Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech
Joštová, Karin ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Cíle práce Posoudit kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Metody Výzkumu se zúčastnilo 22 zkušených vedoucích, 8 mužů a 14 žen (ve věku 26  5,2) z 18 různých letních dětských táborů, kterým byla zaslána anketa s otevřenými otázkami. Jako metoda při zpracování shromážděných dat byla použita interpretativní fenomenologická analýza. Kódováním získaných odpovědí a poté seskupením podobných kódů dohromady bylo ke každé z dílčích otázek identifikováno zastřešující téma. Výsledky Výsledky byly zpracovány ve 3 sekcích, které odpovídají na dílčí výzkumné otázky: 1. Spojení osobní zkušenosti a základního vzdělání o ADHD se jeví jako dostačující pro práci s dětmi s ADHD na LT. 2. Účast dítěte s ADHD na letním táboře výrazně neovlivňuje fungování ani program tábora. 3. Vedoucí si uvědomují odlišnosti dětí s ADHD a podle toho s nimi pracují. Jsou trpěliví a reagují na nastalé situace s klidem. Závěr Vedoucí letních dětských táborů mají základní informace ohledně problematiky ADHD a v kombinaci s jejich mnohaletými zkušenostmi z praxe (ze školek, škol a letních táborů) jsou dostatečně kompetentní řešit problémové chování dětí s ADHD. Jsou schopni adekvátně reagovat na nastalé situace a děti s...
Podpora prosociálního chování u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a s problémovým chováním ve školní družině
Truksa, Lukáš ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
TITLE: Development and promotion of prosocial behavior in children with special needs in the after school childcare AUTHOR: Lukáš Truksa DEPARTMENT: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. SUPERVISOR: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, PhD. ABSTRACT: This thesis deals with prosocial behavior, the circumstances of its occurrence in children of primary school for children with special educational needs. It is a description of the term of prosocial behavior and briefly shows the history of the education of children with disabilities. The work also describes the school environment of the above-mentioned school, the types of handicap of individual children and describes the situations during which prosocial behavior occurs. In the end, the author tries to combine the findings of prosocial behavior and the history of children's education with their own experience and observation. It presents here its view of the factors that lead to prosocial behavior. KEYWORDS: prosocial behavior, children, special needs, after school childcare
Reflexe socializačních rozporů(konfliktů)dospívajících klientů OSPOD
Smrž, Josef ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vybrané aspekty socializace dospívajících. Všímá si charakteristik interakce dospívajících a dospělých, klade důraz na prožívání sociálních vztahů a sleduje působení autority na socializační procesy u této skupiny. Diplomová práce má charakter teoreticky empirický s tím, že v teoretické části jsou objasněny výše uvedené oblasti. Empirická část využívá designu kvalitativního výzkumu. Soubor respondentů tvoří skupina dospívajících chlapců a dívek, která je klientem OSPOD (oddělení sociálně právní ochrany dětí) a kurátorů pro mládež, s kterými byly realizovány polostrukturované rozhovory mapující problematiku vztahů s jednotlivými socializačními proměnnými a jejich reflexi kurátory pro mládež. Lze předpokládat, že procesy socializace a interakce jsou určitými způsoby konfliktní. S ohledem na jejich další vývoj je třeba porozumět těmto specifickým vývojovým projevům a jejich vnímání. Zjištěné výsledky jsou podrobně popsány a diskutovány s odbornou literaturou. V závěru práce jsou doporučeny další výzkumy a intervence v oblasti práce s dospívajícími klienty, u nichž se objevují socializační rozpory. Diplomová práce rozšiřuje znalosti o této specifické skupině dospívajících a přináší náměty pro práci psychologů a dalších pomáhajících profesí, které se dostávají do...
Změna chování předškolního dítěte v závislosti na změně prostředí
KAHUDOVÁ, Jitka
Cílem bakalářské práce je upozornit na odlišné chování dětí se zvláštními projevy chování při změně prostředí. V teoretické části je charakterizována škola v přírodě od jejího vzniku po současnost a její edukační program. V další části jsou vymezeny různé druhy prostředí a výchovy a jejich vliv na chování a adaptaci dítěte. Jsou zde také definovány jednotlivé faktory, jež ovlivňují chování dítěte a konkrétní druhy problémového chování. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, jež bylo zaměřené na zjištění rozdílů v chování dětí v jejich domovské mateřské škole a při pobytu ve škole v přírodě. Výsledky poukazují na pozitivní vliv školy v přírodě na chování dětí.
Poruchy chování na 2.stupni ZŠ se zaměřením na záškoláctví
JARKOVSKÁ, Jana
Cílem diplomové práce bylo podat přehled o poruchách chování, s nimiž se mohou setkat pedagogové druhého stupně základních škol. Práce pak byla úzce zaměřena na problematiku záškoláctví, s níž se učitelé v běžné praxi setkávají velice často. V teoretické části bude nejprve třeba poukázat na rozdíl mezi problémovým a poruchovým chováním a tedy na jevy běžné v určité vývojové etapě dítěte a naopak na chování, které je již třeba považovat za poruchové. Uvedeny budou také jednotlivé klasifikace poruch chování, s nimiž pracují odborníci v různých oborech. Následující kapitoly budou již věnovány vysvětlení pojmů týkajících se záškoláctví, jeho příčinám a možnostem opatření, jež mohou pomoci zabránit vynechávání povinné školní docházky. Praktickou část tvoří rozhovory s učiteli druhého stupně základních škol, kteří se již ve své praxi setkali se záškoláky. Cílem bude analyzovat, jaký přehled o dané problematice mají jednotliví pedagogové. Zároveň se pokusím odhalit, jaký je vlastní přístup učitelů při řešení záškoláctví a při jednání se záškoláky a jejich rodinami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.