Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení daně z příjmů podle pomůcek
Svoboda, Daniel ; Jarošová, Tereza (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na postup správce daně při nesplnění předepsaných povinností kladených na daňový subjekt při dokazování a následný přechod na stanovení daně podle pomůcek. V úvodní části jsou definovány základní teoretické pojmy týkající se správy daní a způsobu stanovení daně. Následně je provedena analýza aktuální judikatury Nejvyššího správního soudu zaměřená na problematiku stanovení daně podle pomůcek. Výsledkem je pak sestavení návrhu metodického postupu správce daně při stanovení daně podle pomůcek a jeho aplikace na modelových příkladech.
Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami z důvodu odlišného mateřského jazyka v kadaňském regionu
Holá, Petra ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce, která je zde předkládána, nese název Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z důvodu odlišného mateřského jazyka v kadaňském regionu. Daná práce má speciálně pedagogický charakter. Předkládaná práce má za cíl popsat a vymezit přístupy nejčastěji využívané v edukaci žáků s odlišným mateřským jazykem na základní škole z pohledu pedagogů a pohledu pedagogicko-psychologické poradny daného kraje. Pro výzkum byly využity techniky výzkumu: porovnání, analýza použité literatury, analýza anamnestických údajů informantů získané metodou řízeného rozhovoru, test jazykových schopností, analýza intervencí jednotlivých informantům v rámci doporučení školského poradenského zařízení pro školu a případové studie čtyř informantů různých národností. Výzkum byl prováděn za pomoci vstupních vyšetření jazykových schopností od organizace Meta. Zadávané úvodní testy byly použity i na konci výzkumu, aby byl zřetelně vidět posun u jednotlivých informantů. Teoretická část diplomové práce definuje legislativním rámcem možnosti podpory. Dále nastiňuje možnosti poradenské podpory ve vztahu k žákům s odlišným mateřským jazykem, kam spadá i definování specifik poradenských zařízení, možnosti diagnostiky a doporučování podpůrných opatření pro žáky s odlišným mateřským jazykem,...
Vliv esportu na pohybový aparát mužských profesionálních počítačových hráčů v ČR
Kovářík, Jan ; Vomáčková, Helena (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Název: Vliv esportu na pohybový aparát mužských profesionálních počítačových hráčů v ČR. Cíle: Hlavním cílem práce je zjištění vlivu esportu na pohybový aparát českých profesionálních počítačových hráčů. Mezi sekundární cíle práce patří přiblížení tohoto nového populárního sportovního odvětví, popis nejčastějších poruch pohybového aparátu a jiných zdravotních rizik esportovců, zjištění pohybového režimu a životního stylu českých profesionálních esportovců oproti zahraničním hráčům, popis ergonomie, preventivních a kompenzačních mechanismů v esportu. Metody: Speciální část obsahuje studii, která byla provedena pomocí nestandardizovaného dotazníkového šetření. Elektronický dotazník byl distribuovaný do českých esportových týmů prostřednictvím emailové korespondence a nejpoužívanějších sociálních platforem: Instagram a Messenger. Celkem bylo shromážděno 85 odpovědí. Odpovídali profesionální čeští počítačoví hráči do věku 35 let. Výsledná analýza dat proběhla pomocí analytických nástrojů a popisné statistiky MS Excel, jednovýběrového a dvouvýběrového T testu a Pearsonova korelačního koeficientu. Výsledky: Nebyla prokázána signifikantní korelace mezi dobou strávenou esportem a výskytem bolesti / diskomfortu pohybového aparátu hráče (r = -0,004). Nepodařilo se ani potvrdit nepřímou úměrnost mezi...
Ošetřovatelská péče o operační rány na chirurgickém oddělení
OCHMANOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá péčí o operační rány na chirurgickém oddělení. Cílem této bakalářské práce je zmapovat ošetřovatelskou péči o operační rány na standardním chirurgickém oddělení a jednotce intenzivní péče. Zjistit, jaké pomůcky mají k dispozici sestry na jednotlivých odděleních chirurgie a následně všechny parametry mezi sebou porovnat. Z cílů byly vytvořeny následující výzkumné otázky: Jakým způsobem sestry ošetřují operační ránu na standardním chirurgickém oddělení? Jaké pomůcky k ošetřování ran mají sestry k dispozici na standardním chirurgickém oddělení? Jaké jsou rozdíly v péči o operační ránu na standardním chirurgickém oddělení a jednotce intenzivní péče? Jaké jsou rozdíly v pomůckách k ošetřování ran na standardním chirurgickém oddělení a jednotce intenzivní péče? Pro výzkumné šetření jsme zvolili kvalitativní metodu. Sběr dat byl proveden formou polostrukturovaného rozhovoru v celkovém počtu 14 oslovených sester z nichž 7 pracuje na standardním chirurgickém oddělení a zbylých 7 sester na chirurgické jednotce intenzivní péče. Z rozhovorů vyplývá, že ošetřovatelská péče o operační rány na obou odděleních probíhá převážně podle doporučených postupů. Největší rozdíl v péči o operační rány je v péči o jizvu. Rozdíl vyplývá z charakteristik oddělení. Na jednotce intenzivní péče jsou hospitalizovaní pacienti po velkých operacích, kteří jsou následně ještě přeloženi na standardní chirurgickou jednotku a odtud jsou následně propuštěni do domácí péče. V pomůckách, které sestry využívají k péči o operační rány na jednotlivých odděleních, nebyly zjištěny žádné rozdíly. Výsledky šetření mohou pomoci studentům při přípravě na budoucí povolání, a také ke zlepšení informovanosti sester v péči o operační rány pracujících na chirurgických odděleních.
Přístup dnešního světa ke sluchově postiženým
GRABMÜLLEROVÁ, Markéta
Hlavním cílem této práce je přístup, především České republiky ve 21. století, ke sluchově postiženým. Ukázat tedy rozdíl mezi přijímáním sluchově postižených napříč minulostí a dnešní společností. Zároveň se v práci zmiňuji o rozdílech mezi přístupem v zemích jako Německo, Norsko, Velká Británie a českou společností. Také se zaobírám možnostmi, kterými naše společnost pomáhá sluchově postiženým zlepšit nebo plně změnit jejich stav a umožnit tak všem sluchově postiženým snadnější začlenění do společnosti se zaměřením na zlepšení komunikace mezi sluchově postiženými a majoritní společností. Má práce je rozdělena do teoretické části, ve které je popsána historie až po dnešní dobu. Také jsou zde popsány lékařské i technologické pomůcky využívané právě pro toto postižení. Dále jsem ve své bakalářské práci krátce zmínila některé problémy s integrací a inkluzí, ať z pohledu speciální pedagogiky, tak psychologie. Samozřejmě se zde obracím i na zákony a jejich realizaci. V části druhé, tedy praktické, jsem se zaměřila na prokázání mých teoretických poznatků. Toto jsem rozhodla prověřovat prostřednictvím rozhovoru s jednotlivci s postižením a s jednotlivci slyšícími.
Metody práce s dětmi s PAS
BÁRTOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá metodami práce s dětmi s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je zmapovat tyto metody, zjistit jaké metody jsou nejpoužívanější, dále se bakalářská práce zaměřuje na to, jaké pomůcky jsou pro práci s dětmi s poruchou autistického spektra nejvíce využívány. Praktická část byla zpracovávána pomocí kvalitativní výzkumné strategie. Kvalitativní výzkumná strategie byla realizována prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s terapeuty pracujícími s dětmi s poruchou autistického spektra v předškolním věku. Výsledky výzkumu byly zpracovávány pomocí otevřeného kódování a následné kategorizace. V empirické části čtenář najde, jaké metody práce a jaké pomůcky můžeme při práci s dětmi s PAS využívat a jaké z těchto metod a pomůcek jsou nejvhodnější. Z výzkumu vyplynula metoda O.T.A. jako nejpoužívanější metoda pro práci s dětmi s PAS v předškolním věku, v rámci intervence je velmi oblíbená také muzikoterapie a arteterapie. Další vhodnou intervenční metodou je metoda strukturovaného učení. V praxi jsou využívány různé relaxační pomůcky jako jsou například světelné vlásky, relaxační hudba, či promítání obrazců na zeď; pomůcky k nácviku motoriky či komunikace; piktogramy k orientaci v každodenních činnostech. Hojně používaná jsou také elektronická zařízení, především I Pad. Pravděpodobně nikdy nebudeme moct s jistotou tvrdit, jaká metoda je ta nejvhodnější, jisté však je, že pokud bude hleděno na individualitu, jedinečnost daného dítěte, budeme se snažit mu co nejvíce porozumět, co nejvíce ho poznat bude vývoj a vzdělávání jedince probíhat snadněji. Bakalářská práce může sloužit jako teoretický návod k tomu, jak s dětmi s poruchou autistického spektra pracovat.
Didaktické pomůcky a jejich využití v praxi pro žáky s autismem na 1. stupni základní školy
MAJEROVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce je na základě výzkumného šetření zaměřeného na připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na výchovu a vzdělávání žáků s autismem shrnout jejich zkušenosti s těmito žáky a s využíváním speciálních pomůcek, které jsou pro tyto děti určeny. Kladu si rovněž za cíl vytvoření souboru pomůcek, s jejichž využíváním mají pedagogové v praxi dobré zkušenosti. Teoretická část obsahuje kapitoly zabývající se definicí autismu, výskytem a příčinami, výchovou a vzděláváním žáků s autismem, didaktickými pomůckami, strukturovaným učením a TEACCH programem pro žáky s poruchou autistického spektra. Dále je zde uveden přehled školských a dalších poradenských zařízení, na které je možné se v případě potřeby obrátit se žádostí o pomoc. V praktické části řeším výzkumný problém: Jaké je povědomí pedagogických pracovníků 1. stupně ZŠ o problematice poruch autistického spektra a o práci se žáky s diagnózou PAS? Uvádím zde výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část výzkumu jsem využila metodu dotazníkového šetření, kde výzkumný soubor tvoří pedagogičtí pracovníci 1. stupně základních škol. Pro kvalitativní část výzkumu jsem zvolila metodu rozhovoru. Rozhovor jsem vedla s vedoucí Speciálně pedagogického centra pro děti, žáky a studenty s poruchou autistického spektra, s asistentkou pedagoga ZŠ, která se věnuje žákovi s PAS a s vychovatelkou školní družiny, do které tento žák dochází. Praktická část obsahuje též soubor používaných pomůcek na 1. stupni ZŠ.
Využití Montessori pedagogiky v mateřské škole
VODIČKOVÁ, Lenka
Hlavním tématem bakalářské práce je zjistit, zda a jakým způsobem využívají učitelé mateřských škol didaktický materiál Montessori pedagogiky. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část charakterizuje předškolní vzdělávání, jeho pojetí a cíle. Zároveň se zabývá metodami, formami a specifiky předškolního vzdělávání. Další kapitola se věnuje Montessori pedagogice, jejím senzitivním fázím, principům jako jsou například připravené prostředí, věkově smíšené skupiny, zodpovědnost a svoboda dítěte. Výzkumné šetření probíhalo smíšenou metodou na učitelkách z klasických mateřských škol. V praktické části zjišťuji míru využití Montessori pedagogiky ve školce klasického typu. Vyhodnocuji, kde učitelky hledají inspiraci, jaké pomůcky využívají a jakým způsobem s didaktickým materiálem Montessori pedagogiky zacházejí.
Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu
Exnerová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
EXNEROVÁ, Marie. Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem této diplomové práce je analyzovat a vyhodnotit aktuální stav integrace v českém školství se zaměřením na problematiku a specifika začleňování žáků cizinců a posouzení vlivu země jejich původu na tento proces. Teoretická část mimo jiné rozebírá důvody pro integraci cizinců, z jakých důvodů a odkud do České republiky přicházejí. Zachycuje aktuální legislativu a práva cizinců, kteří se chtějí trvale usadit v ČR. Zabývá se také rozborem různých způsobů vzdělávání žáků se speciálními potřebami, rozložením žáků cizinců na českých základních školách a interkulturními rozdíly, které mohou mít na jejich integraci vliv. V praktické části je tato práce zaměřena na porovnání dostupných teoretických znalostí v konfrontaci s denní realitou českých učitelů, kteří žáky cizince přímo učí a mohou tak vycházet ze své každodenní praxe. Na základě porovnání teoretických a praktických poznatků autorka v závěru shrnuje svůj pohled na problematiku integrace žáků cizinců a navrhuje řešení, která by mohla pomoci překonat některé zjištěné nedostatky. Klíčová slova Integrace, žák cizinec, azylant, vyrovnávací vzdělávací plán, odlišný mateřský jazyk, země původu, hodnocení žáka cizince,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.