Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Karlheinz Stockhausen a Beatles
Hejl, Matouš ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
The text proposes to describe the relationship between Karlheinz Stockhausen and the work of The Beatles in the late sixties regarding especially their album Sgt. Pepper s Lonely Hearts Club Band. It compares how they worked within the same technnical system and it shows changes that occured in music with the conception of studio as a musical instrument. On a more general level, one theme of the text is the difference between so called serious, or avantgarde music and popular music. Through comparing the way Stockhausen and The Beatles approached a few selected aspects of music making, it presentes them next to each other rather than against each other. Another general theme is the relationship between technical inovation and music creation.
Současná situace českých vydavatelství v nonartificiální hudbě.
Kovalová, Terezie ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Cílem této práce bylo zhodnotit současný vývoj českých vydavatelství v neartificiální hudbě, primáně za posledních pět let. Práce se také zabývá digitální produkcí, současnou situací v oblasti pirátství a ACTA a také se zabývá tématem ?Loudness war?. Práce je doplněna o rozhovor s předním českým producentem Janem P. Muchowem.
Současné trendy užití klasických nástrojů v populární hudbě.
Pech, Jan ; HOŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem stylů populární hudby a klasických nástrojů. Pomocí databázového vyhledávání jsou nalezeny výčty hudební stylů, které využívají jednotlivé nástroje symfonického orchestru. Pro zpřehlednění vzájemných závislostí jsou styly příslušné každému nástroji zobrazeny v grafech. Grafické znázornění je pak provedeno i pro celé nástrojové skupiny. Vždy je provedena krátká analýza výsledů a styly, které představují některý charakteristický způsob využití nástroje jsou blíže popsány. Třetí kapitola shrnuje pódiové zkušenosti vč. přehledu dostupné techniky a problematiky začlenění akustického nástroje do polulárně orientované hudební produkce. V závěru hlavního textu je popsán i způsob, jakým lze rozšiřovat artificiální hudbu o prvky charakteristické pro populární styly.
The Pros and Cons of Using Pop Music in English Primary-Level Lessons
DOKULIL, Aleš
Tato bakalářská práce je zaměřena na metodu učení angličtiny pomocí hudby a populárních písní. Popisuje tuto metodu a posuzuje její výhody a nevýhody. V teoretické části se zaměřuje na akademické texty vysvětlující a pojednávající na toto téma. V praktické části představuje vlastní výzkum provedený autorem této práce, který studuje rozšíření dané metody na českých školách a názory učitelů. V závěru se autor zamýšlí nad tím, zda je tato metoda užitečná a efektivní a zda by měla být na školách při výuce dětí používána.
Populární hudba a genderové stereotypy
ZDEŇKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se věnuje problematice zobrazování genderových stereotypů v médiích, zejména se zaměřením na televizi a populární hudbu. V práci je pozornost soustředěna kromě definování pojmů spojených s tématikou genderu a teorií médií také na praktické zanalyzování stereotypních prvků zobrazených v hudebních videoklipech současných populárních písní, kde jsou identifikovány a popsány mechanismy genderové stereotypizace. Pro tyto účely byla jako metoda výzkumu zvolena případová studie. Cílem práce je podat náhled o tom, jaký obraz ženy či muže poskytují soudobá média divákovi, čtenáři či posluchači, a poukázat na to, že jsou to právě masová média, která napomáhají tyto stereotypní obrazy ve společnosti produkovat, a tím je dále rozšiřovat a utvrzovat. Je bezesporu, že jsou média nositelem značného vlivu ve společnosti. Tato práce by mohla přispět k uvědomění si působení těchto médií na člověka i celou společnost, a také k rozšíření povědomí ohledně genderové problematiky, jak obecně, tak i právě ve spojení s mediálními sděleními.
Vliv recese prodeje hudebních nosičů na živou hudební produkci v ČR
Vondryska, Jan ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Polouček, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá aktuálním fenoménem prudkého poklesu prodeje hudebních nosičů a vlivem tohoto jevu na produkci živých hudebních vystoupení populárního žánru. Teoretická část vymezuje současné pojetí problematiky kreativních průmyslu a ukazuje živou hudební produkci jako jeden ze základních kamenů těchto průmyslů. V dalších částech autor pojmenovává klíčová odvětví hudební produkce, jakými jsou hudební festivaly, vystupování v hudebních klubech a prodej hudebních nosičů. Následně autor analyzuje vzájemnou interakci mezi uvedenými třemi odvětvími. Závěrečná část je tvořena pokusem o predikci budoucího vývoje populárně hudebního průmyslu za stávajících podmínek.
Konflikty regionální rockové scény s oficiální kulturní politikou před rokem 1989
VOŘÍŠKOVÁ, Anna
Tato diplomová práce se zabývá konflikty regionální rockové scény s oficiální kulturní politikou před rokem 1989. Celý text lze zjednodušeně rozdělit na dva velké oddíly, přičemž první z nich zasazuje téma do širšího kontextu a druhý se pak zaměřuje přímo na problematiku českobudějovické rockové scény. V samém počátku práce se připomínají společensko-politické události v době vlády komunistického režimu v naší zemi. Další kapitoly přinášejí stručné seznámení s vývojem rockového hudebního stylu ve světě a následně také v Československu. Přitom jsou v textu uváděny příklady třecích ploch, jež vznikaly mezi oficiální kulturní politikou a rockovou hudbou, v celorepublikovém i regionálním měřítku. Další oddíl práce vychází z rozhovorů s pamětníky a přibližuje českobudějovickou rockovou scénu před rokem 1989. Jejím konkrétním konfliktům se státním aparátem se věnuje především poslední třetina práce. Jde o drobné nepříjemnosti, ale i o úřední zákazy rockových ansámblů, brutální zásah veřejné bezpečnosti proti účastníkům koncertu undergroundových skupin v Rudolfově roku 1974 a zinscenovaný soudní proces s hudebním nadšencem a organizátorem Jiřím Gansem. Zhodnocení výsledků celé práce je shrnuto v závěru.
Kultura a kýč
Dusová, Simona ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Cílem práce je nalezení vhodné definice kýče a vymezení jeho role v současné populární hudbě. V teoretické části práce přináší přehled definicí kýče a jeho vztahu k umění a společnosti, přičemž vychází z teorie kýče filosofa a estetika Tomáše Kulky. V praktické části se věnuje oblasti populární hudby. Snahou je analyzovat ekonomickou úspěšnost kýče na současném hudebním průmyslu, a to se zaměřením na americký (tzn. celosvětově nejvýznamnější) hudební trh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.