrupce, fenomén single Bakalářská práce pojednává o informovanosti středoškolské mládeže o plánovaném rodičovství. V teoretické části byly objasněny pojmy adolescence, gender, život singl, plánované rodičovství, sexuální výchova a stručný přehled antikoncepčních metod. Přiblíženo bylo mateřství, role otce, role matky, rodina a rodičovství. V empirické části jsem zjišťovala znalosti o antikoncepci a plánovaném rodičovství u studentů gymnázia a střední odborné školy. Pátrala jsem, která antikoncepce je studenty preferována a z jakého důvodu, jaké mají znalosti o postkoitální antikoncepci či umělém přerušení těhotenství a také zda mají více informací chlapci nebo dívky.
Dětská skupina. Přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let
Kuruczová, Stanislava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Dětská skupina - přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let" se věnuje společensky aktuálnímu tématu, kterým je umisťování dětí raného věku do mimorodinných zařízení. Práce je rozdělena do dvou částí. Úkolem první, teoretické části, je s využitím odborné literatury shromáždit a přehledně zpracovat dostatek informací vztahujících se k tématu. Pozornost je zaměřena na rodinu s malým dítětem, na její současnou podobu, na faktory, které ovlivňují výchovu dítěte a jeho následné zapojení do širší společnosti. Podrobně se také věnuje jejím jednotlivým členům - dítěti, jeho potřebám a možnostem jejich naplňování, matce a otci, kteří společně, zodpovědně přistupují k výchově dítěte a zároveň řeší již zmiňované slaďování profesních a rodinných životů. Součástí teoretické části je také pohled na současnou situaci ve společnosti - na systém pro-rodinných opatření ze strany státu, na možnosti, které se rodičům a jejich dětem nabízejí, s podrobným popisem dostupných forem péče o děti raného věku. Snahou je popsat tyto možnosti, jejich výhody a nevýhody a zaměřit se na jednu z nich, nově legislativně podporovanou dětskou skupinu. K tomu by měla pomoci i druhá, praktická část práce. Jejím cílem bylo zkoumat již fungující dětskou skupinu v Brandýse nad Labem a zaměřit se na...
Matky a otcové v komunikaci se školou
Šrámková, Monika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Práce se zabývá zapojením otců a matek do komunikace se školou. První část práce je věnovaná teoretickým poznatkům z oblasti vztahů rodiny a školy. V úvodu se snažíme přiblížit pojmy komunikace, interakce a socializace. Věnujeme se také legislativnímu vymezení vztahu. Představujeme modely, které se snaží vztahy mezi rodinou a školou kategorizovat. Poslední část je věnovaná poznatkům z oblasti genderu. Druhou významnou část práce tvoří empirický výzkum. Jedná se o čtyři případové studie, data do těchto studií byla získána prostřednictvím rozhovorů, uskutečněných s vyučujícími, žáky a jejich rodiči. Na základě analýzy těchto dat, jsme zjistili, kdo obvykle komunikuje za rodinu a jaké faktory se na výběru osoby zastupující rodinu podílejí. V závěru jsme provedli porovnání jednotlivých zjištění. Tato zjištění jsme následně konfrontovali se současnými poznatky o vztahu mezi rodinou a školou.
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
NÁZEV: Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel. ABSTRAKT Tématem práce je problematika dvou rolí - role učitele a role rodiče. Cílem práce je zmapování hlavních klíčových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodič-učitel. Empirická část práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodiče, respektive učitelé zažívají v domácím i školním prostředí na základě faktu, že jejich dítě nebo děti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi učitele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením těchto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Součástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod učitelské profese a zároveň výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role učitele a role rodiče. Předložená práce je sepsána na základě kvalitativního přístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovorů. Analyzovány jsou výpovědi čtyř žen a čtyř mužů, učitelek a učitelů gymnázia v severočeském městě, kteří mají zkušenost s tím, že během jejich působení na této škole zde studovali i jejich děti. KLÍČOVÁ SLOVA: učitelské povolání, rodina, role otce, role matky, konflikt rolí, pedagogický sbor
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem práce je problematika dvou rolí - role u1itele a role rodi1e. Cílem práce je zmapování hlavních klí1ových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodi1-u1itel. Empirická 1ást práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodi1e, respektive u1itelé zažívají v domácím i školním prost2edí na základ3 faktu, že jejich dít3 nebo d3ti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi u1itele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením t3chto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Sou1ástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod u1itelské profese a zárove4 výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role u1itele a role rodi1e. P2edložená práce je sepsána na základ3 kvalitativního p2ístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovor5. Analyzovány jsou výpov3di 1ty2 žen a 1ty2 muž5, u1itelek a u1itel5 gymnázia severo1eském m3st3, kte2í mají zkušenost s tím, že b3hem jejich p5sobení na této škole zde studovali i jejich d3ti.
ROLE OTCE V SOUČASNÉ RODINĚ
NERADOVÁ, Iveta
Tato bakalářská práce se zabývá rolí otce v současné rodině. Teoretická část je složena ze tří kapitol. První kapitola se věnuje rodině, jejím funkcím a charakteristikám s ohledem na současnost. Druhá kapitola je zaměřena na rodičovství. Pozornost je věnována zejména otci, jeho úkolům v životě dítěte, rozdílům ve vztazích otec-syn a otec-dcera, a nepřítomnosti otce. Třetí kapitola se věnuje problematice genderu a genderovým rolím, přičemž je kladen důraz na roli otce a její variabilitu. Výzkumná část porovnává za pomoci případových studií roli otce v jednotlivých rodinách a zaměřuje se na rozdíly a podobné znaky v rámci těchto rodin.
Etické aspekty otcovství
ČECHOVÁ, Lenka
Práce se zabývá tématem otcovství z historického, sociologického, psychologického a etického pohledu. Význam otce ve výchově dítěte je vymezen jak z obecného hlediska, tak z hlediska konkrétních vývojových fází dítěte a jeho ženského a mužského pohlaví. Stěžejní část práce spočívá v charakteristice základních etických aspektů, které by měl otec uplatňovat při výchově dítěte. V závěrečném shrnutí práce je věnována pozornost problematice homosexuálních otců a dilematu, které je spojeno se svěřováním dětí do jejich výchovy.
Role matek a otců v rodinné výchově
SEBEROVÁ, Dana
Práce se zabývá především postavením ženy a muže v současné rodinné výchově. Teoretická část je výsledkem analýzy teoretických zdrojů k dané problematice. Popisuje prostředí tradiční a současné rodiny, role matek a otců v tradiční a současné rodině, vztahy mezi rodiči a dětmi, jak rodiče působí na své děti v období jejich vývoje.Praktická část je zaměřena na partnerské dvojice, které vychovávají děti předškolního věku. Zkoumá, zda matka věnuje výchově více času než otec a zda pro děti znamená především ochranu a bezpečí. Otec pak v současné rodině plní úlohu toho, kdo vede ke kázni a poslušnosti.
Muž na rodičovské dovolené
KILIÁNOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá muži na rodičovské dovolené. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy týkající se rodiny, popisuje, jaké role ve výchově dítěte mají rodiče, práce se též zabývá samotnou rodičovskou dovolenou, právní stránkou této problematiky i rozdíly mezi muži a ženami, kteří na rodičovské dovolené jsou. Výzkum v rámci této studie zjišťuje, jaké názory mají na úlohu mužů na rodičovské dovolené mladí lidé do třiceti let svého věku. Tento výzkum následně srovnává názory respondentů ve sledované věkové kategorii s názory osob starších čtyřiceti a šedesáti let; v neposlední řadě je nasnadě zjišťování motivace, která vede muže k rozhodnutí starat se o dítě v době, kdy je jejich partnerka výdělečně činná.
Vliv rodiny na dítě
MAREČKOVÁ, Marie
Práce se zabývá rodinou. Popisuje jednotlivé typy rodin, jejich klady a zápory. Základně se zmiňuji o funkcích rodiny a stručně charakterizuji orhrožené rodiny. V druhé kapitole popisuji vliv otcovství a mateřství na dítě.Dále se věnuji důvodům vedoucím k neúplnosti rodiny - úmrtí rodiče a rozvod. Zabývám se péčí o dítě i o rizika vlivu výchovy jedním rodičem. Dalším tématem je doplněná rodina, tedy noví partneři či partnerky biologických rodičů. Práci úzavírám několika typy výchovných stylů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.