Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mladí lidé s postižením v pěstounské rodině
Holasová, Petra ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Latimier, Camille (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje výsledky výzkumu zaměřeného na mladé lidi s postižením, kteří vyrůstali v pěstounské rodině. Cílem výzkumu je nahlédnout na život těchto lidí z jejich vlastního úhlu pohledu a zmapovat jejich životních zkušenosti. Výzkum se zaměřuje na problematické oblasti jejich života a překážky, které jim brání v dosažení určitých cílů. Práce vychází z analýzy rozhovorů s pěti respondenty na základě Life Course Theory (teorie životního příběhu). Klíčová slova: mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course Theory
Děti v pěstounské péči ve vzdělávacím procesu
Kulhánková, Petra ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou děti v pěstounské péči ve vzdělávacím procesu. Bakalářská práce si klade za cíl popsat specifické projevy dětí v pěstounské péči předškolního a mladšího školního věku, jejich vnímání autority a interakci s učitelem i spolužáky. Teoretická část je založena na studiu odborné literatury, snaží se zmapovat raný vývoj dětí v pěstounské péči, důležitost rodiny, její selhání, ústavní péči a její následky, formy náhradní rodinné péče a školní prostředí. Empirická část je kvalitativně zaměřena, zabývá se pohledem pěstounů i učitelů na problematiku dětí v pěstounské péči ve školním prostředí. V rámci sběru dat byly realizovány polostrukturované rozhovory se čtyřmi pěstounskými rodinami a čtyřmi třídními učitelkami dětí, dále bylo provedeno zúčastněné pozorování dětí v prostředí školy. Výsledky studie naznačují, že děti v pěstounské péči mívají ve škole charakteristické projevy a obtíže, které mohou být způsobeny nedostatečným citovým zázemím v raném dětství či psychickou deprivací. Při řešení těchto obtíží je velmi důležitá spolupráce rodiny a školy a informovanost učitelů o minulosti dítěte.
Pěstounská péče na přechodnou dobu
NOVOTNÁ, Jana
Záměrem této bakalářské práce je rozšířit povědomí o pěstounské péči na přechodnou dobu v České republice, zejména pomocí nahlédnutí do struktury jejího systému. Jak již název této práce udává, cílem je sledovat a zaznamenávat celý průběh procesu pěstounské péče na přechodnou dobu od převzetí dítěte do pěstounské rodiny po předání dítěte rodině adoptivní, případně rodině biologické. Šetření se nejvíce zaměřína celý proces předávání dítěte: navazování vztahů dítěte s rodinou, délku a způsoby návštěv mezi rodinami, utváření citových vazeb a psychickou adaptaci dítěte na změny a nové prostředí. Použitou metodou je polostrukturovaný rozhovor s pěstouny. Informace jsou zpracovány do případových studií, kdy každý případ je analyzován samostatně s konečným souhrnným zhodnocením.
Pěstounská péče dlouhodobá a na přechodnou dobu - psychologické aspekty z pohledu pěstouna a z pohledu dítěte.
Župová, Veronika ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent)
Tato práce primárně pojednává o pěstounské péči. Seznamuje čtenáře se základními informacemi z dané tématiky. Dále se zabývá problematikou vytváření vazeb k náhradním pečovatelům. Poukazuje na rozdíly a trvalost vztahů mezi dlouhodobou pěstounskou péčí a pěstounskou péčí na přechodnou dobu. Nastiňuje specifika psychologických aspektů v obou formách péče na straně dítěte, ale i samotného pěstouna. Ve druhé části bakalářské práce je předložen kvalitativní návrh výzkumného projektu, který je orientován na dětské prožívání v samotné pěstounské péči. Snaží se poukázat na subjektivní pohledy dětí v jejich pozitivní i negativní formě vzhledem k pobytu v pěstounské péči, na pocit emocionálního zakotvení v pěstounské rodině a v neposlední řadě pohled dětí na přechody mezi rodinami a obtíže s tím spojené. Jedním z výstupů z tohoto výzkumu je vytvoření hypotéz, které budou sloužit jako podklady pro další výzkumné projekty. Klíčová slova Pěstounská péče, profesionální pěstounská péče, dlouhodobá pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu, dítě, pěstounská rodina, citové přilnutí
Pěstounská rodina z hlediska biologických dětí
Havlíčková, Tereza Noemi ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem dlouhodobé pěstounské péče, konkrétně pak zkušeností biologických dětí z pěstounských rodin. Podává přehled o fungování náhradní rodinné péče v ČR a specifikách pěstounských rodin. Popisuje, jak vlastní děti pěstounských rodičů prožívají období před příchodem dítěte do rodiny, jaké jsou jejich pocity a reakce po příchodu pěstounských sourozenců, jak se změní jejich role v rodině, jak se utvářejí jejich vztahy a jak zpětně vnímají rozhodnutí svých rodičů. Na teoretickou část navazuje část empirická, která se skládá z kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Výsledky kvantitativního výzkumu mapují prožívaní biologických děti a vytváří základní představu o situaci v pěstounských rodinách. Závěry kvalitativního výzkumu jsou pak doplněním kvantitativní části a umožňují udělat si lepší představu o životě v pěstounských rodinách. Práce by měla být přínosem pro žadatele o pěstounskou péči, jejich děti a odborníky, kteří s pěstounskými rodinami pracují. Klíčová slova náhradní rodinná péče, pěstounská péče, pěstounská rodina, biologické dítě, přijaté děti, příprava pěstounů, sourozenci
Děti v pěstounské péči ve vzdělávacím procesu
Kulhánková, Petra ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou děti v pěstounské péči ve vzdělávacím procesu. Bakalářská práce si klade za cíl popsat specifické projevy dětí v pěstounské péči předškolního a mladšího školního věku, jejich vnímání autority a interakci s učitelem i spolužáky. Teoretická část je založena na studiu odborné literatury, snaží se zmapovat raný vývoj dětí v pěstounské péči, důležitost rodiny, její selhání, ústavní péči a její následky, formy náhradní rodinné péče a školní prostředí. Empirická část je kvalitativně zaměřena, zabývá se pohledem pěstounů i učitelů na problematiku dětí v pěstounské péči ve školním prostředí. V rámci sběru dat byly realizovány polostrukturované rozhovory se čtyřmi pěstounskými rodinami a čtyřmi třídními učitelkami dětí, dále bylo provedeno zúčastněné pozorování dětí v prostředí školy. Výsledky studie naznačují, že děti v pěstounské péči mívají ve škole charakteristické projevy a obtíže, které mohou být způsobeny nedostatečným citovým zázemím v raném dětství či psychickou deprivací. Při řešení těchto obtíží je velmi důležitá spolupráce rodiny a školy a informovanost učitelů o minulosti dítěte.
Postavení profesionální pěstounky v SOS dětských vesničkách
Grosmanová, Jana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Schõnfelderová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá profesí pěstounek v SOS dětských vesničkách. V první části se zaměřuje na legislativní pozadí fungování těchto zařízení pro výkon pěstounské péče v kontextu vývoje organizace Sdružení SOS dětských vesniček v ČR a mezinárodní organizace SOS Kinderdorf International. Rozebírá problém českých SOS dětských vesniček, kdy je pěstounka odpovědná zadítě svěřené do pěstounské péče, což je odlišnost českých SOS dětských vesniček od ostatních zemí. Druhá část práce analyzuje roli SOS matky-pěstounky. Nabízí zamyšlení nad významem archetypálního pojetí matky a proměnami mateřské role. Mapuje otázku motivace a připravenosti k pěstounství.Krok za krokem jsou popisovány etapy kariéry SOS matky-pěstounky a cykly vývoje SOS rodiny. Práce se věnuje kontroverznímu tématu jakým je otázka podpory SOS matky-pěstounky. Seznamuje s integrovaným navazujícím pedagogickým konceptem komunity mládeže, internátního zařízení pro dospívající a mladé dospělé z SOS vesniček. Zamýšlí se nad udržitelností cyklického způsobu doplňování dětí v SOS rodinách a možnostmi individualizace potřeb klientů v systému SOS dětských vesniček. Závěr práce ponechává otevřenou otázku budoucnosti českých SOS dětských vesniček, vybízí k zamyšlení nad jejich využitím v kontextu aktuálních trendů péče o děti mimo rodinu v ČR.
Mladí lidé s postižením v pěstounské rodině
Holasová, Petra ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Latimier, Camille (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje výsledky výzkumu zaměřeného na mladé lidi s postižením, kteří vyrůstali v pěstounské rodině. Cílem výzkumu je nahlédnout na život těchto lidí z jejich vlastního úhlu pohledu a zmapovat jejich životních zkušenosti. Výzkum se zaměřuje na problematické oblasti jejich života a překážky, které jim brání v dosažení určitých cílů. Práce vychází z analýzy rozhovorů s pěti respondenty na základě Life Course Theory (teorie životního příběhu). Klíčová slova: mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course Theory

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.