|
Marketingový výzkum zaměřený na podnikavost studentů a znalost inovační agentury
Brázdová, Michaela ; ,, Petra Chovancova (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem zaměřeným na podnikavost studentů a znalost vybrané inovační agentury, Jihomoravského inovačního centra. Teoretická část vymezuje stěžejní pojmy pro práci, kterými jsou podnikavost, inovace, marketingové trendy, marketingový výzkum a představuje i již provedené související průzkumy. V analytické části je představena inovační agentura a je provedena analýza současného stavu této organizace. Dále je proveden marketingový výzkum a analýza získaných dat. Na základě výstupů z provedeného dotazníkového šetření a rozhovorů jsou v závěru práce navrženy opatření ke zlepšení současného stavu inovační agentury.
|
|
Marketingový výzkum zaměřený na podnikavost studentů a znalost inovační agentury
Brázdová, Michaela ; ,, Petra Chovancova (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem zaměřeným na podnikavost studentů a znalost vybrané inovační agentury, Jihomoravského inovačního centra. Teoretická část vymezuje stěžejní pojmy pro práci, kterými jsou podnikavost, inovace, marketingové trendy, marketingový výzkum a představuje i již provedené související průzkumy. V analytické části je představena inovační agentura a je provedena analýza současného stavu této organizace. Dále je proveden marketingový výzkum a analýza získaných dat. Na základě výstupů z provedeného dotazníkového šetření a rozhovorů jsou v závěru práce navrženy opatření ke zlepšení současného stavu inovační agentury.
|
|
Výchova k podnikavosti žáků SOŠ
Homolová, Kateřina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výchovu k podnikavosti. První část obsahuje teoretická východiska dané problematiky. Je věnována definování základních pojmů, je zde vysvětlen význam podnikatelské výchovy a popsány subjekty, které se zabývají jejím rozvojem. Dále se tato část zabývá také aktuálními projekty rozvoje podnikavosti, které v současné době probíhají a to nejen v České republice, ale i v rámci Evropské unie a rovněž v rámci celosvětových organizací. Cílem empirické části je analyzovat konkrétní školní vzdělávací program a zhodnotit nakolik je v něm zahrnuta problematika podnikavosti a podnikání jako takového, zjistit postoje žáků k podnikání a ověřit jejich znalosti a podnikatelské dovednosti. Pro tento účel byl podle vzdělávacího programu sestaven didaktický test, který prokázal nedostatečnou úroveň znalostí o podnikání. Cílem této části práce je proto také navrhnutí doporučení na zlepšení výchovně vzdělávacího procesu, která by vedla žáky k většímu zájmu o podnikání, větší samostatnosti, vlastní aktivitě a kreativitě.
|
|
Způsoby implementace výchovy k podnikavosti v ekonomickém vzdělávání
Hofman, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Malach, Josef (oponent)
Tato disertační práce o způsobech implementace podnikatelské výchovy do českého obchodního školství popisuje podnikání a výchovu k němu jako zcela mimořádné faktory, zasluhující mimořádnou mezioborovou pozornost, protože vedou k rozvoji lidského kapitálu, na němž budoucí společnost bude vystavěna. Shledává výchovu k podnikavosti hybnou silou inovací, zaměstnanosti a ekonomického růstu. Práce zkoumá existující znalosti a příklady dobré praxe v oblasti podnikatelské výchovy pokrývající proces celoživotního učení, počínaje mládeží. Mezi cíli české vzdělávací soustavy hledá takové, jež rozvine u stávající a budoucí generace podnikatelů, pracovníků, učitelů, manažerů a dalších osobností schopnost uspět a pomáhat v tom druhým. Výzkum se zaměřuje na kompetence podnikatele a schopnost podnikat. Ústřední metodologické postupy zahrnují pozorování, dotazníkové šetření, analýzu školské dokumentace, osobní řízený rozhovor a jejich statistické interpretace, převážně využití T-testu. Návazně práce konsoliduje metody výuky, inovativní přístup a didaktickou techniku vhodnou pro kurzy podnikavosti. Aby bylo dosaženo cílů EU, podněcuje práce k činnosti odborníky na didaktiku, aby poskytovali doporučení učitelům, vládě, ředitelům škol a univerzitám pro další rozvoj a efektivnější podání samotných výukových podnikatelských programů. Závěrem tato disertační práce pokládá proces dosahování cílů podnikatelské výchovy za kritickou komponentu k uchopení výzev 21. století. Doporučuje cíle formulovat od prvopočátku jasně a s měřitelnými výstupy, aby bylo možné dále zkoumat výsledky podnikatelské výchovy.
|
|
Praktické úkoly na vysokých školách
Malček, Michal ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kahoun, Jindřich (oponent)
Práce prochází od systémových a ekonomických aspektů vzájemných vlivů mezi vysokými školami a podnikatelským prostředím k využitelnosti studentských znalostí v reálném podnikovém prostředí. Nejdůležitější součástí teoretické kapitoly je popis a zhodnocení různých forem spolupráce studentů, akademických pracovníků a podnikatelské sféry. Na některé z těchto forem poté navazuje diskuze role webových technologií v procesu spolupráce uvedených subjektů. Na tomto základu jsou v další kapitole zpracovány interpretace propočtů ekonomických dat, výstupů z vlastního průzkumu, ale také interpretace závěrů několika externích analýz. Hlavním cílem analytické části je zejména odhalení a zhodnocení tržních příležitostí na poli zprostředkování vybraných forem spolupráce. Závěrečná část práce je pak reakcí na odhalené příležitosti formou návrhu vlastního projektu.
|