Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 387 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Grape vine
Lubovská, Karolína ; Písaříková, Jana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Práce Grape Vine prozkoumává téma jihomoravské vinařské krajiny a prvky, které jsou s ní spojené a pro ni nejvíce charakteristické. Práce poukazuje na praktiky, jakými je tato krajina průběžně měněna a šlechtěna k lidskému využití, a to v tomto případě k pěstování vinné révy a produkci vína. Soustředí se na přístup ke krajině a na to, jakými specifickými způsoby se přistupuje k jejím různým částem prostřednictvím kultivace, selekce a kontroly růstu vinné révy s cílem dosažení nejvyšších úrod za použití postupů určených tradicí vinařského zemědělství v této konkrétní oblasti.
Týdenní výukový plán na téma: Objevování pokladů naší přírody
TROJÁKOVÁ, Alena
Cílem bakalářské práce bylo sestavení environmentálně zaměřeného výukového plánu. V teoretické části byla popsána teoretická východiska, ze kterých tematický celek vychází. V této části byla definována environmentální výchova, její cíle, metody a zásady. Prostor byl věnován i jejímu uplatnění v mateřské škole, významu školních zahrad a propojení s aktuálním Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V neposlední řadě bylo popsáno prožitkové učení, hra a plynulé učení. Praktická část zahrnuje sestavený výukový plán, evaluaci dnů a závěrečnou evaluaci s dětmi. V tematickém celku byly použity environmentální činnosti, které u dětí rozvíjí environmentální senzitivitu a vytváří kladný vztah k přírodě. V závěru bylo zjištěno, že nejúspěšnější se stala aktivita prováděná přímo v lese, a to stavení skřítčí vesnice. Nejméně děti nadchla cesta k lesu, která podle jejich slov byla moc dlouhá. Dalším problematickým úkolem, který byl však dobrovolný, byl dotek žížaly. Většina dětí se této aktivity vzdala a těm, kteří to zkusili, to bylo nepříjemné.
Vztah žáků k přírodě na primárním stupni základních škol
ŤUKOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zaměřuje na zjištění vztahu dětí k přírodě na prvním stupni základních škol. V teoretické části jsou popsány základní klíčové pojmy, význam přírody pro rozvoj dětí, příčiny i důsledky odcizování dětí přírodě a jaký vliv má rodinné či školní zázemí. Dále se práce soustředí na venkovní vyučování a jeho formy i metody, které může učitel při výuce použít. Tento vztah je zjišťován na základě dotazníku, který vytvořil psycholog a doktor Jan Krajhanzl s kolektivem autorů. Praktická část zahrnuje záznamy z dotazníkového šetření, jež je zaměřeno na žáky čtvrtých a pátých tříd. Otázky v dotazníku jsou soustředěny na zkušenosti žáků s přírodou, např. "Co si představíš, když se řekne příroda?", "Utrhnul/a jsi si někdy jablko ze stromu?", apod. Nakonec autorka porovnává výsledky této studie s předchozími průzkumy.
Výuka přírodovědy ve venkovním prostředí
ŠALANDOVÁ, Michaela
Hlavním cílem této diplomové práce bylo navrhnout výukové programy v rámci předmětu přírodověda pro žáky 4. ročníku základní školy na téma ekosystém louka. Výukové programy jsou navržené pro výuku ve venkovním prostředí a pro výuku běžně ve třídě. Práce umožňuje získat povědomí o výuce ve venkovním prostředí a také nabízí metodicky rozpracované vyučovací bloky s pracovními listy. Oba výukové programy byly ověřeny přímo na ZŠ Třešť běžně ve třídě a také ve venkovním prostředí se třídami ve 4. ročníku. Do výukových programů jsou také zařazeny moderní technologie (mobilní telefon, tablet). Úspěšnost byla vyhodnocována systémem pre-test (test vstupních znalostí) a post-test (test výstupních znalostí). Testy byly realizovány týden před výukou a týden po ní. Z výsledků vyplývá, že výuka ve venkovním prostředí může být pro žáky efektivnější než výuka běžně ve třídě.
Žít s přírodou
Neuwirthová, Barbora ; Durdis,, Tomáš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vztahem člověka k přírodě, přírody k člověku a vlivem architektonických intervencí na formování těchto vztahů. Záměrem celé práce je přehodnocení aktuálního konzumního využívání krajiny a přístupu člověka k ní za pomoci menších objektů, které neničí, neomezují a nedeformují své okolí, ale naopak povznášejí genia loci, jsou přívětivé na pohled i pro přírodní prostředí, a především posilují vztahy mezi prostředím a jejími uživateli. Práce je podložena a vychází z vlastních zážitků a zkušeností prožitých v přírodě. Proto považuji za nezbytné poukázat na krásu a jedinečnost diskomfortu horského prostředí, které mimo jiné vede k utužování našeho psychického i fyzického zdraví.
V lese
Pucharová Kramářová, Vendula ; Dub, Petr (oponent) ; Lahoda, Tomáš (vedoucí práce)
Mé práci předcházela tvorba fotografií v nočním lese, která pro mě byla moc důležitá kvůli pocitu tajemna a mystična. Krajinu nepřepisuji realisticky podle fotografií, stylizuji ji a schematizuji. Zajímám se o krajinu nekultivovanou, se spadenými větvemi a trouchnivými pařezy. Maluji olejem, některá místa promalovávám, jiná nechávám nahozená s patrnými malířskými gesty.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Hamdanieh, Livine ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Tématem návrhu bylo vytvoření vstupního objektu do areálu Přírodovědecké fakulty, která se nachází na pomezí města a krajiny. Nově navržený vstupní objekt má možnost dát areálu novou identitu, jako místa nejen pro studenty, ale i veřejnost.
Fenomén Špičák
Dvořáková, Vendula ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se soustředí na aktivaci části jihozápadní části kraje Vysočina. Tato část není příliš navštěvována turisty. Ti touto částí pouze projíždějí, a to z krajského města Jihlavy, do Telče, historického města zařazeného na seznam UNESCO. Tyto dvě města patří mezi nejvíce navštěvovaná místa na Vysočině, přesto se v okolí turisté nezdrží delší dobu. Důvodem je nedostatek informací o možnostech v místě a zejména špatná vybavenost.
Dětská léčebna Ostrov u Macochy
Zemánek, Pavel ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Architektonická studie se zabývá návrhem Dětské léčebny se speleoterapií v Ostrově u Macochy. Návrh pracuje s myšlenkou propojení s okolní přírodou, reaguje na svažitý terén a snaží se naplnit obsáhlý stavební program. Charakteristickým prvek je využití přírodního materiálu – dřeva v rámci obvodového pláště, který definuje architektonický výraz objektu. Je kladen důraz na obnovitelné zdroje energie.
SPANÍ VENKU
Bendák, Jan ; Tomalík, Michael (oponent) ; Tobola, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá vlivy, působícími na člověka při pobytu ve venkovním prostředí a jejich dopady na náš denní rytmus. Blíže se zaměřuje na rituál spaní venku. Snaží se o přirozené pochopení zákonitostí přírody skrze vystavení se vlivům, které na nás každodenně účinkují pod širým nebem. Roční období, počasí, světlo a další faktory jsou pro práci určujícími prvky, o které se opírá. Výsledkem pochopení a spojení těchto principů jsou venkovní struktury určené pro přespávání skupin či jednotlivců. Objekty by měly sloužit jako platforma pro vznik komunity, která bude tyto principy dále autonomně rozvíjet. Práce představuje pozitiva spaní venku, vymezit se vůči trendu neustále se zrychlující doby a poskytnout příklad, jak se pomocí vnímání přírody s touto tendencí vypořádat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 387 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.