Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané výukové metody houslové hry v online prostředí
Gojdová, Eliška ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Cílem této práce je nastínit problematiku výuky houslové hry v online prostředí, stejně tak jako nabídnout pohled na vybrané výukové metody v oblasti houslové hry prezentované na současných online platformách. Práce je zaměřena nejen na renomované houslisty, jako je Nicola Benedetti, Yehudi Menuhin, Itzhak Perlman či Augustin Hadelich, ale rovněž na méně známé hráče s bohatou pedagogickou a interpretační zkušeností. Kromě výukových postupů Nicoly Benedetti a Yehudi Menuhina tato práce nabízí též bližší pohled na jejich život a uměleckou kariéru. Dílčím cílem této práce je rovněž vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na využívání online platforem při výuce houslové hry či v rámci (samo)studia. KLÍČOVÁ SLOVA Houslová pedagogika, online prostředí, distanční formy výuky, výukový obsah, výukové metody houslové hry, masterclass, tutoriál, Nicola Benedetti, Yehudi Menuhin
Zkušenost školních psycholožek a psychologů s online poradenstvím
Pakhtusov, Iurii ; Hrabec, Ondřej (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi školních psychologů s online poradenstvím. Teoretická část má tři kapitoly, ve kterých se pojednává o školní psychologii jako oboru, následuje vhled do současného stavu online poradenství a popis online poradenství z pohledu školních psycholožek a psychologů na základě analýzy odborných článků. Cílem této diplomové práce je popsat zkušenost školních psychologů s online poradenstvím během koronavirových opatření. Pro výzkumné účely byl zvolen kvalitativní design. Metoda sběru dat spočívala v realizaci polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný soubor obsahoval čtyři školní psycholožky a jednoho školního psychologa. Analýza dat byla uskutečněna na základě interpretativní fenomenologické analýzy textu. Výsledky výzkumu ukázaly, že souhrnná zkušenost školních psychologů s online poradenstvím spočívala v celkové redukci poradenských služeb, což bylo především zapříčiněno řešením etických otázek jako soukromí a vybudování si pracovních a profesních hranic, dále technickými překážkami a změnou formy práce v online prostředí. Za největší výhodu online prostředí považovali školní psychologové flexibilitu času a místa, resp. možnost se přizpůsobit časovým požadavkům klientů a připojovat se na schůzky z různých míst.
Fotografie a její autenticita v kontextu debaty o šíření dezinformací v online prostředí
Cengrová, Michaela ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl prozkoumat roli, kterou sehrávají fotografie v případě šíření dezinformací v online prostředí. Práce pracuje s tezí, že i přes zásadní změny v chápání fotografie a její důvěryhodnosti, ke kterým dochází spolu s přechodem z její analogové formy do digitální podoby, si i nadále zachovává status autentického média. Z tohoto důvodu se fotografie stává velmi silným nástrojem pro šíření dezinformací. Práce se bude v teoretické rovině zabývat především předpokladem objektivity fotografie, její dokumentární hodnoty a diváckého očekávání autenticity. Zdůrazněna bude úloha kontextu, který má pro pochopení fotografického sdělení zásadní význam. Stejně tak práce vymezí a definuje základní pojmy, které se týkají dezinformací. Představeny budou strategie využívané při šíření dezinformací za pomoci fotografií. V praktické části diplomové práce budou analyzována konkrétní dezinformační fotografická sdělení. Představeny budou také možnosti, jak ověřovat autenticitu konkrétních fotografických zobrazení. Klíčová slova: fotografie, autenticita, dezinformace, hoax, fake news, online prostředí, manipulace
Poznatky o výuce chemie získané v době COVID-19
Hamerská, Lucie ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem distanční výuky a jejím pojetím učiteli chemie v době pandemie COVID-19. V teoretické části je stručně charakterizováno učitelovo pojetí výuky a jeho dílčí složky, distanční forma výuky, její vývoj, principy a efektivita. Následně je pozornost věnována aktuální situaci ohledně distančního vzdělávání během pandemie a konkrétně zaměření na výuku chemie. Pro výuku chemie jakožto předmětu, jehož součástí jsou nejen teoretické, ale i praktické znalosti, představoval přechod na distanční formu velkou výzvu. Každý učitel se jí chopil jinak. Cílem práce je zmapovat a představit přístupy několika učitelů k distanční výuce chemie, podmínky pro distanční výuku, jak na straně učitelů, tak na straně žáků, a zkušenosti s takto pojatou výukou. Výzkumného šetření formou rozhovoru se zúčastnilo 16 respondentů. Otázky se týkaly tří hlavních oblastí, a to technické realizace distanční výuky, pedagogických aspektů ve výuce a vlivu distanční výuky na vzdělávací obsah. Výpovědi byly analyzovány pomocí metody otevřeného kódování. Ze zjištění vyplývá, že na úrovni učitelů i škol bylo přistoupeno k organizaci výuky v distanční podobě různým způsobem. I když distanční forma výuky přinesla řadu komplikací, nabídla učitelům prostor pro změnu v přístupu k jednotlivým aspektům výuky....
Populismus a senioři: jak ovlivňuje online prostředí politické smýšlení starší generace
Vincourová, Hana ; Gulda, Jana (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Dnešní doba označovaná jako postpravdivá, postfaktická nebo jako doba alternativních faktů, ovlivňuje všechny věkové skupiny, ale problém může znamenat hlavně pro dnešní generaci seniorů, kteří na informační přesycení a využívání nových médií nejsou zvyklí z dob svého mládí a produktivního věku. Tato bakalářská práce se snaží zachytit, jakým způsobem dezinformace v online prostředí ovlivňují politické preference u seniorů a zda se na internetu setkávají s politickými kampaněmi. Dále má práce za cíl vnést do debaty odborný náhled, jak je možné snížit dopad dezinformací na seniory. Hlavní částí této praktické bakalářské práce je audio formát podcast. Vznikl kombinací rozhovorů s několika seniory a se třemi odborníky z různých oborů. Respondenti z řad seniorů v podcastu sdělují své zkušenosti z internetu. Odborníci pak obecněji navazují na problematiku, kterou v rozhovorech zmiňují senioři, a dodávají odborný vhled. Jako experta na mediální gramotnost seniorů jsem zvolila Jaroslava Valůcha, který je koordinátorem mediálně vzdělávacích aktivit organizace Transitions; jako komunikační expert se v podcastu vyjadřuje Jiří Táborský, bývalý novinář a autor knihy V síti dezinformací: proč věříme alternativním faktům; a z pohledu psychologie dodává odborné znalosti PhDr. Romana Mazalová, PhD., která se zabývá...
Fotografie a její autenticita v kontextu debaty o šíření dezinformací v online prostředí
Cengrová, Michaela ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl prozkoumat roli, kterou sehrávají fotografie v případě šíření dezinformací v online prostředí. Práce pracuje s tezí, že i přes zásadní změny v chápání fotografie a její důvěryhodnosti, ke kterým dochází spolu s přechodem z její analogové formy do digitální podoby, si i nadále zachovává status autentického média. Z tohoto důvodu se fotografie stává velmi silným nástrojem pro šíření dezinformací. Práce se bude v teoretické rovině zabývat především předpokladem objektivity fotografie, její dokumentární hodnoty a diváckého očekávání autenticity. Zdůrazněna bude úloha kontextu, který má pro pochopení fotografického sdělení zásadní význam. Stejně tak práce vymezí a definuje základní pojmy, které se týkají dezinformací. Představeny budou strategie využívané při šíření dezinformací za pomoci fotografií. V praktické části diplomové práce budou analyzována konkrétní dezinformační fotografická sdělení. Představeny budou také možnosti, jak ověřovat autenticitu konkrétních fotografických zobrazení. Klíčová slova: fotografie, autenticita, dezinformace, hoax, fake news, online prostředí, manipulace
Trolling a další nestandardní chování na internetu
Stěpanovová, Anna ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Má práce s názvem Trolling a další nestandardní chování na internetu pojednává o deviantním chování uživatelů internetu v českém i zahraničním kontextu. Trolling a hate se stal neodmyslitelnou součástí online prostředí, je jakýmsi vedlejším produktem vývoje technologií. Cílem práce je odhalit strategie skrývající se za praktikami uživatelů sociálních sítí, kteří cíleně narušují jejich kontinuitu (trolling a tak podobně), vykreslit "portrét" tohoto uživatele a charakterizovat ho, pokusit se popsat, jakým způsobem tito uživatelé jednají a zároveň ovlivňují ostatní uživatele sociálních sítí. V teoretické části charakterizuji základní pojmy, které se tohoto tématu týkají. Patří mezi ně mimo jiné například flame wars, hoax, meme a další. Pokusila jsem se také zmapovat pohnutou historii online deviantního chování, kterou můžeme datovat až do osmdesátých let minulého století. Historický výzkum, který jsem provedla prostřednictvím nezměrného množství internetových článků, mi byl v tomto úkolu velice nápomocný, neboť souhrnná literatura na toto téma není k dispozici. V empirické části práce jsem využila kvantitativní a kvalitativní analýzu. Pomocí dotazníkového šetření, do kterého se zapojilo 225 respondentů, jsem zkoumala postoj veřejnosti k deviantnímu chování (trollingu). Skrze kvalitativní rozhovory s...
Aplikace principů pozornosti v online prostředí
Suchý, Miroslav ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Endlar, Lewis (oponent)
Pozornost je v dnešní době nedostatkovým zdrojem, který je z fyziologické podstaty lidského mozku do určité míry omezený. Přebytek informací, který na člověka působí, když tyto informace vstřebává, způsobuje nepoměr mezi informacemi, které jsou neomezené a stále exponenciálně vzrůstají, a pozorností člověka, která je používána při zpracování těchto informací. Z pohledu Ekonomie pozornosti existují principy pozornosti, které vysvětlují, jak pozornost opravdu funguje. Tato práce si klade za cíl ověřit tyto principy pozornosti v elektronickém prostředí na základě měření očních pohybů vzorku testovaných účastníků při plnění navrhnutých úkolů na vybrané internetové stránce. Pomocí technologie zvané eye-tracking jsou nasbírána podpůrná data o použité pozornosti v kontextu provedených úkolů na internetové stránce. Tyto data jsou podrobena analýze a porovnána s principy pozornosti. Z analýzy testovaného vzorku uživatelů webové stránky je prokázáno, že principy pozornosti opravdu korespondují s naměřenou pozorností. Analýza také odhalila zřejmý vztah mezi různým množstvím naměřené pozornosti uživatelů a následným chováním, které bylo téměř identické u většiny pozorovaných uživatelů. Tato zjištění vedla k doporučení respektovat principy pozornosti při návrhu veškerého prostoru v online prostředí, čímž by se mělo zabránit hlavnímu zkoumanému problému, přebytku informací a nedostatečné kapacitě pozornosti uživatelů v online prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.