Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivita a vliv reklam využívajících framing
Hofmanová, Aneta ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na efektivitu a vliv reklam využívajících rámování. Teoretická část se v první kapitole věnuje konceptu rámování a jeho efektu z pohledu psychologie a sociologie. Poté je efekt rámování vysvětlen z hlediska prospektové teorie a jsou popsány druhy rámování. Dále navazuje teorie regulačního zaměření a regulační fit. Poslední kapitoly teoretické části se věnují rámování z pohledu reklamy, přesvědčování v reklamě a jsou také představena různá kognitivní zkreslení související s efektem rámování. Praktická část poté navazuje kvantitativním výzkumem, který primárně zkoumá efektivitu reklam, které využívají rámování a snaží se najít spojitost mezi regulačním zaměřením respondenta a regulačním zaměřením reklamního textu. V tomto případě výzkum přinesl výsledky, které podporují stanovené hypotézy a ověřují vyšší přesvědčivost reklamních sdělení, která využívají negativní rámování cílů.
Vliv strachu v marketingové komunikaci
Neumannová, Barbora ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vliv strachu v marketingové komunikaci se zabývá rolí emocí v reklamě. Konkrétně se zaměřuje na emoci strachu a její vliv na přesvědčování v případě, že je obsažena v reklamním sdělení. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje roli emocí v reklamě a s tím spojeným výhodám a nevýhodám. Dále se soustředí na strach a jeho využití v marketingu. V neposlední řadě je v teoretické části popsána teorie regulačního zaměření a pojem regulační fit, které jsou přiblíženy odbornými studiemi. Praktická část se skládá z experimentu, který primárně zkoumá vliv emoce strachu obsažené v marketingových textech na přesvědčivost textů. Výzkum také zjišťuje regulační zaměření respondentů a jeho spojitost s hodnocením přesvědčivosti marketingových sdělení ve stejném zaměření. V případě tohoto experimentu, výsledky nepotvrzují vyšší přesvědčivost marketingových sdělení obsahujících strach a nebyly zaznamenány signifikantní statistické vztahy mezi regulačním zaměřením respondentů a hodnocením přesvědčivosti stejně zaměřených sdělení.
Zodpovídání otázek na hodnoty
Vranková, Ivana ; Vinopal, Jiří (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce je věnována problematice ovlivňování zodpovídání otázek na hodnoty v kontextu dotazníkových šetření. V teoretické části jsou nejdříve představeny poznatky z oblasti zkoumání kognitivních procesů probíhajících obecně v průběhu zodpovídání otázek, stejně tak jako faktory, jež mohou výsledné odpovědi ovlivňovat. Následně je představen Schwartzův kruhový model hodnot a nástroje používané pro měření významnosti hodnot vycházející z této koncepce. V závěru teoretické části jsou popsány výsledky dosavadních studií zaměřených na možnosti ovlivnění hodnot. Z poznatků představených v teoretické části vychází série tří experimentálních on-line studií, jichž se zúčastnilo dohromady téměř 600 respondentů, a jež zkoumaly ovlivnitelnost individualistických a kolektivistických hodnot prostřednictvím navození změny v regulačním zaměření nebo sebepojetí účastníků. V první ze tří studií došlo k ovlivnění hodnot v závislosti na obsahu předchozích otázek, efekt byl nicméně v opačném směru, než se původně předpokládalo. V dalších dvou studiích nevedla manipulace k signifikantním rozdílům mezi skupinami. Příčiny těchto výsledků, limity realizovaných studií a výhledy pro budoucí bádání jsou nastíněny v diskusi a závěru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.