Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Návrh ostění tramvajového tunelu
Pokorná, Katka ; Čenčík, Dalibor (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh alternativní varianty ostění tramvajového tunelu na Velkém městském okruhu v Brně Žabovřeskách. V první části práce je popsáno skutečně realizované řešení. K alternativnímu návrhu byl využit software PLAXIS 2D, díky němuž byly získány potřebné parametry. Alternativní řešení primární ostění je tvořené stříkaným vláknobetonem vyztuženým dvěma kompozitními sítěmi. Navrhovaná varianta byla shledána ekonomicky výhodnější a v neposlední řadě méně časově náročná.
Preliminary study of the construction of a tram tunnel in Brno
Kuhajdik, Adam ; Janků,, Hynek (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
The selection of a suitable tunneling technology within the territory of the town has an essential impact on behaviour of surrounding buildings. The thesis presents basic applicable methods. The selected method is simulated in a mathematical model whose input parameters are defined according to geotechnical investigation and by calculating from cone penetration test. Furthermore, the thesis deals with parametric comparisons of a constructional element in dimensioning, horizontal and vertical shift of this element and simplified comparison of steel and concrete prices. This thesis also contains re – comparison of construction behaviour within a model with real deformations which are measured using an inclinometer in situ.
Studium pevnostních charakteristik granitoidních hornin moldanubického plutonu ve vztahu k plánovanému hlubinnému úložišti radioaktivních odpadů
Brabec, Marek ; Horák, Vladislav (oponent) ; Krmíček, Lukáš (vedoucí práce)
Autor této práce provedl studium mechanických a fyzikálních vlastností granitů vystupujících jak na vrcholu Čeřínek, který představuje centrální část vytyčeného polygonu lokality pro hlubinné úložiště – Hrádek, tak v nedalekém aktivním lomu Rácov poblíž obce Růžená. V teoretické části práce je popsána geologie zkoumané lokality, a také metody použité při stanovení zkoumaných vlastností. V praktické části jsou uvedeny a diskutovány získané výsledky a výstupy provedených terénních a laboratorních měření.
Korelace parametrů vybraných typů hornin na základě laboratorních zkoušek
Závacký, Martin ; Lahuta, Hynek (oponent) ; Durmeková,, Tatiana (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá vlastnostmi hornin významných z pohledu navrhování geotechnických konstrukcí, jako jsou pevnostní a přetvárné charakteristiky, nebo podmínky porušení horniny. Tato práce dále podrobněji zkoumá možnost využití korelačních vztahů k odhadu pevnostních charakteristik hornin z indexových zkoušek, co může přinést zefektivnění procesu testování hornin. První část práce pojednává o vybraných laboratorních zkouškách hornin a identifikuje specifika a omezení těchto testů na základě vlastních praktických zkušeností. V druhé části práce je provedena korelační analýza rozsáhlého souboru dat a odvození regresních vztahů pro vybrané závislosti. Dále je srovnávána kvalita odhadu pevnosti hornin pomocí vlastních a již publikovaných regresních vztahů. Z analýzy vyplývá, že dosažená míra korelace není dostatečná pro zevšeobecnění testovaných regresí. Významnou příčinou je kombinace variability vlastností hornin se specifiky a omezeními praktického provádění zkoušek. Zpřesnění odhadu vlastností hornin pro spolehlivý geotechnický návrh lze dále hledat v kalibraci vztahů na místní poměry určité menší oblasti.
Monitorování podzemních staveb s nízkým nadložím
Lossmann, Jaroslav ; Ožana,, Štěpán (oponent) ; Hrubešová,, Eva (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Nezbytnou součástí Observační metody je geotechnický monitoring (GTM). Princip metody se opírá o měření a sledování předem vybraných veličin, jejich měnící se parametry v průběhu výstavby a dílčí hodnocení. Na základě těchto naměřených nebo zaznamenaných údajů je ověřována správnost a vhodnost navržených konstrukcí a technologických postupů, případně se přijímají nová technická a organizační opatření pro plynulý a bezpečný průběh výstavby. Hlavním cílem disertační práce je zhodnocení současného stavu a metod GTM při výstavbě podzemních staveb s nízkým nadložím, včetně návrhů a postupů. Na bázi shromážděných poznatků, praktických zkušeností a vyhodnocení některých parametrů budou definovány základní procesy GTM při výstavbě podzemních staveb s nízkým nadložím. Očekávané přínosy pro praxi jsou: • vyhodnocení současného stavu problematiky, • teoretická a praktická aplikace metody objemové ztráty („Loss of Ground“), • shrnutí a hodnocení stávajících atributů a průběhů monitorování při výstavbě podzemních konstrukcí s nízkým nadložím, • doporučení monitorovacích postupů a databázového systému, s možným využitím pro další období. Disertační práce by měla být přínosem pro GTM plánovaných podzemních staveb s nízkým nadložím.
Řešení některých problémů stability horniny ve svazích a stěnách s optimalizací kotevních prvků
Holý, Ondřej ; Vojtasík,, Karel (oponent) ; Pruška, Jan (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce se zaměřuje na problematiku řešení nestabilit ve skalních stěnách a svazích, jejichž projevem je mimo jiné pád horniny a s tím spojená rizika. Objasňuje teoretické aspekty popisu nestabilit a shrnuje sanační metody a technologie k jejich odstranění. Na základě poznatků získaných z konkrétních staveb v ČR a na základě autorem řešeného výzkumného projektu podává návrh na optimalizaci kotevních prvků jako bazální součásti většiny sanačních metod.
Technická chodba pod železnicí
Michaljaničová, Jana ; Horák, Vlastimil (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh a posouzení ostění technické chodby, která bude prováděna v rámci rozsáhlejšího stavebního díla „Uzel Plzeň, 3. stavba – přesmyk domažlické trati“. Technická chodba je součástí kolektoru, který na méně než 100 m délky podchází dvě dvoukolejné tratě s velkým dopravním významem a dvě vlečky. Práce se zabývá návrhem vhodného technologického postupu pro ražbu a zajištění výrubu. Dále je součástí práce provedení návrhu primárního i sekundárního ostění ze stříkaného betonu. Posouzení je prováděno na základě vyhodnocení výstupů ze dvou charakteristických příčných řezů, zpracovaných programem Plaxis 2D. Výstupy z tohoto numerického modelu poskytují informace zejména o vnitřních silách, deformacích a stavu napjatosti okolního horninového masivu. Na základě těchto informací je provedeno statické posouzení konstrukce.
Návrh ražby a primárního ostění tunelu na stavbě vysokorychlostního železničního spojení
Dostál, Tomáš ; ING, Tomáš Zítko, CEng MICE, EUR (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Součástí modernizace železniční trati Brno-Přerov je v úseku mezi vesnicí Blažovice a městem Vyškov navržen tunel, skládající se z dvou jednokolejných tubusů přibližné délky 640 m. Tubusy jsou situovány do neogenních jílů s přibližnou výškou nadloží 11 m. Předmětem diplomové práce je návrh vhodné metody ražení, primárního ostění včetně statického výpočtu a geotechnického monitoringu.
Návrh ražby a primárního ostění Dřevnovického tunelu na stavbě vysokorychlostního železničního spojení Brno – Přerov
Bastl, Jiří ; ING, Tomáš Zítko, CEng MICE, EUR (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh primárního zajištění výrubu Dřevnovického tunelu na stavbě vysokorychlostního železničního spojení Brno – Přerov. Práce se dále zabývá návrhem vhodné metody ražby tunelu, členěním samotného výrubu, návrhem optimální technologie výstavby a osnovou geotechnického monitoringu. K vytvoření numerických modelů dvou příčných řezů Dřevnovického tunelu byl použit program Plaxis 2D, který je založen na metodě konečných prvků. Na základě výstupů získaných z MKP analýzy, byl proveden návrh a statický výpočet primárního ostění.
Analysis of the way of the route through the sloping area of the D1 motorway in the SR
Horňáková, Lenka ; Horák, Vlastimil (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
The construction of motorways in Slovakia faces a series of geotechnical problems due to the mountainous relief. One of these problems is also discussed in this diploma thesis, where the motorway route is led through a landslide area. The aim of the thesis is to compare two different proposals of the D1 motorway in part of Hubova - Ivachnova section. The theoretical part deals with the issue of slope movements in connection with transport line constructions. In the practical part, the proposals for specific solutions of the high embankment route variant and variant with the bridge are discussed. Both variants are designed in the Plaxis numeric program. Subsequent comparison and evaluation of variants is performed in relation to the degree of stability, deformation, structural stress and construction costs.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Horák, V.
1 Horák, Vladimír
4 Horák, Vojtěch
3 Horák, Vratislav
13 Horák, Václav
9 Horák, Vít
3 Horák, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.