Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Frazémy v češtině na 1. stupni ZŠ
Krompolcová, Markéta ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Diplomová práce se zaobírá žáky čtvrtých a pátých ročníků, tedy žáky druhého vzdělávacího období základní školy. Předmětem zkoumání je jejich znalost a pochopení vybraných frazeologických jednotek, konkrétně pranostik a přísloví. V teoretické části práce jsou definovány nejdůležitější termíny frazeologie jakožto lingvistické disciplíny. Je vysvětlena charakteristika frazémů a také jejich význam. Jsou představena různá kritéria, dle kterých je možné frazeologismy třídit. Dále se práce věnuje možným variantám a obměnám frazeologických jednotek. V neposlední řadě nabízí teoretická část práce vhled do vlivu rodinného prostředí a základní školy na znalost frazémů u dítěte. Praktická část zpracovává výzkumné šetření, které bylo uskutečněno kvantitativní výzkumnou metodou - dotazníkem. Vzniku dotazníku předcházela analýza učebnic českého jazyka, která se zaměřila na výskyt frazémů a způsoby práce s nimi. Dotazníkový formulář je zaměřen na pranostiky a přísloví a obsahuje tři různé typy úkolů. V prvním žáci spojují začátky a konce pranostik a přísloví. Ve druhém typu úloh žáci doplňují nedokončené frazémy. V posledním typu úloh je úkolem žáků vysvětlit, jak vybraným frazémům rozumí. Nejprve bylo uskutečněno pilotní šetření, do kterého se zapojilo 27 žáků. Hlavního výzkumu se zúčastnilo 407 respondentů z...
Vliv pohybového programu Zumba na tělesnou zdatnost jedince na 1. stupni ZŠ.
Rampasová, Adéla ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění, jaký vliv bude mít působení pohybového programu Zumba® na fyzickou zdatnost jedince mladšího školního věku. V teoretické části je popsána charakteristika pohybového programu s následným zaměřením na dítě mladšího školního věku, rozvoj jeho schopností, dovedností a celkové fyzické zdatnosti. V závěru se teoretická část soustředí na popis motorických testů a jejich využití na prvním stupni ZŠ s návazností na cíl práce. V praktické části jsou zpracovány výsledky testování dětí včetně vyhodnocení a komentářů, ukázka intervenčního programu a doporučení pro společenskou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Zumba, pohybový program, tělesná zdatnost, mladší školní věk, motorické testy
Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Uhlířová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.
Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Uhlířová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.