Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mostní konstrukce podporovaná kabely
Kovářová, Marika ; Bezručová, Kristína (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky přes řeku. Z vypracovaných variant byla vybrána varianta zavěšené konstrukce. Konstrukci lávky tvoří monolitická předpjatá mostovka zavěšená na dva pylony skloněné v příčné rovině. Pro výpočet vnitřních sil byly vytvořeny dva modely metodou MKP v programu SCIA Engineer 2017: pro podélný směr model prutový, pro ověření únosnosti v příčném směru model deskový. Značná část práce je věnována nalezení tzv. výchozího stavu. Návrh předpětí a posouzení mezního stavu únosnosti a použitelnosti mostovky byl proveden v souladu s platnými normami a předpisy. Okrajově se v práci objevuje ověření únosnosti pylonu na kombinaci tlaku a ohybových momentů klasickým výpočtem s ověřením výsledků v programu IDEA StatiCa 9. Lávka o celkové délce 64,150 m je řešena jako kolmá.
Komplexní návrh úseku venkovního vedení přenosové soustavy
Reiskup, Filip ; Valiga, Matěj (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem úseku venkovního vedení přenosové soustavy umístěného v lokalitách se specifickými atmosférickými podmínkami. V práci je detailněji popsána elektrizační síť v České republice a jsou uvedeny rozdíly mezi distribuční a přenosovou soustavou. Teoretická část práce charakterizuje dílčí prvky venkovního vedení a popisuje používané vodiče a stožáry. Dále je proveden rozbor problematiky klimatických podmínek majících vliv na vlastnosti vedení. V práci je rozebrána mechanika vedení a jsou charakterizovány nesymetrické stavy z hlediska mechaniky vedení. Praktická část práce se zabývá již konkrétním návrhem úseku vedení přenosové soustavy. V rámci praktické části je hodnocena oblast, kde je předpoklad výstavby výkonově významného zdroje elektrické energie. V souvislosti s tím jsou hledány možná řešení vyvedení výkonu do elektrizační soustavy. Z navržených možností je vybrána technicky nejpravděpodobnější varianta, která uvažuje nové venkovní vedení 400 kV. Pro tuto variantu je proveden výpočet dvou kotevních úseků v různých námrazových oblastech. Výsledkem výpočtů jsou projekční tabulky a podélné profily daných úseků. Porovnáním výsledků je ukázáno, jak námraza ovlivňuje zatížení vedení.
Návrh zavěšené lávky pro pěší
Uher, Lukáš ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce lávky pro pěší přes řeku Svratku. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro další zpracování byla vybrána varianta zavěšené konstrukce. Tvoří ji dva pylony, které jsou v podélném i příčném směru ve sklonu a pomocí závěsů vynášejí monolitickou předpjatou mostovku. Byl vytvořen konečnoprvkový model, hledán výchozí stav konstrukce a proveden statický výpočet v programovém prostředí Ansys. Hlavní nosné části konstrukce byly posouzeny podle mezních stavů únosnosti a použitelnosti v souladu s normou EN 1992.
Zavěšená půdorysně zakřivená lávka pro pěší
Müller, Radek ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem vytvořil studii zavěšené půdorysně zakřivené lávky pro pěší. Jako hlavní konstrukční materiál je použit předpjatý železobeton. Závěsy a zábradlí jsou vyrobeny z oceli. Lávka má délku 130,00 m a šířku 3,70 m. Půdorysný tvar konstrukce je tvořen dvěma protisměrnými kružnicovými oblouky. Mostovka je tvořena komorovým nosníkem. Mostovka je jednostranně zavěšená na dvou železobetonových pylonech o výšce 39,00 m. Pylony jsou podporovány závěsy.
Statická analýza nosného lana
Pőthe, Péter ; Kytýr, Jiří (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá statickou analýzou nosného lana na visuté lávce. Pro zpracování byl proveden jak ruční výpočet, tak i výpočet pomocí softwaru RFEM pro statické analýzy metodou konečných prvků od firmy Dubal. Úkolem bylo stanovit geometrický tvar lana a skutečnou polohu závěsů, kterou dostaneme po výstavbě mostu. Výsledky byly následně mezi sebou porovnány.
Letištní terminál
Fojtík, Petr ; Barnat, Jan (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a posouzením nosné konstrukce letištního terminálu. Řešeny byly dvě varianty. Obě varianty mají stejné rozměry haly, mění se pouze statické působení. Půdorys je ve tvaru části mezikruží. Šířka haly je proměnná, ve středu je zhruba 90 m. Délka je 52,5 m, z čehož je 42,5 m délka haly a před ní se čiší 10 m dlouhý přístřešek. Sklon střechy je 3° směrem do přední části.
Návrh zástavby vodíkové tlakové nádrže na křídlo letounu VUT 001 Marabu
Koštial, Rostislav ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce bylo navrhnout zástavbu vodíkové tlakové nádrže pro letoun VUT 051 RAY. Byl proveden průzkum dostupných palivových článků na trhu. Umístění nádrže bylo zvoleno nad křídlem s použitím komponent pro uchycení proudového motoru TJ100 M pro letoun VUT 001 MARABU. Pro palivové nádrže byly navrženy aerodynamické kryty. Dále byl spočítán hmotností a centrážní rozbor letounu, základní letové výkony a změna odporu letounu při umístění nádrží nad křídlem.Dále byla provedena pevnostní kontrola v závěsů.
Ocelová konstrukce vojenského muzea
Šašinka, Jakub ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové konstrukce zastřešení vojenského muzea v Králíkách. Rozpětí nosné konstrukce haly je 40,00 m. Celkové půdorysné rozměry jsou 55,93 x 72,04 m s výškou budovy 11,43 m, výška pylonu 16,11 m. Hlavní konstrukční materiál je ocel S355, doplňkové konstrukce jsou z oceli S235 a táhla z oceli S460. Byla provedena optimalizace konstrukce z které byla vybrána jedna varianta pro vypracování podrobného statického výpočtu. Je vypracován statický výpočet hlavních nosných částí konstrukce a zadaných spojů a detailů. Nosnou konstrukci haly tvoří v příčném směru prostorová zakřivená příhradová konstrukce z ocelových kruhových trubek, která je zavěšená táhly na šikmém pylonu. Součástí posudku je i otevřený venkovní přístřešek.
Visutá lávka pro pěší přes řeku
Chumová, Petra ; Bartoň, Jaroslav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes koryto řeky. Pro zadaný problém byly vytvořeny tři variantní studie. K podrobnému zpracování byla vybrána visutá lávka pro pěší. Hlavní náplní práce je statické řešení nosné konstrukce. Model konstrukce pro výpočet účinků vybraných zatížení včetně zahrnutí vlivu výstavby mostu, byl vytvořen ve výpočetním programu Ansys. Posouzení a dimenzování proběhlo ručním výpočtem dle zásad mezních stavů a platných norem.
Lávka pro pěší přes rychlostní komunikaci
Páleník, Petr ; Kocourek, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh lávky pro pěší přes rychlostní komunikaci. Lávku tvoří zavěšená konstrukce o šesti polích s rozpětími 9 až 51 m. Hlavní pole jsou zavěšena na pylonu tvaru písmene V. Mostovka je v poli nad komunikací tvořena prefabrikovanými segmenty spřaženými s monolitickou deskou. V podélném směru je mostovka vedena v parabolickém oblouku. Model konstrukce je proveden v programu ANSYS, řešení bylo provedeno nelineárním výpočtem. Návrh a posouzení je provedeno dle evropských norem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.