Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy
Šulcová, Helena ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce popisuje možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy. Toto propojení by mělo lépe komplexně rozvíjet a tvarovat osobnost dítěte. Cílem je zjistit, zdali jde tyto estetické výchovy propojit s dramatickou výchovou a dostat tak maximum z jednotlivých výchov co nejvíce pro komplexní rozvoj dítěte. V teoretické části se má práce zabývá předškolním dítětem, jeho vývojem a také dětskou hrou. Dětská hra je pro vývoj dítěte nejpřirozenější cesta k poznání a vzdělávání. V dalších kapitolách se věnuji popisu estetických výchov, které jsou nedílnou součástí života učitelky ale i dítěte. Je důležité brát práci učitelky vážně a neponechat nic náhodě. Proto v práci zkoumám, jak moc je výhodné toto propojení, jestli je funkční a také mimo jiné, jak by to mohlo učitelkám ulehčit jejich práci a lépe propojovat jednotlivé oblasti, které již známe z rámcového vzdělávacího programu a estetické výchovy. V praktické části se zaměřuji na aplikování mnou vytvořené lekce, kterou aplikuji na několik vybraných mateřských školek. Lekce, kterou jsem vytvořila je vytvořena tak, aby aktivity jak pohybové, tak taneční byly propojeny dramatickou výchovou. Následuje rozhovor s učitelkami a díky pozorování dětí, následnému reflektování a rozhovoru s učitelkami doplním dostatečné informace...
Význam pohybové výchovy dětí se zrakovým postižením v mateřské škole
CÍSAŘOVSKÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zaměřuje na význam pohybu předškolních dětí se zrakovým postižením. Cílem práce je vylíčení pohledu pedagogických pracovníků na význam zdravého pohybu u dětí se zrakovými limity v předškolním vzdělávání, včetně provedené komparace s postoji rodičů těchto dětí. Dílčím cílem je odhalit, jakým způsobem a do jaké míry se kurikulum mateřské školy pro zrakově postižené věnuje významu zdravého pohybu, včetně návyků a postojů. V práci jsou představeny základní pojmy vztahující se k dítěti předškolního věku: zrakové postižení, charakteristika dítěte se zrakovým postižením, různá specifika vývoje, předškolní vzdělávání a pohyb. V rámci kvalitativní výzkumné strategie prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů výzkumné šetření detailně popisuje tři kategorie: zaměření pohybových a zájmových aktivit, specifika rozvoje motoriky a význam pohybu u dětí se zrakovým postižením. Nalezli jsme také podobnosti a rozdíly v názorech učitelů a rodičů šetřeného vzorku a došli jsme k závěru, že obě skupiny se shodují na tom, že pohyb hraje významnou roli v životě dětí se zrakovými limity. Zajímavé je, že důvody, proč je pohyb důležitý, se mírně liší. Poznatky o zdravém pohybu jsou zachyceny v některých částech kurikulárních dokumentů a zhodnotili jsme je jako rozsáhlé. Výsledkem práce je popis těchto zjištěných skutečností a odhalení důležitosti zdravého pohybu právě u těchto dětí. Práce může posloužit jednak jako zpětná vazba pro případné úpravy v kurikulárních dokumentech v institucích pro osoby se zrakovými problémy, dále jako pomoc pro pedagogy a studenty pedagogických fakult, aby si vytvořili představu o důležitosti pohybu dětí s postižením zraku, a mohli je nasměrovat k žádoucím pohybovým návykům a postojům, tolik potřebných pro jejich budoucí život.
Movement and Creativity
Golob, Polona ; OSWALDOVÁ, Petra (vedoucí práce) ; RAISOVÁ, Michaela (oponent)
The topic of this master thesis is to explore the methods and principles of movement education at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy (KATaP). The Authorial Acting program in English started in 2015. Throughout the span of two years, movement classes are taught by three professors. All of them have different approaches, yet they strive towards the same goal – that students gain a higher awareness of their body and can attain better control over their everyday movement habits as well as their movement on stage. Though the study program is designed as a mirror of the Czech program, changes were made due to the different cultures, temperament and skills of the English program students. This represents a great opportunity to revise how movement is being taught at the department. The body of this thesis is divided into three major chapters dealing with: posture, space and imagination. Each chapter includes a description of exercises that we did in KATaP movement classes related to a specific topic. Sources for the exercise descriptions as well as my reflection on how I felt and what changes I experienced during and after the exercise are taken from my class notes and semester reflections. At the same time, each topic is explored through published theory to give the movement classes a theoretical perspective. The last chapter is devoted to exploring the connection between imagination and movement and how this affects an actor's creativity. The main motivation for writing this thesis is my appreciation for the transformation my body has undergone during my studies at KATaP. That is why I believe that many can benefit from its content be it theoreticians, teachers or other practitioners in the world of performing arts as well as people who are simply interested in learning something new about their bodies.
Rozvoj hudebních činností v předškolním vzdělávání
SEBEROVÁ, Eva
Práce se zabývá podporou a rozvojem hudebních aktivit u dětí předškolního věku v mateřské škole. Jejím cílem je vytvoření uceleného náhledu na současné pojetí hudební výchovy v mateřských školách a na pozitivní vliv hudby na celkový rozvoj jedince v oblasti fyzické, psychické a sociální. Upozorňuje na rizika nevhodných pedagogických postupů ve vztahu k dětem a jejich talentům obecně a naopak ukazuje cestu k vytvoření pozitivního vztahu k hudbě pro celý další život.
Cvičební náčiní na divadle
Joura, Adam ; CIHLÁŘ, Ondřej (vedoucí práce) ; PACHL, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickým shrnutím toho, jak se prakticky může využívat cvičební náčiní jako je třeba švihadlo, lano či trampolína na jevišti nejen jako rekvizita či dekorace. Měla by poukázat na fakt, že je lze využít nejen v divadelním žánru jako je nový cirkus. Jasný důkaz může být i absolventské představení Barunka is leaving, kde pomohli vystavět prakticky jeden celý obraz.
Využití Labanovy analýzy pohybu v tanečně-pohybové výchově
Burešová, Edita ; DERCSÉNYIOVÁ, Lucie (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce stručně představuje osobnost tanečního umělce, teoretika a choreografa Rudolfa Labana a vybrané aspekty Labanovy analýzy pohybu. Pojednává o možnostech využití této analýzy v tanečně-pohybové výchově dětí a mládeže. Práce představuje také Labanovy názory na tanečně-pohybovou výchovu dětí různých věkových skupin a základní pohybová témata, se kterými lze ve výuce tance a pohybu pracovat. Stručně prezentuje Labanovy publikace týkající se pedagogické činnosti. Autorka reflektuje vlastní zkušenost s aplikací Labanovy analýzy pohybu, kterou absolvovala v rámci svého studia na HAMU v Praze a uvádí konkrétní návrhy aplikace Labanovy analýzy pohybu v edukační činnosti.
Pohybová průprava netanečních performerů z oboru nového cirkusu
Válková, Monika ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; BRTNICKÁ, Eliška (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvoření modelového tréninku pro pedagogy pohybové výchovy, kteří vyučují netaneční perfomery z oboru nového cirkusu. Vytvořený trénink je inspirován principy moderních tanečních technik Josého Limóna a Marthy Graham. Práce je zaměřená na pohybovou výchovu amatérů, ale může být inspirací i pro výchovu profesionálních umělců.
Pohybová výuka pro hudebníky: Resonanzlehre
Koppatsch, Lilly ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; TOMÁŠEK, Jiří (oponent)
Rezonanční nauka je hudební zvukovo-tělesnou praxí ke zvýšení kvality zvuku, svobody pohybu a bohatství emocionálního výrazu. Tato práce představuje práci Thomase Langeho, vynálezce Rezonanční nauky (Resonanzlehre).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.