Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Manhattan Project and the Technology of the First Atomic Bombs
Zábojník, Vojtěch ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
This semestral thesis focuses on describing the technology behind the creation of the first atomic bombs in the Manhattan Project. It begins with the discovery of atomic fission and the associated nuclear reaction. This is followed by a description of the technological methods that were able to produce enriched uranium and plutonium. It concludes with a description of the types of triggering mechanisms of the "Little Boy" and "Fat Man" atomic bombs and the consequences of their use.
Návrh založení dálničního mostu
Králík, Michal ; Doněk, Michal (oponent) ; Boštík, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh založení dálničního mostu, který se nachází mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem. Práce je zaměřena na vypracování plošného a hlubinného založení a určení, která varianta je vhodnější. Výpočty byly provedeny bez použití specializovaného softwaru a následně porovnány s programem GEO5. K výslednému řešení je vypracován postup výstavby a výkresová dokumentace.
Mostní nadjezd přes dálnici
Černý, Pavel ; Šopík,, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je podrobný návrh nosné konstrukce mostu. Jsou vypracovány tři varianty přemostění. Konstrukce je navržena jako jednotrámový most o 7 polích celkové délky 200~metrů. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu MidasCivil 2019 a Scia Engineer 18.1. Dále je konstrukce posouzena na mezní stav použitelnosti a mezní stav únosnosti. Pro posouzení průřezů je použit program MS Excel. V této práci je proveden návrh a výkresová dokumentace mostovky a spodní stavby. Návrh a posouzení je provedeno dle evropských norem.
Estakáda přes vodní nádrž Hričov
Holba, Radek ; Boštík, Jiří (oponent) ; Glisníková, Věra (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je porovnat zakládání mostního objektu na pilotách různých průměrů. Konkrétně se jedná o srovnání pilot o průměru 1200 a 1500 mm. Práce se zabývá jak technickou náročností, tak finančním porovnáním. Úvodní část práce je zaměřená na možnosti založení mostů na vodní hladině. V závěru je pak zpracován technologický postup provádění pilot na stavbě estakády přes vodní nádrž Hričov.
Visutá lávka přes řeku Bečvu
Sobková, Sára ; Šopík, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh a posouzení visuté lávky pro pěší přes řeku Bečvu. Byly vytvořeny tři varianty přemostění. K podrobnému návrhu byla zvolena vari-anta s visutou konstrukcí. Zvolená lávka pro pěší je tvořena dvěma visutými lany, které podpírá šikmý pylon, ten je kotven pomocí šestice kotevních lan. Návrh konstrukce spočíval v nalezení ideální geometrie visutých lan. Výpočetní model byl vytvořen v programu ANSYS Mechanical APDL 2023 R2. Pro analýzu mostovky v příčném směru byl vytvořen deskotěnový model v programu SCIA Engineer 21.1. Konstrukce byla po-souzena na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle platných norem a byla provedena dynamická analýza. Součástí práce jsou přehledné a podrobné výkresy včetně vizuali-zace.
Dilatance zemin jako faktor ovlivňující únosnost a silově deformační odezvu prvků hlubinného zakládání
Dvořák, Tomáš ; Koudela, Pavel (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Dilatance zemin je v mechanice zemin velmi důležitý jev, který může zásadně ovlivňovat únosnost a chování geotechnických konstrukcí. V minulosti bylo náročné vliv dilatance přímo zavést do výpočtu, ale nyní s rozvojem numerických analýz a růstem výpočetního výkonu je to mnohem snazší. V práci jsou představeny základní modely popisující dilatanci, dále je popsán jev zamezení dilatance „constraint dilatancy“, který způsobuje změny napětí v zemině nebo na rozhraní konstrukce – zemina, které následně mohou vést ke zvýšení únosnosti. Práce se věnuje převážně zamezení dilatance na plášti vrtané piloty. Následně je přímo představeno zavedení dilatance do výpočtů, a to jak pomocí empirických metod, tak pomocí přímého zavedení dilatance pomocí expanze válcové dutiny a v poslední řadě pomocí numerické analýzy metodou konečných prvků v programu Plaxis s použitím Hardening Soil modelu.
Bytový dům
Švecová, Michaela ; Pilík, Václav (oponent) ; Struhala, Karel (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby bytového domu ve Vysokém Mýtě. Bytový dům leží na západním okraji města Vysoké Mýto v lokalitě určené pro bydlení. Jedná se o samostatně stojící třípodlažní nepodsklepený objekt s 6 bytovými jednotkami ve 2.NP a 3.NP. V 1.NP se nachází technické prostory budovy a 4 garáže. Na východní straně budovy se nachází parkoviště a vjezdy do jednotlivých garáží. Svislý konstrukční systém budovy je zděný z keramických tvárnic Porotherm. Objekt je zateplen kontaktním zateplovacím systémem s izolantem z EPS. Vodorovné konstrukce tvoří železobetonové monolitické desky. Balkonové desky jsou železobetonové monolitické tvořeny pomocí ISO-nosníků. Vertikální pohyb v objektu je zajištěn schodištěm z monolitického železobetonu a výtahem v samonosné železobetonové monolitické výtahové šachtě. Objekt je založen na vrtaných pilotách ve spolupráci s železobetonovými základovými pasy. Střecha je plochá vegetační v kombinaci s kačírkem. Samotný návrh byl proveden s ohledem na přípustná regulativa a stávající okolní zástavbu v řešené lokalitě. Součástí práce jsou schémata vedení TZB rozvodů v objektu a posudky ze stavební fyziky, konkrétně z tepelné techniky, akustiky, insolace a osvětlení. Byly použity následující programy: AutoCAD 2018, AutoCAD 2021, ArchiCAD, Teplo 2017, Světlo+, Building Designe, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Publisher, Hluk+.
Posouzení vlivu nového hlubinného základu na konstrukci primárního kolektorového tunelu
Lipka, Miroslav ; Horák, Vlastimil (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Úkolem diplomového projektu je posoudit vliv pilotového základu na ostění primárního kolektoru. Pomocí matematického modelování je proveden výpočet interakce mezi pilotou a ostěním kolektoru. Hlavní úkol je posoudit závislost délky piloty na deformacích a vnitřních silách, které budou působit na betonovém ostění kolektoru.
Lávka pro pěší přes řeku Nitru
Tomečka, Petr ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Nitru ve městě Nitra. Byly vypracovány tři studie, z nichž byla považována za optimální oblouková lávka a ta byla dále analyzována. Posouzení dílčích konstrukčních prvků bylo provedeno v souladu s platnými normami splněním podmínek mezního stavu únosnosti a použitelnosti. Globální výpočtový model konstrukce byl sestaven v softwaru ANSYS Mechanical APDL 21 R2. Model mostovky v příčném směru byl vyřešen pomocí SCIA Engineer 19.1. Posouzení průřezů je provedeno ručním způsobem a pomocí IDEA Statica 21.0. Práce je doplněna o výkresy ilustrující postup výstavby, podrobné technické řešení a názorné vizualizace zvoleného řešení.
Návrh vybraných prvků železobetnové konstrukce
Klust, Vojtěch ; Čairović, Dorde (oponent) ; Kostiha, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem železobetonové křízem vyztužené základové desky administrativní budovy ve třech variantách. V první variantě je deska o konstatní tloušťce. Druhá varianta je deska s náběhy. Třetí varianta je deska s pilotami. Součástí práce je statický výpočet a výkresová dokumentace. Vešekré výpočty byly provedeny dle příslušných norem. K návrhu byl použit program SCIA Engineer 19.1.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.