Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 288 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Trendy v současném umění
Janovská, Anna ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje 4 malby na plátně a cca 10 maleb na papíře. Její abstraktní charakter určuje snovou atmosféru obrazů vytvořených v prostředí ateliéru Intermédia a zachycuje autorčin přístup. Tato práce má ambice řadit se do aktuálního uměleckého diskurzu, a to především v oblasti současné malby. Autorka vnímá uměleckou scénu, je si vědoma tendencí a trendů. Je však otázkou, co jsou současné trendy, kdo je určuje a jakým způsobem je umělečtí kritici vnímají a zachycují, popřípadě zařazují a selektují. Také je otázkou, zda trend přetrvá a zda se z něj stane směr, který bude možné zařadit v kontextu dějin umění. Zároveň autorka vnímá určitou autonomii ateliéru Intermédia a jeho svobodu. Soubor maleb s názvem „JSOU“ vznikl během uvědomování si, že každý může vidět své bytosti jak chce. Autorka je ztvárnila svýma očima a tím tedy říká, že „jsou“.
Bakalářská práce
Štěpánková, Lenka ; Nikitinová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Jádrem práce je série obrazů s autorčinými blízkými. Jde o malby dle živého modelu, formálně i obsahově vycházející ze zkušenosti se skupinou radikálních realistů.
Uživatelské rozhraní pro ovládání 3D aplikací (ale i 2D aplikací ve 3D)
Švasta, Michael ; Hradiš, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat program, který je možné ovládat za použití bezdotykového ovládání. Práce obsahuje popis technologie Leap motion a možnosti vývoje pro toto zařízení. Dále je představeno uživatelské rozhraní aplikace a následně jsou detailně popsány jeho jednotlivé části. V poslední sekci práce jsou prezentovány metody testování a zhodnocení výsledků testů.
Život 2
Maliňáková, Kamila ; Čermák, Aleš (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Život 2 je „reprezentací“ obyčejných situací, příběhů každodenního života, jejichž podstata ale není na první pohled zcela zřetelná. Je celkem běžné, že se zdání o našem životě ne úplně shoduje se skutečností, mnohdy se od ní ale diametrálně liší. Život 2 představuje právě tu navenek skrývající se, reálnou skutečnost. Výstupem práce je velkoformátový obraz, malba na plátně kombinovaná s instalací, která jako médium využívá malovaný perník.
Bunkr
Ticháčková, Helena ; Sýkora, Šimon (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám tematikou escapismu – tzn. touze po úniku z reality (skrze počítačové hry, denní snění atd.) Důvodem k tomuto zaměření je především má osobní potřeba utéci – zejména z emoční pasti určitých lidí a z určitého druhu traumat, která během let občas vyplouvají na povrch a ovlivňují jak moji přítomnost, tak budoucnost. Jako prostředek k naplnění záměru jsem si vybrala malbu na větší formáty pláten, do které se snažím promítnou pocit nerozhodnosti, úzkosti, očekávání. Ve společenském kontextu mi zvolené téma přijde relevantní a nemohu říci, že by platilo jen pro poslední tři roky. V širší současnosti ale mezi lidmi vnímám potřebu úniku mnohem intenzivněji.
Kolektivní předměty
Tománek, Adam ; Magid, Václav (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Téma práce „Kolektivní předměty“ vychází z osobní zkušenosti z různých specifických míst společnosti a prostředí, jako jsou staveniště, tržiště, panelová sídliště. Symbolem tohoto tématu se staly věci denní potřeby, skrz které jsem poznal propojenost lidí z různých tříd společnosti. Fascinuje mě sledovat lidi a hledat jejich propojení nebo rozdělení v určitých situacích. Například jak se schází v obchodech u regálů s potravinami, či se shlukují u cisterny s pitnou vodou během havárie vody na panelovém sídlišti. S touhle fascinací jsem se rozhodl pracovat, protože v tom vidím určitý přesah. Tím přesahem mám na mysli, že lidé se mohou nacházet v různých situacích, ve kterých je může spojovat jedna věc. Běžné aspekty denního života jsou mi blízké, protože sám jsem se v podobných situacích ocitl nebo se v nich ocitám velmi často. Zvolené téma budu zpracovávat v sérii obrazů a instalací. Obraz jsem zvolil záměrně, protože obrazem mohu zachytit určitou emoci s existenciálním rozměrem. Pomocí obrazu mohu divákovi zpřítomnit moje hledání propojenosti mezi různými skupinami lidí.
Tělesnost malby
Teperová, Natálie ; Klímová, Barbora (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Kabátohábit je objekt o malbě, o jejím těle. O vzájemném prolínání barvy, tahu, skvrny s matéríí lněného plátna. Většina kabátohábitů je položena na dřevotřískových deskách, které kopírují konečný tvar plátna. Plátno je k deskám připevněno za pomocí suchých zipů, které povolují KH odepnout z desky a dávají možnost nositelnosti.
Stav bezpečí
Matušková, Michaela ; Koudelová, Šárka (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomovou práci tvoří série maleb. Série zaznamenává situace, které vyvolávají prožitky bezpečí získané skrze osobní zkušenost nové rodiny. Důležitou roli v práci hraje vyjádření tělesnosti, která je velmi úzce spojena s intimitou a bezpečím.
no noon on
Janechová, Lucia ; Houser, Milan (oponent) ; Štindlová, Marie (vedoucí práce)
Práca spracováva tému slnka. To v nímame inak v závislosti od jeho polohy na oblohe, toho kde sa zrovna nachádzame či proste podľa toho, akú máme práve náladu. V obrazoch hľadám spôsoby jeho zobrazenia či stopy pocitov, ktoré je schopné vyvolávať. Využívam k tomu rozvetvené obrazce ako variácie tvaru lúčov, ťažiskom obrazov je príznačne zväčša kruh. Akryl a olej kombinujem s pastelom, ktorý umožňuje voľnejšiu kresbu. V snahe rozšíriť škálu médií pracujem aj s meďou či betónom. Sériu teda dopĺňajú aj reliéfne poloobjekty a medená "brána", ktorou slnko pomyselne prechádza na pravé poludnie.
Toxické vztahy
Rausová, Terezie ; Rodek,, Václav (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své tvorbě pracuji už nějakou dobu s tématy, jako je antropocén, parazitismus, symbióza a environmentální úzkost. Ohledávám a zachycuji společensko-ekologickou situaci. Ironizuji sebedestruktivní chování moderních lidí ve smyslu ohrožování základních životních funkcí a varuji před otravou prostředí, které hraje nenahraditelnou roli pro život budoucí generace. Inspiračním zdrojem jsou mi science-fiction příběhy, které se často zabývají apokalyptickou vizí. Výchozím médiem je pro mě po celou dobu studia malba, kterou stavím na výrazné a fluorescenční barevnosti. Formálně jsou malby tvořeny akrylovou barvou a sprejem na plátno. Výstupem bakalářské práce je série velkoformátových obrazů, doplněná menšími formáty, která by měla upoutat svými neonovými barvami a na první pohled vtáhnout diváka do jedovaté, toxické zóny. Instalace by měla diváka znepokojaovat a nenechat chladným ve spojitosti postavení člověka v rámci společenského a přírodního systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 288 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.