|
Proces vzdelávania zamestnancov v strednom spracovateľskom podniku
Krempaská, Katarína
Bakalářská práce se věnuje vzdělávání zaměstnanců ve středním zpracovatelským podniku. Hlavním cílem práce je navrhnout a ekonomicky zhodnotit vzdělávací program společnosti KSK Precise Motion a.s. První část práce je věnovaná získávání teoretických podkladů k danému tématu, ve kterých jsou definované základní pojmy jako jsou vzdělávání, systematické vzdělávání a jeho jednotlivé fáze. Ve druhé části práce je vykonaná analýza dat, které byly získané kvantitativní metodou dotazníkového šetření, kvalitativním výzkumem ve formě polostrukturovaného rozhovoru a z interních dokumentů společnosti. Zpracované data jsou následně porovnané s teoretickými východisky. Identifikace rozdílných znaků v jednotlivých fázích vzdělávacího procesu vede k návrhům pro společnost. Návrhy nabízejí zavedení možných změn vzdělávacích metod, zlepšení hodnocení efektivity vzdělávání a podnícení motivace zaměstnanců vzdělávat se, čímž celkově přispějí k zvýšení efektivity vzdělávacího procesu v podniku. Návrhy a celkový vzdělávací program jsou v závěru práce ekonomicky zhodnocené.
|
| |
|
Analýza využívání ICT v procesu vzdělávání na základních školách
Hanusová, Lucie ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na prostředky ICT, jejich využití v edukačním prostředí základních škol a vliv na vzdělávací proces. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s pojmem informační gramotnost, s názory, koncepcemi a vládním postojem k ICT ve vzdělávání v průběhu let. Za zaváděním i využíváním ICT ve vzdělávání stojí řada možných důvodů, které se práce snaží zachytit spolu s jejich výhodami či nevýhodami. Dále se kapitoly této části zabývají metodami výuky, vývojem moderních didaktických prostředků, z nichž jsou vybrány a popsány ty nejvýznamnější pro dnešní dobu a závěr patří možnému budoucímu vývoji moderních technologií ve vzdělávacím procesu. Následuje část, která představuje několik vybraných studií realizovaných na školách v zemích EU. Výzkumy se zabývají implementací ICT do procesu vzdělávání a vlivem moderních technologií na vzdělávání a učení. Tato kapitola studie stručně interpretuje, seznamuje s jejich dosaženými výsledky a vyzdvihuje významná zjištění a doporučení. Na počátku empirické části je popsána realizace vlastního výzkumného šetření, která seznamuje s metodikami, cíli práce a stanovenými hypotézami. Tento hlavní úsek práce se zabývá analýzou využívaných moderních technologií a jejich vlivem na vzdělávací proces. Čtenářům jsou předloženy dosažené výsledky na základě vyhodnocení poznatků z řízených rozhovorů a dotazníkových šetření. Nakonec práce vyhodnocuje stanovené hypotézy a shrnuje celkový pohled na danou problematiku. Cílem této práce je přiblížení problematiky zavádění a využívání moderních technologií ve vzdělávacím procesu a analýza současného vlivu ICT na vzdělávání na vybraných základních školách.
|
|
Vzdělávání pracovníků
Samotaeva, Kristina ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním zaměstnanců ve vybrané organizaci, jako jedním z nejdůleţitějších úkolů v oblasti řízení lidských zdrojů. Pro kaţdou organizaci také důleţité, aby vzdělávání proběhlo prospěšně a efektivně. Cílem teto bakalářské práce je analyzování a popsání vzdělávacích procesů ve vybrané organizaci. Bakalářská práce obsahuje dvě části: část teoretickou a část praktickou. Teoretická část bude zaměřena na vzdělávání a jeho základní formy a metody. V teoretické části bude detailně popsán proces vzdělávání a jeho jednotlivé fáze. V části praktické bude představení organizace a analyzování procesu vzdělávání v ní probíhajícího. Na základě získaných výsledků budou v závěru popsány hodnocení, návrhy a doporučení ke zlepšení vzdělávacího systému v organizaci.
|
| |
|
Problematika vzdělávání zaměstnanců ve vybrané organizaci
Revayová, Marcela ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Coufal, Bohuslav (oponent)
Cílem práce je analýza současné podoby systému vzdělávání ve společnosti Termoplast, s. r. o. a následné návrhy možných řešení zjištěných nedostatků. K dosažení cíle slouží poznatky zaznamenané v teoretické části práce a následná aplikace těchto zjištění do praxe. V praktické části je systém vzdělávání analyzován jednak na základě rozhovorů s pověřenou osobou, jednak je pomocí dotazníku zjišťována spokojenost pracovníků se současným stavem vzdělávání ve firmě. Záměrem je zachování komplexního pohledu na danou problematiku.
|