Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Křížková, Marie ; Štěpán, Marek (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Jak ovlivní vybudování nové divadelní budovy centrum města? Návrh prověřuje jednu z možností, kam by se stávající loutkové divadlo mohlo přesunout. Cílem projektu bylo najít úměrné měřítko budovy, která poskytne důstojné prostory pro provoz loutkového divadla a současně nabídne i prostor kolem sebe. Prostor, který je sice úzce provázán s divadlem, ale otevírá se i lidem, kteří zrovna nehrají společenskou roli divadelního diváka.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Barteková, Ester ; Štěpán, Marek (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Budova loutkového divadla v centru Opavy je významná svým umístěním i funkcí. Jedním z mých cílů proto bylo vytvořit budovu s výrazným charakterem, která dotvoří vstup do nejužšího centra města. Jelikož zasahuje do pozemku, na kterém stojí budova Slezského divadla, bylo mým cílem pomoci v návrhu i tomuto divadlu a zlepšit stav jeho ne zcela vyhovujících provozních prostor. Mimo inscenační prostor vytváří divadelní akce příležitost k diskusi, ke sdílení myšlenek, na které v běžné denní rutině nezbývá místo. Projekt apeluje na podpoření aspektu vnímání divadla jako novodobé agory.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Mojžíšová, Petra ; Palacký, Ivan (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Projekt představuje architektonicko-urbanistické řešení přestavby provozní části Slezského divadla a novostavby městského domu s divadlem v západní části Horního náměstí v Opavě. Hlavním motivem práce je propojení dvou subjektů – profesionálního dvousouborového Slezského divadla a nové budovy se sálem pro divadlo amatérských souborů a dětského centra. Využití stávajícího veřejného prostoru je motivováno obecnou myšlenkou zahušťování městské struktury a soustředění kultury v centru města. Doplnění monobloku divadla o další funkce považuji za smysluplné, ať už z hlediska udržitelnosti a adaptace, tak z hlediska komunitního.
Automatická konfigurace virtuální infrastruktury
Kadlíček, Jan ; Mašek, Jan (oponent) ; Uher, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku automatizace virtuální infrastruktury a dostupné nástroje jako jsou například Ansible, Terraform či Puppet. Jednotlivé nástroje jsou zde posupně porovnávány v rámci instalací či vytváření konfigurací. Výsledkem této semestrální práce je pak výběr vhodného nástroje pro automatizaci virtuální infrastruktury.
Využití loutky při seznamování nového kolektivu žáků
Hicklová, Kamila ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tématem práce je využití loutek při seznamování nového kolektivu žáků na 1. stupni základní školy. Diplomová práce se v teoretické části zabývá funkcí a potenciálem loutky při jejím využití v hodinách na prvním stupni základní školy, rozebírá jednotlivé druhy loutek, zaměřuje se také na loutkoherce - jaký by měl být, co by měl umět a ovládat. Dále se zabývá mizanscénou a vše, co k ní patří, navíc se celá jedna kapitola věnuje smyslům loutky. Praktická část byla provedena akčním výzkumem v malotřídní škole (1. a 2. ročník) a zabývá se dvěma výukovými bloky - jeden bez použití loutky a druhý s jejím použitím. Výsledky ukazují, že žáci se díky loutce dokáží více upnout k hodině, více si ji užijí, a především mezi sebou lépe komunikovat a více se seznámit. Dále je k diplomové práci připojené kvantitativní výzkumné šetření formou strukturovaného dotazníku, který zjišťoval využití loutky ve třídě a postoje učitelů k loutkám obecně.
České loutkářství 20. století
KYSELKOVÁ, Františka
Bakalářská práce je ve formě teoreticko-praktické. Teoretická část představuje loutku a její jednotlivé druhy. Dále se zabývá vývojem českého loutkářství v průběhu 20. století a zasazuje jej do historického kontextu. Představuje významné spolky, umělce, výtvarníky, režiséry, amatérské i profesionální soubory. Praktická část staví na poznatcích z první části práce a představuje autorskou experimentální tvorbu loutky.
Loutkové divadlo jako výchovný prostředek předškolního vzdělávání
ŠVEJKAROVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá využitím loutek v předškolním vzdělávání na podporu utváření pozitivních modelů chování u dětí. Teoretická část je zaměřena na vývoj loutkového divadla, dále na historii, druhy a funkce loutek a následně i na loutky z pohledu dítěte. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaké má loutkové divadlo a samotná loutka vliv na budování morálních hodnot a v neposlední řadě na socializaci dítěte mateřské školy. Zvolen byl design kvalitativního výzkumu za použití metody fenomenologického zkoumání a akčního výzkumu.
Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3. třídě ZŠ
Havlíčková, Elena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
NÁZEV: Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3 třídě ZŠ. AUTOR: Elena Havlíčková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Radmila Svobodová ABSTRAKT: Tématem práce je využití loutek při hodinách anglického jazyka ve třetí třídě základní školy. V teoretické části jsou popsány druhy loutek, správné zacházení s loutkami, jejich role a způsoby využití v hodinách, dále také kurikulárními dokumenty. Praktická část byla provedena akčním výzkumem ve třetí třídě základní školy a zabývá se ověřením aktivit s loutkami v praxi. Výsledky informují o tom, že ve třetí třídě je vhodné používat loutku v hodinách anglického jazyka mnoha různými způsoby, všichni žáci vzorku s loutkami spolupracovali, většina velmi nadšeně. KLÍČOVÁ SLOVA: Loutka, výuka, anglický jazyk, základy, výzkum, realizace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.