Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingový výzkum zaměřený na podnikavost studentů a znalost inovační agentury
Brázdová, Michaela ; ,, Petra Chovancova (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem zaměřeným na podnikavost studentů a znalost vybrané inovační agentury, Jihomoravského inovačního centra. Teoretická část vymezuje stěžejní pojmy pro práci, kterými jsou podnikavost, inovace, marketingové trendy, marketingový výzkum a představuje i již provedené související průzkumy. V analytické části je představena inovační agentura a je provedena analýza současného stavu této organizace. Dále je proveden marketingový výzkum a analýza získaných dat. Na základě výstupů z provedeného dotazníkového šetření a rozhovorů jsou v závěru práce navrženy opatření ke zlepšení současného stavu inovační agentury.
Marketingový výzkum zaměřený na podnikavost studentů a znalost inovační agentury
Brázdová, Michaela ; ,, Petra Chovancova (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem zaměřeným na podnikavost studentů a znalost vybrané inovační agentury, Jihomoravského inovačního centra. Teoretická část vymezuje stěžejní pojmy pro práci, kterými jsou podnikavost, inovace, marketingové trendy, marketingový výzkum a představuje i již provedené související průzkumy. V analytické části je představena inovační agentura a je provedena analýza současného stavu této organizace. Dále je proveden marketingový výzkum a analýza získaných dat. Na základě výstupů z provedeného dotazníkového šetření a rozhovorů jsou v závěru práce navrženy opatření ke zlepšení současného stavu inovační agentury.
Výchova k podnikavosti žáků SOŠ
Homolová, Kateřina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výchovu k podnikavosti. První část obsahuje teoretická východiska dané problematiky. Je věnována definování základních pojmů, je zde vysvětlen význam podnikatelské výchovy a popsány subjekty, které se zabývají jejím rozvojem. Dále se tato část zabývá také aktuálními projekty rozvoje podnikavosti, které v současné době probíhají a to nejen v České republice, ale i v rámci Evropské unie a rovněž v rámci celosvětových organizací. Cílem empirické části je analyzovat konkrétní školní vzdělávací program a zhodnotit nakolik je v něm zahrnuta problematika podnikavosti a podnikání jako takového, zjistit postoje žáků k podnikání a ověřit jejich znalosti a podnikatelské dovednosti. Pro tento účel byl podle vzdělávacího programu sestaven didaktický test, který prokázal nedostatečnou úroveň znalostí o podnikání. Cílem této části práce je proto také navrhnutí doporučení na zlepšení výchovně vzdělávacího procesu, která by vedla žáky k většímu zájmu o podnikání, větší samostatnosti, vlastní aktivitě a kreativitě.
Způsoby implementace výchovy k podnikavosti v ekonomickém vzdělávání
Hofman, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Tato disertační práce o způsobech implementace podnikatelské výchovy do českého obchodního školství popisuje podnikání a výchovu k němu jako zcela mimořádné faktory, zasluhující mimořádnou mezioborovou pozornost, protože vedou k rozvoji lidského kapitálu, na němž budoucí společnost bude vystavěna. Shledává výchovu k podnikavosti hybnou silou inovací, zaměstnanosti a ekonomického růstu. Práce zkoumá existující znalosti a příklady dobré praxe v oblasti podnikatelské výchovy pokrývající proces celoživotního učení, počínaje mládeží. Mezi cíli české vzdělávací soustavy hledá takové, jež rozvine u stávající a budoucí generace podnikatelů, pracovníků, učitelů, manažerů a dalších osobností schopnost uspět a pomáhat v tom druhým. Výzkum se zaměřuje na kompetence podnikatele a schopnost podnikat. Ústřední metodologické postupy zahrnují pozorování, dotazníkové šetření, analýzu školské dokumentace, osobní řízený rozhovor a jejich statistické interpretace, převážně využití T-testu. Návazně práce konsoliduje metody výuky, inovativní přístup a didaktickou techniku vhodnou pro kurzy podnikavosti. Aby bylo dosaženo cílů EU, podněcuje práce k činnosti odborníky na didaktiku, aby poskytovali doporučení učitelům, vládě, ředitelům škol a univerzitám pro další rozvoj a efektivnější podání samotných výukových podnikatelských programů. Závěrem tato disertační práce pokládá proces dosahování cílů podnikatelské výchovy za kritickou komponentu k uchopení výzev 21. století. Doporučuje cíle formulovat od prvopočátku jasně a s měřitelnými výstupy, aby bylo možné dále zkoumat výsledky podnikatelské výchovy.
Praktické úkoly na vysokých školách
Malček, Michal ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kahoun, Jindřich (oponent)
Práce prochází od systémových a ekonomických aspektů vzájemných vlivů mezi vysokými školami a podnikatelským prostředím k využitelnosti studentských znalostí v reálném podnikovém prostředí. Nejdůležitější součástí teoretické kapitoly je popis a zhodnocení různých forem spolupráce studentů, akademických pracovníků a podnikatelské sféry. Na některé z těchto forem poté navazuje diskuze role webových technologií v procesu spolupráce uvedených subjektů. Na tomto základu jsou v další kapitole zpracovány interpretace propočtů ekonomických dat, výstupů z vlastního průzkumu, ale také interpretace závěrů několika externích analýz. Hlavním cílem analytické části je zejména odhalení a zhodnocení tržních příležitostí na poli zprostředkování vybraných forem spolupráce. Závěrečná část práce je pak reakcí na odhalené příležitosti formou návrhu vlastního projektu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.