Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Indication apparatus installation for a diesel engine
Slávik, Andrej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
The issue of measuring combustion pressure has been a part of internal combustion engines since their inception. The measurement evaluates the course of pressure as a function of volume change. This dependence is plotted in indicator diagrams. Other parameters are evaluated directly, such as combustion noise, but also indirectly, i.e. by calculation from the values of indicator diagrams. Measurements can be performed with different types of sensors. However, these sensors must be properly positioned to measure the correct values. For a given motor with a problematic sensor location, a suitable sensor is selected using calculations. The engine cylinder head is processed by reverse engineering methods. According to the acquired knowledge and available solutions, two variants of piezoelectric sensor placement are proposed with the recommended use of variant no.1.
Metody bezdemontážní diagnostiky
Klusáček, Stanislav ; Ďaďo, Stanislav (oponent) ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Tůma, Jiří (oponent) ; Bejček, Ludvík (vedoucí práce)
Základním cílem této disertační práce je přispění k rozvoji diagnostických metod testování piezoelektrického senzoru. Práce popisuje identifikační a diagnostické metody mikrotrhlin v piezoelektrických senzorech. Hlavní náplní disertační práce je kromě vývoje prototypu snímače klepání, nalezení vhodných metod pro diagnostiku snímače klepání a dále prověření metod pro odhalení trhlin nebo prasklin v piezokeramice snímače. Poslední část práce se zabývá vlivem mikrotrhlin v piezokeramice na měřená data z piezoelektrického snímače. Metody, jimiž se práce zejména zabývá, jsou měření impedance a různé metody měření frekvenčních charakteristik snímače, které známé vlastnosti piezoelektrického materiálu využily jako informačního zdroje pro měření a diagnostiku. Za hlavní výsledek práce lze považovat nalezení a prověření způsobů, které je možno použít pro vlastní diagnostiku piezoelektrických senzorů.
Studium řezných sil při soustružení a jejich měření
Piroš, Viktor ; Trčka, Tomáš (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je koncipována jako literární rešerše, jejímž cílem je poskytnout komplexní pohled na problematiku zatěžujících sil v procesu soustružení. Zpočátku se práce soustřeďuje na stručnou charakteristiku soustružení a nástrojové geometrie jakožto jedny z hlavních aspektů ovlivňujících silové zatížení obráběcí soustavy. Dále je podrobněji rozebrána problematika vzniku silového zatížení a jeho ovlivňování z pohledu základních řezných parametrů. Druhá polovina práce se zaměřuje na možnosti měření silového zatížení v procesu soustružení a názornému numerickému vyhodnocení měřených dat za pomoci základních statistických ukazatelů.
Detekce nápravy v systému vážení za jízdy
Mičulka, Martin ; Klečka, Jan (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá detekcí dvojmontáže v systémech vážení za jízdy (WIM - Weight in Motion). Primárním cílem je vytvoření softwaru pro simulaci detekce dvojmontáže, kdy je posuzován vliv umístěni senzoru pod různými úhly do vozovky. Práce dále obsahuje rešerši dostupných řešení systémů vážení za jízdy a využívaných senzorů. Následně obsahuje software pro rozpoznání jednoduché montáže nebo dvojmontáže z reálně naměřených dat. Softwarové řešení byly vyvíjeny za pomocí programovacího jazyka Python v3.7. K vývoji zdrojových kódů bylo použito vývojové prostředí PyCharm Community Edition 2020.
Monitorování dynamických soustav s využitím piezoelektrických senzorů vibrací
Svoboda, Lukáš ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Kšica, Filip (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá lokalizací a výpočtem zatížení dynamických soustav pomocí piezoelektrických senzorů. Nalezení metod pro lokalizaci a výpočet zatížení na jednoduché soustavě nebo modelu je zásadní pro jejich využití při monitorování strukturálního stavu složitějších soustav. V první části práce je popsán piezoelektrický senzor a jeho aplikace v leteckém, stavebním, automobilovém průmyslu a vlakové dopravě. V této části jsou uvedeny metody založené na šíření vln nebo různé modifikace metod neuronových sítí vedoucích k identifikaci zatížení. K identifikaci zatížení se také využívá časově reverzní metoda, metoda založená na dekonvoluci signálu a metoda založená na poměru amplitud výstupního napětí piezoelektrického senzoru. V další části práce jsou metody popsány, je uvedeno vhodné umístění senzorů a jejich počet v rámci technické soustavy podle použité metody. Následně jsou metody ověřeny na jednoduché experimentální soustavě a vzájemně porovnány. Dále byl vytvořen model piezoelektrického senzoru, pomocí kterého je možné přepočítat přetvoření na výstupní napětí piezoelektrického senzoru. K ověření metod na technické soustavě byla vybrána problematika přejezdu vagonu části koleje. Aplikací těchto metod byla zjištěna rychlost vagonu a jeho zatížení.
Výroba a implementace ultrazvukového senzoru pro výukovou platformu
Slabý, Vojtěch ; Bastl, Michal (oponent) ; Spáčil, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh, výrobu a využití ultrazvukového modulu pro měření vzdálenosti k výukové jednotce Jobst. Modul má sloužit jako originální sensor vzdálenosti pro vývojovou jednotku a nahradit komerční modul HC-SR04, který nevyhovuje rozměrům pouzdra pro sensory. Bakalářská práce se věnuje principu ultrazvukového měření vzdálenosti a výpočtem vzdálenostních hodnot. V textu bakalářské práce je obsažen přehled aktuálně dostupných sensorů na trhu a jejich porovnání s naší variantou řešení. Práce dále obsahuje popis dvou základních metod pro řízení ultrazvukových transducerů. Požadavky ultrazvukového sensoru, které jsou důležité při návrhu sensoru, jsou zváženy při návrhu prototypu sensoru. Bakalářská práce obsahuje návrh potřebných obvodů DPS, jejímž středem je mikrokontrolér PIC16F1769. Na programovaní mikrokontroléru PIC využit PicKit 3 a vývojové prostředí MPLab X IDE, které umožňuje přímou komunikaci s mikrokontrolérem. Pro firmware je užit jazyk „C“. Pro komunikaci s vývojovou platformou slouží SPI. Výsledkem je popis návrhu monostatického ultrazvukového sensoru vzdálenosti. Podrobení prototypů
Zpracování analogového signálu z piezoelektrického senzoru
Wich, Petr ; Chalupa, Jan (oponent) ; Rubeš, Ondřej (vedoucí práce)
Účelem práce bylo popsat a porovnat vlastnosti elektrických obvodů používaných pro analogové zpracování signálu z piezoelektrického senzoru. Nejprve byla popsána základní zapojení, následně byl proveden návrh empirickou metodou a realizace převodníku proudu na napětí, nábojového zesilovače a obvodu pro snímače napětí na paralelním rezistoru. Pro účely jejich otestování byla vytvořena testovací soustava. S vytvořenými obvody bylo provedeno měření, při kterém byly obvody vzájemně porovnány a popsány jejich vlastnosti.
Zpracování analogového signálu z piezoelektrického senzoru
Wich, Petr ; Chalupa, Jan (oponent) ; Rubeš, Ondřej (vedoucí práce)
Účelem práce bylo popsat a porovnat vlastnosti elektrických obvodů používaných pro analogové zpracování signálu z piezoelektrického senzoru. Nejprve byla popsána základní zapojení, následně byl proveden návrh empirickou metodou a realizace převodníku proudu na napětí, nábojového zesilovače a obvodu pro snímače napětí na paralelním rezistoru. Pro účely jejich otestování byla vytvořena testovací soustava. S vytvořenými obvody bylo provedeno měření, při kterém byly obvody vzájemně porovnány a popsány jejich vlastnosti.
Indication apparatus installation for a diesel engine
Slávik, Andrej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
The issue of measuring combustion pressure has been a part of internal combustion engines since their inception. The measurement evaluates the course of pressure as a function of volume change. This dependence is plotted in indicator diagrams. Other parameters are evaluated directly, such as combustion noise, but also indirectly, i.e. by calculation from the values of indicator diagrams. Measurements can be performed with different types of sensors. However, these sensors must be properly positioned to measure the correct values. For a given motor with a problematic sensor location, a suitable sensor is selected using calculations. The engine cylinder head is processed by reverse engineering methods. According to the acquired knowledge and available solutions, two variants of piezoelectric sensor placement are proposed with the recommended use of variant no.1.
Studium řezných sil při soustružení a jejich měření
Piroš, Viktor ; Trčka, Tomáš (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je koncipována jako literární rešerše, jejímž cílem je poskytnout komplexní pohled na problematiku zatěžujících sil v procesu soustružení. Zpočátku se práce soustřeďuje na stručnou charakteristiku soustružení a nástrojové geometrie jakožto jedny z hlavních aspektů ovlivňujících silové zatížení obráběcí soustavy. Dále je podrobněji rozebrána problematika vzniku silového zatížení a jeho ovlivňování z pohledu základních řezných parametrů. Druhá polovina práce se zaměřuje na možnosti měření silového zatížení v procesu soustružení a názornému numerickému vyhodnocení měřených dat za pomoci základních statistických ukazatelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.