Název:
Populární hudba a genderové stereotypy
Překlad názvu:
Popular music and gender stereotypes
Autoři:
ZDEŇKOVÁ, Nikola Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje problematice zobrazování genderových stereotypů v médiích, zejména se zaměřením na televizi a populární hudbu. V práci je pozornost soustředěna kromě definování pojmů spojených s tématikou genderu a teorií médií také na praktické zanalyzování stereotypních prvků zobrazených v hudebních videoklipech současných populárních písní, kde jsou identifikovány a popsány mechanismy genderové stereotypizace. Pro tyto účely byla jako metoda výzkumu zvolena případová studie. Cílem práce je podat náhled o tom, jaký obraz ženy či muže poskytují soudobá média divákovi, čtenáři či posluchači, a poukázat na to, že jsou to právě masová média, která napomáhají tyto stereotypní obrazy ve společnosti produkovat, a tím je dále rozšiřovat a utvrzovat. Je bezesporu, že jsou média nositelem značného vlivu ve společnosti. Tato práce by mohla přispět k uvědomění si působení těchto médií na člověka i celou společnost, a také k rozšíření povědomí ohledně genderové problematiky, jak obecně, tak i právě ve spojení s mediálními sděleními.The thesis deals with the issue of displaying gender stereotypes in the media, with a particular focus on television and popular music. In this work the focus is in addition to defining the concepts related to the theme of gender and media theories also analyzing the stereotypical elements appear in the music videos of current popular songs, wherein are identified and described the mechanisms of gender stereotyping. For this purpose as a method was chosen the case study. The aim is to give a preview of what is the image of women and men provided by the contemporary media to viewers, readers or listeners and point out that it is the mass media that contribute to produce, expand and strengthen these stereotypical images in a society. It is without a doubt that the media are the bearers of considerable influence in the society. This work could contribute to the awareness of the effects of media on a man and the whole society, and also to raise the awareness about gender issues generally and particularly in conjunction with media messages.
Klíčová slova:
gender; genderové role; média; populární hudba; stereotyp; gender; gender roles; media; popular music; stereotype Citace: ZDEŇKOVÁ, Nikola. Populární hudba a genderové stereotypy. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29412