Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj obrazové formulace architektury v době digitálního rozvoje
Podlesný, Jakub ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Práce se věnuje dvěma hlavním tématům vztahu fotografie a architektury a jejich vývojem v době příchodu masivní digitalizace. Technologicky zkoumá nové možnosti zachycení obrazu v rámci fotografování architektury a porovnává je s klasicky zažitými způsoby snímání z doby před používáním standardně dostupných digitálních fotografických přístrojů a počítačů. Dále popisuje nové možnosti prezentace obrazů reprezentujících architekturu, které s příchodem digitální éry fotografických přístrojů a rozvoje 3D renderování obrazu ruku v ruce rozšiřují obrazovou složku tiskových i digitálních magazínů, popř. katalogů, sociálních sítí a dalších forem prezentace architektury, díky jednoduchosti jejího pořízení i prezentování.
Fotograf a pedagog Jan Regal
Smilková, Karolína ; POSPĚCH, Tomáš (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fotografa a pedagoga Jana Regala. V teoretické části je shrnut jeho život a dílo v podobě fotografické a pedagogické činnosti. Působnost Jana Regala je převázně ve Zlínském kraji, odkud pochází. Záměrem této práce není pouze biografie zmiňovaného fotografa, ale i jeho působení v kontextu s dobou.
Žánrové očekávání od reklamní fotografie v časopisech od roku 1970 do současnosti
Kubíčková, Lucie ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá žánrovým očekáváním od reklamní fotografie v časopisech od roku 1970 do současnosti. Záměrem teoretické části diplomové práce je charakterizovat reklamní fotografii a porovnat ji s jinými fotografickými žánry jako novinářskou, dokumentární či uměleckou fotografií, protože každý z těchto žánrů charakterizují jiné módy a každý s sebou tak nese výrazně jiná očekávání. Pozornost je tedy věnována zejména kompozici fotografie v rámci těchto jednotlivých žánrů. V souvislosti se srovnáním reklamní a novinářské fotografie se však zaměřuji taktéž na předpisy, které tyto žánry omezují. Dále je cílem této práce zmapovat hranice žánru reklamní fotografie a s využitím konkrétních příkladů znázornit, jaké jsou při tvorbě reklamních fotografií využívány stereotypy, předsudky a normy a jak to dopadne, když se poruší. Nicméně v teoretické části se zabývám také tím, co znamená pojem ilustrační fotografie a kde se tento pojem používá. Praktická část diplomové práce si klade za cíl díky výzkumné metodě kvalitativní analýzy objasnit, co očekávají čtenářky lifestylových magazínů od reklamní fotografie v těchto časopisech a jak může být jejich očekávání narušeno. Klíčová slova Reklamní fotografie, ilustrační fotografie, mluvící metaobrazy, žánrové očekávání, multimodalita, Oliviero Toscani,...
Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle)
Bušková, Helena ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle) se zabývá významy, které reklamní fotografie obsahují a způsoby, kterými tyto významy spojují s produkty. Cílem práce je zjistit, jak se v tomto zobrazování projevují stereotypy a mýty, sdílené ve společnosti. Teoretická část práce pojednává nejprve o teorii reprezentace a pojetí znaků v sémiologii. Pozornost je věnována zvláště fungování těchto znaků v reklamní fotografii a způsobu přenesení významu mezi zobrazenými objekty. Dále se práce zabývá teorií mýtu v díle Rolanda Barthese a možnými projevy ideologie a stereotypizace v reklamní fotografii. Analytická část zkoumá pomocí sémiologické metody reklamní fotografie v časopisech Týden a Elle. Cílem analýzy je zjistit, nakolik se liší koncepty a ideje, vyjádřené v reklamní fotografii u periodika seriózního a lifestylového. Uvedeny jsou hlavní stereotypy a mýty, jež se v daných fotografiích objevují a to zejména s důrazem na genderové stereotypy, jež zde převládají. Analýza se soustředí na způsoby zobrazení muže a ženy z hlediska jejich aktivity či pasivity, životní role, předpokládaných vlastností a profese. Závěr práce obsahuje srovnání obou časopisů z tohoto pohledu a uvádí rozdíly a shody v jejich reklamním obrazu světa.
Současná výtvarná reklamní fotografie v ČR
Stejskalová, Eliška ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Portel, Robert (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tendencemi současné výtvarné reklamní fotografie, vyplývajících z výsledků kvalitativně kvantitativního výzkumu. Teoretická část je zaměřena na výchozí problematiku médií, psychologie reklamy. Stěžejní částí je prostředek fotografie, vizuální a technické prvky, z kterých se obraz skládá a jejich psychologickým působením na spotřebitele. Segmentace trhu předkládá informace o prostředí, kde se výtvarná reklamní fotografie vyskytuje, kdo je jejím zadavatelem a na které spotřebitele cílí. Praktická část obsahuje výzkum sledující opakující se prvky, které na základě poznatků z první části hodnotí a interpretuje.
Genderové prvky a sexismus v reklamě
Komínková, Lenka ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; STEIN, Štěpánka (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá otázkou sexismu především v českých médiích. Dále pojednává o vývoji genderu a o problematice postavení žen v reklamě. Dochází k vysvětlení základních termínů vztahujících se k reklamě, genderu a sexismu, jako jsou stereotypy, dané společenské role, či teorie masových médií. Práce se také zabývá feminitou a maskulinitou. Některé sekce se věnují rozdílům mezi pohlavími, rozdělení na muže a ženy řízené genderovými stereotypy. Součástí práce jsou také příklady typického zobrazování žen v reklamách. Na závěr je uvedeno shrnutí jednotlivých ročníků soutěže Sexistické prasátečko.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.