Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Možnosti rehabilitace u dětí s rozštěpovými vadami orofaciálního komplexu
Ješutová, Kateřina ; Černická, Barbara (vedoucí práce) ; Málková, Michaela (oponent)
Rozštěpové vady orofaciálního komplexu patří mezi nejčastější vrozené vývojové vady. Tyto vady se promítají do funkcí orofaciálního komplexu, a proto mohou vznikat poruchy příjmu potravy, dýchání, fonace a mimiky. Vzhledem k těmto poruchám vyžaduje léčba rozštěpových vad komplexní péči. V současné době jsou členy multidisciplinárního týmu plastický chirurg, ortodontista, dětský lékař, genetik, anesteziolog, antropolog, foniatr, logoped a psycholog. V práci jsou popsány fyzioterapeutické techniky, metody či koncepty, kterými lze zmírnit, odstranit či předcházet poruchám funkcí orofaciálního komplexu již od novorozeneckého věku dítěte. Zároveň tak může být podpořen fyziologický motorický vývoj dítěte. Díky fyzioterapii by mohla být komplexní péče poskytovaná dětem s rozštěpovými vadami kvalitnější. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Bazální stimulace u předčasně narozených dětí z pohledu ergoterapeuta
Brandová, Petra ; Kryski, Marcela (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
bakalářské práce: Práce pojednává o informovanosti rodičů o konceptu Bazální stimulace. V teoretické části jsme se zaměřili na předčasně narozené děti, jejich klasifikaci a problémy spojené s nezralostí. V dalších kapitolách jsme se zaměřili na koncept Bazální stimulace a jeho dílčí části. Dále se věnujeme jednotlivým stimulacím, které se používají u předčasně narozených dětí a potvrzujeme tyto stimulace výzkumy prováděnými mimo ČR. V závěru teoretické části vyzdvihujeme význam edukace a zapojení rodičů do péče o dítě. V praktické práci se zaměřujeme na dosažení cíle bakalářské práce a potvrzení či vyvrácená zadaných hypotéz. Snažili jsme se o zjištění informovanosti rodičů ve FN Motol. Zajímali jsme se o povědomí o významu konceptu Bazální stimulace u předčasně narozených dětí, o aplikaci jeho prvků (klokánkování, orofaciální stimulace, poloha mumie, poloha hnízdo) a povědomí o tom, kdo koncept aplikuje.
Využití fyzioterapie u myasthenia gravis
Ondráčková, Radka ; Smolíková, Libuše (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Myasthenia gravis je autoimunitní onemocnění postihující nervosvalový přenos. Projevuje se svalovou slabostí a únavou, které charakteristicky kolísající a mění se v čase. Mezi nejčastěji postižené svaly patří extraokulární, mimické, orofaryngeální, horních a dolních končetin, respirační. Nutné je vyšetření postižených skupin a zachování funkce respiračních svalů. Rizika respiračních obtíží se zvyšují se zhoršujícím se stavem v důsledku svalové slabosti a s nástupem myasthenické krize. Práce je zaměřená na využití fyzioterapie u pacienta s myasthenií. Dle stavu pacienta lze v terapii využít respirační fyzioterapii, orofaciální stimulaci, kinesio tape. V kazuistice je zmíněná i senzomotorická stimulace a nordic walking na podporu kondice. Cílem léčby je včasná prevence a řešení komplikací. Práce obsahuje kazuistiku pacienta s myasthenií gravis.
Efektivita kooperace fyzioterapie a logopedie u dětí školního věku s dětskou mozkovou obrnou
KASPEROVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá kooperací fyzioterapie a logopedie u dětí školního věku s dětskou mozkovou obrnou (DMO). V první části je popsána DMO jako onemocnění - formy, vznik a narušená komunikační schopnost u těchto dětí. Následuje popis základních využívaných metod ve fyzioterapii. U logopedie jsem zmínila důležité faktory práce s těmito dětmi. Druhá polovina je věnována praktické části, která je tvořena kvalitativním výzkumem vypracovaná formou kazuistik. Výzkumný soubor tvoří celkem tři děti s DMO - dvě dívky a jeden chlapec docházející do centra Kaňka o.p.s. Informace jsem získala pomocí vstupního kineziologického rozboru, aspekcí, náhledu do zdravotní dokumentace v případě anamnézy a výsledků terapie ze strany logopedky. Prvním cílem mé práce bylo popsat diagnostické a terapeutické postupy ve fyzioterapii a logopedii u dětí školního věku s dětskou mozkovou obrnou. Druhým cílem bylo popsat rozdíl v efektivitě logopedie navazující na fyzioterapeutickou péči a logopedie prováděné izolovaně. Každý pacient z výzkumného souboru absolvoval sedm terapií - vstupní kineziologický rozbor, dvě logopedické intervence bez předchozí fyzioterapie a čtyři fyzioterapie různé náplně s následnou logopedickou intervencí. Výsledky byly posuzovány na základě mého pozorování a hodnocení logopedky. Své terapie považuji za úspěšné, neboť se v mé práci prokázalo, že kooperace fyzioterapie a logopedie je opravdu důležitá a má své kladné výsledky. Došlo například ke zlepšení sedu dětí během logopedické terapie, uvolnění mimiky, zlepšení dechu pro logopedické cvičení či prodloužení fonační doby.
Aktuální logopedické přístupy k dětem s Downovým syndromem
Blažková, Markéta ; Kopečný, Petr (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce pojednává o konkrétních terapeutických metodách a technikách, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s Downovým syndromem, u kterých se vyskytují symptomatické poruchy řeči. Práce obsahuje kompletní terminologické vymezení Downova syndromu od etiologie, diagnostiky až po detailní zpracování terapeutických metod. Práce obsahuje doplňující terapie, které přispívají k celkovému rozvoji komunikačních schopností dítěte. Hlavním cílem je analýza logopedické terapie. Tato práce může být inspirací pro logopedy, rodiče, pečující osoby, učitelky v MŠ a ZŠ, kteří s dětmi s Downovým syndromem pracují a chtějí přispět ke zlepšení komunikačních schopností těchto dětí. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou. KLÍČOVÁ SLOVA: Downův syndrom, vývoj komunikačních schopností, narušení komunikačních schopností, logopedická terapie, terapeutické metody a techniky, orofaciální stimulace, myofunkční terapie, doplňující terapie, případové studie.
Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií
Kadrlová, Nikola ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce "Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií" se zabývá vývojovou dysartrií a konkrétními terapeutickými metodami, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s touto narušenou komunikační schopností. Součástí práce je kompletní terminologické vymezení dysartrie od etiologie, klasifikace, diagnostiky až po detailní zpracování terapeutických metod. Práce obsahuje i doplňkové metody, které přispívají k celkovému rozvoji dítěte a pozitivně tak působí na rozvoj řeči. Hlavním cílem je představení možných terapeutických metod a následně zanalyzovat četnost jejich využití v logopedické praxi. Tato diplomová práce může sloužit jako inspirace pro logopedy, kteří povedou terapii s dětmi s vývojovou dysartrií.
Využití fyzioterapie u myasthenia gravis
Ondráčková, Radka ; Smolíková, Libuše (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Myasthenia gravis je autoimunitní onemocnění postihující nervosvalový přenos. Projevuje se svalovou slabostí a únavou, které charakteristicky kolísající a mění se v čase. Mezi nejčastěji postižené svaly patří extraokulární, mimické, orofaryngeální, horních a dolních končetin, respirační. Nutné je vyšetření postižených skupin a zachování funkce respiračních svalů. Rizika respiračních obtíží se zvyšují se zhoršujícím se stavem v důsledku svalové slabosti a s nástupem myasthenické krize. Práce je zaměřená na využití fyzioterapie u pacienta s myasthenií. Dle stavu pacienta lze v terapii využít respirační fyzioterapii, orofaciální stimulaci, kinesio tape. V kazuistice je zmíněná i senzomotorická stimulace a nordic walking na podporu kondice. Cílem léčby je včasná prevence a řešení komplikací. Práce obsahuje kazuistiku pacienta s myasthenií gravis.
Bazální stimulace u předčasně narozených dětí z pohledu ergoterapeuta
Brandová, Petra ; Kryski, Marcela (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
bakalářské práce: Práce pojednává o informovanosti rodičů o konceptu Bazální stimulace. V teoretické části jsme se zaměřili na předčasně narozené děti, jejich klasifikaci a problémy spojené s nezralostí. V dalších kapitolách jsme se zaměřili na koncept Bazální stimulace a jeho dílčí části. Dále se věnujeme jednotlivým stimulacím, které se používají u předčasně narozených dětí a potvrzujeme tyto stimulace výzkumy prováděnými mimo ČR. V závěru teoretické části vyzdvihujeme význam edukace a zapojení rodičů do péče o dítě. V praktické práci se zaměřujeme na dosažení cíle bakalářské práce a potvrzení či vyvrácená zadaných hypotéz. Snažili jsme se o zjištění informovanosti rodičů ve FN Motol. Zajímali jsme se o povědomí o významu konceptu Bazální stimulace u předčasně narozených dětí, o aplikaci jeho prvků (klokánkování, orofaciální stimulace, poloha mumie, poloha hnízdo) a povědomí o tom, kdo koncept aplikuje.
Stravovací návyky u osob s kombinovaným postižením
Čadilová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tématem bakalářské práce je popis základních stravovacích návyků dětí s kombinovaným postižením a zmapování metod, kterými si tyto návyky osvojují. Dále práce popisuje fyziologický způsob příjmu potravy i jednotlivé části trávicí soustavy, které se na něm podílejí. Cílem je na základě soudobé domácí i světové literatury popsat jednotlivé strategie osvojování nejelementárnějších stravovacích návyků, jimiž jsou např. žvýkání či polykání, a tyto teoretické poznatky porovnat s praktickými zkušenostmi nabytými prací osobní asistentky u dětí s kombinovaným postižením v domácím i školském prostředí. Velká pozornost je věnována orofaciální stimulaci ve vztahu k osvojování jednotlivých stravovacích návyků a dále možnosti využití konceptu bazální stimulace k jejich zkvalitnění. Práce se také zabývá alternativními způsoby výživy osob s kombinovaným postižením, resp. perkutánní endoskopickou gastroskopií a nasogastrickou sondou. Práce obsahuje tři kazuistiky dětí s kombinovaným postižením, na nichž je doloženo, jakým způsobem může být pomocí léčebných metod zkvalitněn život osob s kombinovaným postižením, přičemž důraz je kladen především na příjem potravy.
Využití orofaciální stimulace v ergoterapii
Pleschingerová, Barbora ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Barbora Pleschingerová Vedoucí práce: Mária Krivošíková, M.Sc. Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití orofaciální stimulace v ergoterapii Abstrakt bakalářské práce: Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl navržení vyšetření a terapie ergoterapeutem v orofaciální oblasti u vybraných dospělých jedinců s neurologickou diagnózou. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá anatomií orofaciální oblasti a související etiologií. Nastiňuje hlavní problémy, které se v této oblasti mohou vyskytnout. Konkrétně poruchy polykání a slinění, svalové poruchy a problémy s komunikací. Dále popisuje možnosti vyšetření z pohledu ergoterapeuta. V neposlední řadě se věnuje metodám intervence. Praktická část obsahuje metodologii výzkumu. Je zde uveden můj návrh vyšetření a terapeutické jednotky. Vyšetření, které jsem navrhla, pokrývá jednotlivé oblasti orofaciálního komplexu a je složeno z pěti částí. Pomocí tohoto vyšetření můžeme definovat problém s izolovanými orálními pohyby, stanovit orgánové změny, zhodnotit míru salivace, proces polykání a řeč. Terapeutická jednotka je složena z plošné a bodové masáže dle konceptu bazální stimulace a ze cviků pro oblast rtů, tváří a jazyka. Dále praktická část obsahuje tři kazuistiky pacientů, u nichž...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.