Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence začínajících učitelů 1.stupně ZŠ individualizovat výuku
Robovská, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na začínající učitele, coby absolventy PedF UK v Praze s maximální praxí do 3 let. Jaké mají kompetence individualizovat výuku na 1. stupni ZŠ. Toto téma je v dnešní době velmi aktuální a již se nezaměřuje pouze na děti nějakým způsobem indisponované, či naopak nadané, ale využívá se plošně u veškerých žáků. Tato práce se snaží dnešní situaci zmapovat za pomoci 8 vybraných učitelů, odpovídajících nastaveným požadavkům práce a následně reflektovat. Praktická část práce je rozdělena do čtyř kapitol, které se věnují profesní kvalitě učitele s podrobným zaměřením nejen na zmíněnou kvalitu učitele, ale i jeho osobnostní charakteristiku a přímo i na pojem začínající učitel a jeho nejčastější začátečnické problémy. Následující kapitola se zaměřuje na pedagogickou způsobilost a učitelské kompetence. Podkapitoly se týkají kompetence učitele s podrobným rozebráním kompetencí učitele individualizovat výuku, uvedení jaká jsou kritéria kompetencí individualizovat výuku a představením jaké jsou tendence v součastném přípravném vzdělání učitelů 1. st. ZŠ. V předposledních kapitolách je blíže popsána osobnost a přípravné vzdělání učitelů primárních škol. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na pojem diferenciace a individualizace. Bližší představení individualizované...
Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit
Musilová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit" reaguje na aktuální téma hledání profesních kompetencí učitele a jejich způsobu hodnocení. Zaměřuje se na práci začínajících učitelů, jejich kvality a další podněty k profesnímu růstu. Zároveň zjišťuje, co pomáhá začínajícím učitelům během prvních let pedagogického působení. V teoretické části jsou shrnuty a do tří kapitol uspořádány poznatky a názory odborníků zabývajících se problematikou kvality učitele, profesními kompetencemi, učitelskou profesí, vzděláváním učitelů a jejich podporou v praxi. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který prostřednictvím použitých výzkumných metod (dotazník, rozhovor, analýzy dat, případová studie) přibližuje realitu práce začínajících učitelů na prvním stupni ZŠ. Výzkumné šetření se snaží odpovědět na otázku: Jak učitelé v prvních letech praxe zvládají naplňovat profesní kvality, s čím se potýkají a co jim pomáhá v jejich pedagogickém působení. Nejnáročnějším úkolem je pro začínající učitele časová organizace všech pedagogických činností a zvládání každodenních praktických a administrativních aktivit. Naopak se jistě cítí v oblastech plánování a reflexe výuky. Začínající učitelé mají velkou motivaci pracovat na zkvalitňování své práce. K tomu jim nejvíce pomáhá uvádějící učitel, dále...
Kompetence začínajících učitelů 1.stupně ZŠ individualizovat výuku
Robovská, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na začínající učitele, coby absolventy PedF UK v Praze s maximální praxí do 3 let. Jaké mají kompetence individualizovat výuku na 1. stupni ZŠ. Toto téma je v dnešní době velmi aktuální a již se nezaměřuje pouze na děti nějakým způsobem indisponované, či naopak nadané, ale využívá se plošně u veškerých žáků. Tato práce se snaží dnešní situaci zmapovat za pomoci 8 vybraných učitelů, odpovídajících nastaveným požadavkům práce a následně reflektovat. Praktická část práce je rozdělena do čtyř kapitol, které se věnují profesní kvalitě učitele s podrobným zaměřením nejen na zmíněnou kvalitu učitele, ale i jeho osobnostní charakteristiku a přímo i na pojem začínající učitel a jeho nejčastější začátečnické problémy. Následující kapitola se zaměřuje na pedagogickou způsobilost a učitelské kompetence. Podkapitoly se týkají kompetence učitele s podrobným rozebráním kompetencí učitele individualizovat výuku, uvedení jaká jsou kritéria kompetencí individualizovat výuku a představením jaké jsou tendence v součastném přípravném vzdělání učitelů 1. st. ZŠ. V předposledních kapitolách je blíže popsána osobnost a přípravné vzdělání učitelů primárních škol. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na pojem diferenciace a individualizace. Bližší představení individualizované...
Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit
Musilová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit" reaguje na aktuální téma hledání profesních kompetencí učitele a jejich způsobu hodnocení. Zaměřuje se na práci začínajících učitelů, jejich kvality a další podněty k profesnímu růstu. Zároveň zjišťuje, co pomáhá začínajícím učitelům během prvních let pedagogického působení. V teoretické části jsou shrnuty a do tří kapitol uspořádány poznatky a názory odborníků zabývajících se problematikou kvality učitele, profesními kompetencemi, učitelskou profesí, vzděláváním učitelů a jejich podporou v praxi. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který prostřednictvím použitých výzkumných metod (dotazník, rozhovor, analýzy dat, případová studie) přibližuje realitu práce začínajících učitelů na prvním stupni ZŠ. Výzkumné šetření se snaží odpovědět na otázku: Jak učitelé v prvních letech praxe zvládají naplňovat profesní kvality, s čím se potýkají a co jim pomáhá v jejich pedagogickém působení. Nejnáročnějším úkolem je pro začínající učitele časová organizace všech pedagogických činností a zvládání každodenních praktických a administrativních aktivit. Naopak se jistě cítí v oblastech plánování a reflexe výuky. Začínající učitelé mají velkou motivaci pracovat na zkvalitňování své práce. K tomu jim nejvíce pomáhá uvádějící učitel, dále...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.