Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice
Vitková, Zdeňka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice" popisuje metodiku měření televizní sledovanosti s důrazem na rekapitulaci celého procesu získávání výsledků. Autor se v textu zabývá nejprve teoriemi vztahujícími se k výzkumu publika a k výzkumům sociálního užití televize. Následuje stěžejní část práce, která již pojednává o samotném vývoji měření sledovanosti od metody denního kontinuálního výzkumu k elektronickému měření sledovanosti pomocí TV metrů (peoplemetrů) a dalším nově vyvinutým metodám. Denní kontinuální výzkum je rozčleněn na období před rokem 1970, výzkum v letech 1970 - 76 a období po roce 1976. U elektronického měření sledovanosti se autor více soustřeďuje na metodologii výzkumu a vývoj nových technologií. V závěru jsou stručně popsány způsoby měření v dalších vybraných zemích.
Sociologický výzkum televizního chování. Faktory ovlivňující dobu strávenou sledováním televize
Slavíčková, Veronika ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
Sociologický výzkum televizního chování Faktory ovlivňující dobu strávenou sledováním televize ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o fenoménu sledování televize a výzkumu televizního chování. V teoretické části práce je sledování televize ukotveno v rámci volnočasových aktivit, pojednána je otázka motivace ke sledování televize a dále je zmíněn i přístup lidí, kteří televizi ze svého života záměrně vylučují. Text neopomíjí ani významné soudobé determinanty sledování televize - internet a digitalizaci televizního vysílání. Následuje představení hlavních metod výzkumu televizní sledovanosti v rámci České republiky. Zbylá část práce má empirický charakter a zaměřuje se na analýzu a identifikaci faktorů, které nejvíce ovlivňují dobu strávenou sledováním televize. Nejprve se tak děje prostřednictvím separátních jednodušších analýz a v závěru práce prostřednictvím hledání regresního modelu, který by co nejlépe predikoval televizní sledovanost u jednotlivců na základě jejich sociodemografických a jiných charakteristik. Klíčová slova: televize, sledovanost, sledování televize, ATS, peoplemetr, TVmetr, televizní divák, výzkum televizního chování
Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice
Vitková, Zdeňka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice" popisuje metodiku měření televizní sledovanosti s důrazem na rekapitulaci celého procesu získávání výsledků. Autor se v textu zabývá nejprve teoriemi vztahujícími se k výzkumu publika a k výzkumům sociálního užití televize. Následuje stěžejní část práce, která již pojednává o samotném vývoji měření sledovanosti od metody denního kontinuálního výzkumu k elektronickému měření sledovanosti pomocí TV metrů (peoplemetrů) a dalším nově vyvinutým metodám. Denní kontinuální výzkum je rozčleněn na období před rokem 1970, výzkum v letech 1970 - 76 a období po roce 1976. U elektronického měření sledovanosti se autor více soustřeďuje na metodologii výzkumu a vývoj nových technologií. V závěru jsou stručně popsány způsoby měření v dalších vybraných zemích.
Specifika měření televizní sledovanosti metodou peoplemetrů v ČR a povědomí o něm
Chlebounová, Pavla ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou měření sledovanosti televize v České republice jakožto nástroje pro plánování reklamních kampaní, programování televizí a podpory pro podnikové strategie televizních organizací. Práce uvádí do kontextu teoretická východiska mediálního výzkumu a shrnuje vývoj televizního trhu v České republice a historii měření sledovanosti televize -- od deníčkového výzkumu přes Mediaprojekt až po současnou metodu měření televizní sledovanosti pomocí peoplemetrů, kterou autorka podrobně představuje. Naznačena je zde i budoucnost tohoto měření v období 2013-2017 a srovnání projektu měření TV sledovanosti s obdobnými projekty ve vybraných evropských zemích. V druhé polovině práce se autorka věnuje zjišťování povědomí o projektu měření sledovanosti televize pomocí peoplemetrů, a to jak mezi laickou veřejností, tak mezi veřejností odbornou, a to pomocí online dotazníkového šetření. Na přípravu projektu výzkumu navazuje jeho realizací a vyhodnocením výsledků tohoto výzkumu. Na základě výsledků výzkumu jsou zpracována marketingová doporučení pro realizátora projektu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.