Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stopy zmizelého sousedství. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ.
RUTOVÁ, Radomíra
Tato diplomová práce představuje teoretický základ a praktický materiál pro učitele výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Její podstatou je realizace tématu zmizelých obcí mikroregionu Temelínska v podobě řady výtvarných prací s žáky prvního stupně základní školy. Jednotlivé oblasti tématu jsou nejprve rozvíjeny v teoretické části, která přibližuje obecně zmizelá místa, historii daných obcí a dále se věnuje projektové výuce ve výtvarné výchově. Na teoretickou část navazuje část praktická obsahující konkrétní výtvarnou řadu, ve které jsou zdokumentovány jednotlivé výtvarné lekce. Celá práce je doplněna o obrazové přílohy.
Příběhy bot. Tematická řada pro výtvarně-projektovou výuku na 1. st. ZŠ.
KOVÁŘOVÁ, Pavlína
Diplomová práce s názvem "Příběhy bot", představuje obuv jako inspirativní téma pro výtvarně projektovou výuku na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce nabízí stručný přehled historie obouvání v kontextu kulturně-společenského vývoje civilizace. Komplexní vhled do problematiky nám pak přináší představení technologie a materiálního složení pro výrobu obuvi a přehledně zpracovaná typologie obuvi z hlediska její funkce a designu. Pojednání o obuvi jako motivu a námětu v dějinách výtvarného umění a jejich aplikace v kontextu výtvarně-projektové výuky je dalším předmětem zkoumání první části textu. Projektová část práce, realizovaná na základní škole Máj I. v Českých Budějovicích, pak prostřednictvím výtvarného projektu "Příběhy bot" zkoumá uplatnitelnost dané tematiky v praxi výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ.
Dramaticko výchovné lekce projektované s dětmi prvního stupně základní školy
Divoká, Michaela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám přínosem dramatické výchovy pro žáky prvního stupně základní školy. V úvodu uvažuji nad teoretickými východisky dramatické výchovy, projektové výuky, jejich využití a vlivu na osobnost dítěte. Důležitou kapitolu teoretické části tvoří vývojová specifika prvostupňových dětí. Součástí diplomové práce je návrh dramaticko- výchovných lekcí pro všechny ročníky prvního stupně základní školy. Těžištěm práce je zpracování dramaticko-výchovných lekcí v rámci jednoho tématu (o patronce voršilského školství, svaté Voršile). Jednotlivé lekce jsou navrženy tak, aby každá odpovídala vývojovému stupni žáků konkrétního ročníku. Praktická část obsahuje akční výzkum a vyhodnocení dotazníku, který prověří hloubku znalostí žáků před a po projektu v rámci daného tématu. Dále zahrnuje dotazník pro zpětnou vazbu od učitelů jednotlivých tříd a odpovědi na výzkumné otázky. Realizace navrženého projektu je doplněna popisem, vlastní reflexí a porovnáním práce v jednotlivých ročnících. Druhá část diplomové práce zahrnuje také porovnání použitých metod dramatické výchovy z hlediska funkčnosti, vzhledem k věku a vývojovým specifikům žáků jednotlivých ročníků. V závěru se zamýšlím nad vlivem dramatické výchovy na osobnost žáků prvního stupně základní školy. Smyslem této práce je vytvořit...
Možnosti zařazení projektového vyučování do výuky německého jazyka na 1. stupni ZŠ
Havlíčková, Irena ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato práce se zabývá projektovým vyučováním a možnostmi zařazení této metody do výuky cizího jazyka na prvním stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na historii, příznaky, klasifikaci, fáze a výhody i úskalí projektového vyučování. Prostor je věnován také kapitolám o činnostně pojatém vyučování a o reáliích. Druhá část práce se opírá o pětihodinový projekt Berlin entdecken vytvořený autorkou a realizovaný v pátém ročníku základní školy s rozšířenou výukou cizích jazyků. Klade si za cíl zjistit postoj žáků k projektovému vyučování a na případové studii ověřit, zda je vhodná integrace této metody do vyučovacího procesu žáků s odlišnými vzdělávacími předpoklady. Při výzkumném šetření je využito metod kvantitativního i kvalitativního výzkumu (techniky dotazníku, přímého pozorování a strukturovaného rozhovoru). Z provedeného šetření vyplývá, že projektové vyučování je vhodnou metodou zařaditelnou do cizojazyčné výuky na prvním stupni základní školy. Podobně jako jiné metody má však i tato jisté hranice, které je třeba si uvědomovat a respektovat. KLÍČOVÁ SLOVA činnostně pojaté vyučování, projektové vyučování, výuka cizích jazyků, němčina jako cizí jazyk, výuka reálií, mladší školní věk
Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ
Janusová, Petra ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí projektů a projektového vyučování, jejich historický základ a přednosti, kterými tato metoda disponuje. Dále je zde rozvíjeno téma čtenářské gramotnosti, především její různá pojetí a možnosti jejího rozvíjení pomocí metod RWCT, dramatické výchovy a projektové výuky. V praktické části je popisován průběh konkrétního projektu, v rámci kterého byli pozorováni žáci třetí třídy. V práci je využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, jehož hlavním cílem je zkoumání vlivu projektové výuky na motivaci žáků při práci s různými písemnými materiály.
Využití metod dramatické výchovy ve vlastivědném vzdělávání na prvním stupni ZŠ
Šalamounová, Klára ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Diplomová práce zkoumá pomocí akčního výzkumu možnosti propojení dramatické výchovy a vlastivědného učiva s dějepisnou tematikou na prvním stupni ZŠ. Teoretická část zkoumá různá pedagogická a psychologická východiska, která podporují myšlenku propojení dramatické výchova a vlastivědy a definuje tak možnosti zapojení dramatické výchovy jako výukové metody na prvním stupni. Praktická část obsahuje konkrétní návrh dvou vlastivědných lekcí s dějepisnou tematikou, které využívají metody dramatické výchovy včetně zhodnocení jejich realizace ve 4. a 5. ročníku ZŠ. Obě lekce jsou navrženy i realizovány v souladu s třífázovým učením a respektují psychologické aspekty cílové skupiny. Lekce využívají hlavně metody dramatické výchovy, okrajově se zde vyskytují metody vzdělávacího programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, zážitkové pedagogiky, projektové výuky a kooperativního učení. Akční výzkum je vyhodnocen pomocí detailního popisu pozorování a pedagogické sebereflexe.
"Staň se detektivem" - Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : "Staň se detektivem" (Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu). Diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu projektu pro žáky středních škol na téma "Staň se detektivem". Jedná se o komplexní projekt, který je orientován nejen na poznatky z biologie a chemie, ale i na forenzní analýzu. V teoretické části je vypracována obecná tvorba projektu, forenzní analýza, daktyloskopie, DNA a kvalitativní analýza. Teorie žákům i učitelům pomůže pochopit danou problematiku. V praktické části je zpracován celý projekt včetně pracovních listů s autorským řešením pro učitele. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby pomohly žákům celý projekt zvládnout. Přílohou diplomové práce jsou všechny materiály, které jsou určeny pro žáky. Projekt byl testován, dne 30. 4. 2013, v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Projektu se zúčastnilo 13 žáků z Gymnázia Omská, Praha 10.
Průmyslová revoluce: efektivita projektové výuky ve srovnání s výkladovou metodou
Křivková, Anna ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Autorka diplomové práce se zabývá dvěma vyučovacími metodami, které jsou porovnávány nejen z hlediska jejich pozitiv a negativ, ale také ve smyslu jejich efektivity. Na příkladu jednoho tematického celku z obsahu dějepisného učiva základní školy jsou aplikovány obě metody, přičemž jedna metoda je výkladová a druhá nese prvky projektové výuky. Efektivita obou metod je zjišťována na základě výuky ve dvou třídách základní školy, přičemž společným tematickým celkem je Průmyslová revoluce. Podle bodového zisku jednotlivých žáků v didaktickém testu dopadla lépe třída, kde výuka probíhala projektovou metodou. Bodový rozdíl však nebyl příliš markantní. Efektivita výukových metod ale nemůže být hodnocena pouze na základě bodů získaných v testu. Proto autorka využívá k dalšímu posouzení efektivity Bloomovu taxonomii. Analýzou odpovědí žáků bylo zjištěno, že žáci pracující projektovou metodou dosáhli kromě faktografických znalostí také znalostí procedurálních a konceptuálních, což se projevilo ve formulacích jejich odpovědí. Tito žáci hlouběji porozuměli souvislostem a celkovému kontextu tématu. U žáků pracujících výkladovou metodou, bylo této úrovně znalostí dosaženo jen zřídka. Metakognitivní znalosti byly rozvíjeny pouze ve třídě s projektovou metodou. Výzkumem bylo tedy zjištěno, že projektová metoda byla...
Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ
Tichá, Gabriela ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Jejím cílem je poskytnout informace o návykových látkách a metodě výuky formou projektů, dále navrhnout a zrealizovat projekt na dané téma využitelný i v budoucnu pro další vyučující. Teoretická část je zaměřena na shrnutí problematiky návykových látek, kde je objasněn pojem návykové látky, zneužívání návykových látek a jeho známky a rizika, dále příčiny braní drog a některé pojmy s návykovými látkami související, jako je návyk, tolerance, závislost, abstinenční syndrom. Je zde uvedeno rozdělení těchto látek, a to z více hledisek, na to navazuje charakteristika vybraných návykových látek, kde je základní rozdělení podle dostupnosti, na látky legální a nelegální. V rámci tohoto rozdělení jsou zde vybraní zástupci či skupiny návykových látek, u nichž je uvedena charakteristika a účinky s riziky na lidský organismus. Pod teoretickou část také spadá problematika projektů, projektové metody a projektové výuky, kde jsou objasněny pojmy vyučování, výuka, metoda výuky, projektová metoda, projektová výuka a projekt. V neposlední řadě je zde uvedena historie projektové výuky, projektová výuka v českých zemích a studijní zdroje k tématu této problematiky. Praktická část spočívá v samotném...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.