Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gymnastika v programu MŠ
Zelenková, Blanka ; Mojžíš, Otakar (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou gymnastická cvičení v programu mateřských škol. Práce je zaměřena na využití základní gymnastiky během pohybových činností v mateřských školách. Teoretická část se zabývá základními poznatky o vývoji dítěte předškolního věku, charakteristikou a specifickými znaky gymnastických činností vhodných pro děti předškolního věku. Tato práce také poukazuje na návaznost pohybových činností na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaké mají k realizaci gymnastických činností učitelky mateřských škol podmínky, jaké jsou jejich základní znalosti o pohybovém rozvoji dětí předškolního věku a jak je realizace gymnastických činností v mateřských školách prováděna. Experimentem je zjišťováno, jakým způsobem se může při záměrném působení na skupinu dětí změnit úroveň jejich pohybových dovedností. Klíčová slova Dítě předškolního věku, pohybový rozvoj, základní gymnastika, pohybové dovednosti, obratnost, průpravná cvičení, podmínky cvičení, motivace
Vliv cvičení Feldenkraisovy metody na pohybový systém
Holický, Jan ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Vymezení problému Schopnost provádět tělesné pohyby v dostatečné míře rozsahu, s dostatečnou mírou vědomé kontroly a co nejnižším energetickým vypětím, spolu s vhodným držením těla, jsou základními předpoklady zajišťující a zvyšující kvalitu lidského života obecně, ale i specificky, ve sféře sportu, umění, fyzioterapii, rekonvalescenci, a dalších oblastech. Cíl práce Účelem této studie je prozkoumat efekty cvičení Feldenkraisovy metody ve schopnosti ovlivnění rozsahu pohybu a ovlivnění držení krční páteře u člověka. Současně si práce klade za cíl položit tímto základ pro možnou návaznou práci v oblasti výzkumu vlivu Feldenkraisovy metody na pohybový systém u člověka. Metoda řešení Účastníci studie (6 osob) podstoupili jednu intervenci s cviky Feldenkraisovy metody zaměřenou na oblast krku a krční páteře. Měřeny byly změny v hodnotách modifikovaného testu dle Forestiera, zkoušce rotace krční páteře, testu dle Lenocha a lateroflexe krční páteře. Došlo k zaznamenání pocitů z oblasti krku na stupnici VAS před intervencí i po ní, shodně bylo užito i fotografického záznamu postury. Po intervenci bylo využito polostrukturovaného interview k získání zpětné vazby k průběhu cvičení. Výsledky Výsledky ukazují zlepšení lateroflexe a rotace u všech účastníků studie. Modifikovaný test dle Forestiera...
Základní atletický trénink budoucích atletů
Greinerová, Monika ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Název: Základní trénink budoucích atletů Cílem této práce je analýza výkonnostního vývoje testového souboru dětí a mládeže po absolvování roční základní atletické přípravy. Dalším cílem bylo zjištění rozdílu velikosti výkonnostního přírůstku mezi dívkami a chlapci v jednotlivých ročnících a mezi skupinami s různou četností tréninku. Testování bylo provedeno na skupině atletů ve věku 12 - 15 let v 6. -9. ročníku. Testovaní prošli vstupním měřením, následnými kontrolními a výstupními měřeními. Účastnili se množství závodů, jejichž výsledky jsem zaznamenala a také vyhodnotila. Vstupní měření proběhla v září 2013, výstupní měření následně po roce, v září 2014. Výsledky byly přepočteny, porovnány a vyhodnoceny. Ve své práci jsem zkoumala velikost výkonnostních přírůstků chlapců a dívek z jednotlivých ročníků za jeden rok. Porovnávala jsem rozdíl v přírůstcích výkonnosti jednak u chlapců a dívek, jednak u dětí trénujících s různou týdenní četností. Potvrdilo se, že děti, které trénovaly týdně více než 3x, dosáhly rychlejšího výkonnostního růstu a lepších výsledků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Základní atletický trénink budoucích atletů
Greinerová, Monika ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
Název: Základní trénink budoucích atletů Cílem této práce je analýza výkonnostního vývoje testového souboru dětí a mládeže po absolvování roční základní atletické přípravy. Dalším cílem bylo zjištění rozdílu velikosti výkonnostního přírůstku mezi dívkami a chlapci v jednotlivých ročnících a mezi skupinami s různou četností tréninku. Testování bylo provedeno na skupině atletů ve věku 12 - 15 let v 6. -9. ročníku. Testovaní prošli vstupním měřením, následnými kontrolními a výstupními měřeními. Účastnili se množství závodů, jejichž výsledky jsem zaznamenala a také vyhodnotila. Vstupní měření proběhla v září 2013, výstupní měření následně po roce, v září 2014. Výsledky byly přepočteny, porovnány a vyhodnoceny. Ve své práci jsem zkoumala velikost výkonnostních přírůstků chlapců a dívek z jednotlivých ročníků za jeden rok. Porovnávala jsem rozdíl v přírůstcích výkonnosti jednak u chlapců a dívek, jednak u dětí trénujících s různou týdenní četností. Potvrdilo se, že děti, které trénovaly týdně více než 3x, dosáhly rychlejšího výkonnostního růstu a lepších výsledků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv cvičení Feldenkraisovy metody na pohybový systém
Holický, Jan ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Vymezení problému Schopnost provádět tělesné pohyby v dostatečné míře rozsahu, s dostatečnou mírou vědomé kontroly a co nejnižším energetickým vypětím, spolu s vhodným držením těla, jsou základními předpoklady zajišťující a zvyšující kvalitu lidského života obecně, ale i specificky, ve sféře sportu, umění, fyzioterapii, rekonvalescenci, a dalších oblastech. Cíl práce Účelem této studie je prozkoumat efekty cvičení Feldenkraisovy metody ve schopnosti ovlivnění rozsahu pohybu a ovlivnění držení krční páteře u člověka. Současně si práce klade za cíl položit tímto základ pro možnou návaznou práci v oblasti výzkumu vlivu Feldenkraisovy metody na pohybový systém u člověka. Metoda řešení Účastníci studie (6 osob) podstoupili jednu intervenci s cviky Feldenkraisovy metody zaměřenou na oblast krku a krční páteře. Měřeny byly změny v hodnotách modifikovaného testu dle Forestiera, zkoušce rotace krční páteře, testu dle Lenocha a lateroflexe krční páteře. Došlo k zaznamenání pocitů z oblasti krku na stupnici VAS před intervencí i po ní, shodně bylo užito i fotografického záznamu postury. Po intervenci bylo využito polostrukturovaného interview k získání zpětné vazby k průběhu cvičení. Výsledky Výsledky ukazují zlepšení lateroflexe a rotace u všech účastníků studie. Modifikovaný test dle Forestiera...
Gymnastika v programu MŠ
Zelenková, Blanka ; Mojžíš, Otakar (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou gymnastická cvičení v programu mateřských škol. Práce je zaměřena na využití základní gymnastiky během pohybových činností v mateřských školách. Teoretická část se zabývá základními poznatky o vývoji dítěte předškolního věku, charakteristikou a specifickými znaky gymnastických činností vhodných pro děti předškolního věku. Tato práce také poukazuje na návaznost pohybových činností na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaké mají k realizaci gymnastických činností učitelky mateřských škol podmínky, jaké jsou jejich základní znalosti o pohybovém rozvoji dětí předškolního věku a jak je realizace gymnastických činností v mateřských školách prováděna. Experimentem je zjišťováno, jakým způsobem se může při záměrném působení na skupinu dětí změnit úroveň jejich pohybových dovedností. Klíčová slova Dítě předškolního věku, pohybový rozvoj, základní gymnastika, pohybové dovednosti, obratnost, průpravná cvičení, podmínky cvičení, motivace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.