Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Virtuální univerzity třetího věku: srovnání České republiky a vybraných evropských zemí
Bízková, Anna ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na virtuální univerzity třetího věku nacházející se na území České republiky. Tyto virtuální univerzity a jejich výukové metody budou porovnány s virtuálními univerzitami třetího věku ve vybraných státech Evropy, konkrétně s virtuálním vzděláváním seniorů ve Velké Británii a ve Francii. V teoretické části bude za použití vhodné literatury popsáno vzdělávání seniorů včetně veškerých souvisejících aspektů gerontagogiky. Dále bude v této části vysvětlena celková problematika virtuálního vzdělávání seniorů, jaké jsou vzdělávací potřeby této vzdělávací skupiny a proč je tato forma výuky vhodná i pro starší populaci. V rámci empirické části bude uskutečněn výzkum za použití metody scoping review. Výzkum bude mít za cíl identifikovat, analyzovat a interpretovat výzkumný problém a vytvořit ucelený koncept virtuálních univerzit třetího věku a porovnat jejich působení v České republice se zastoupením ve vybraných evropských zemích. Pro analytickou část bude použita kvalitativní obsahová analýza. Hlavním zjištěním je, že Virtuální vzdělávání seniorů je klíčovou součástí jejich kontinuálního rozvoje a sociální integrace, což vyplývá z analýzy situace v České republice, Francii a Velké Británii.
Mediální gramotnost seniorů se zaměřením na fake news a jejich identifikaci
Švehláková, Žaneta ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast mediální gramotnosti seniorů. Mediální gramotnost seniorů je v práci propojena s aktuální problematikou fake news a jejich identifikací. Cílem práce je analyzovat preference a využívání médií ve skupině seniorů a identifikovat schopnost seniorů rozpoznat fake news. Sekundárním cílem výzkumných zjištění je stanovit doporučení pro praxi především v oblasti edukace seniorů. Práce se soustředí na periodizaci stáří a vymezení pojmu senior. Dále se orientuje na oblast mediální gramotnosti seniorů především ve vztahu k fake news. Reflektovány jsou klíčové faktory ovlivňující mediální gramotnost seniorů, jako jsou proměny kognitivních funkcí či sociálního života ve stáří. Důraz je kladen na zjištění cílů fake news, potažmo důvody jejich šíření. Práce předkládá definici fake news a dále se věnuje vybraným typům fake news, konkrétně dezinformacím, misinformacím, malinformacím, hoaxům a konspiračním teoriím. Je uveden vztah seniorů k fake news, potažmo jejich znalost tohoto fenoménu. Práce nabízí přehled klíčových znaků, respektive principů pomáhajících rozpoznání fake news sloužících k základní orientaci při jejich identifikaci. V práci je rovněž popsán současný stav mediální gramotnosti seniorů v České republice. Pozornost je věnována preferenci, četnosti využívání a...
Veřejně prospěšné aktivity seniorů
Čepelka, Oldřich ; Vidovičová, Lucie (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent) ; Koval, Štefan (oponent)
Veřejně prospěšné aktivity seniorů Práce se zaměřuje na aktivity seniorů 3. věku, především na aktivity, jejichž přímé dopady přesahují hranice rodiny a osobních zájmů a přinášejí veřejný prospěch, tedy prospěch obci, zájmové komunitě nebo společnosti. Jak by mohla společnost přirozeně využít potenciál, který představují jejich znalosti, zkušenosti a dovednosti? Práce sledovala tři cíle: teoreticky a empiricky prozkoumat běžné i veřejně prospěšné aktivity seniorů jako soudobý sociální jev, identifikovat motivy, vnější faktory a bariéry pro realizaci aktivit a navrhnout individuální index aktivního stáří. Byl zaveden pojem osobní copingové strategie seniorů a navržen tzv. ideální, čistý typ ofenzivní, proaktivní strategie. Byly diskutovány gerontologické teorie aktivity, odpojování a kontinuity, podpořené několika univerzálními psychologickými teoriemi a výkladově propojené s problematikou potřeb. Byly vyjasněny pojmy jako veřejný zájem a aktivity, jejich třídění a navrženy operacionální definice rozmanitých determinant a faktorů, které ovlivňují aktivity a postoje seniorů. Empirická část prací měla explorativní, nikoliv verifikační účel a přinesla poznatky o aktivitách různého druhu a o způsobech, jimiž se senioři vyrovnávají se svým stářím a stárnutím. Hlavním datovým zdrojem bylo anonymní dotazníkové...
Aktivizace seniorů v domácím prostředí - příklad pečovatelské a odlehčovací služby Charity Příbram
Toužimská, Zuzana ; Janečková, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou aktivizace seniorů v domácím prostředí, kteří využívají odlehčovací službu Charity Příbram. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a empirické. Teoretická část má celkem 7 kapitol pojednávajících o tématech jako je stáří, změny s tímto životním obdobím spojené, demence jako jedna z možných zdravotních postižení ve stáří. Uvádí druhy sociálních služeb a péče určené pro seniory, seznamuje s aktivitami, které lze při práci se seniory realizovat. Důležité je zaměření na individuální plánování jako nedílnou součást poskytování sociální služby. Práce dále popisuje poskytovatele sociální služby Charitu Příbram a její odlehčovací službu. Praktická část je postavena na kvalitativních metodách, a to konkrétně zúčastněnému pozorování v domácím prostředí klientů odlehčovací služby Charity Příbram s kombinací nestandardizovaných rozhovorů spolu s analýzou dokumentů. Cílem práce je zjistit a popsat, jak probíhá péče u vybraných klientů odlehčovací služby Charity Příbram v domácím prostředí s důrazem na uplatňované aktivizační metody, a zhodnotit, zda rozsah těchto služeb pokrývá individuální potřeby, zdroje a možnosti daného klienta. Klíčová slova senioři, stáří, aktivizace, pečovatelská služba, odlehčovací služba, Charita
Využití testu LOTCA-G v ergoterapii u seniorů
Sýkorová, Magda ; Čábelková, Veronika (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Využití testu LOTCA-G v ergoterapii u seniorů Bakalářská práce se zabývá hodnocením kognitivních funkcí u seniorů pomocí baterie LOTCA-G (Loewenstein Occupational Therapy Cognitive Assessment for Geriatric Population, geriatrická verze Loewensteinského ergoterapeutického hodnocení kognitivních funkcí). Teoretická část se věnuje základním informacím o stárnutí člověka a o vlivu stárnutí na lidský organismus se zaměřením na kognitivní funkce. Dále se věnuje poruchám kognitivních funkcí a základním metodám, které se v České republice k hodnocení kognitivních funkcí běžně používají. Teoretická část popisuje také baterii LOTCA a její varianty, porovnává základní verzi testu LOTCA s geriatrickou variantou LOTCA-G. Praktická část obsahuje kazuistiky tří klientů Domova Sue Ryder, které zahrnují hodnocení kognitivních funkcí klientů pomocí baterie LOTCA-G, návrh a realizaci terapie a porovnání vstupního testování s retestem.
Komparace institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a Španělském království
Varvařovská, Tereza ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Záškodná, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací institucionálního zabezpečení vzdělávání seniorů v České republice a ve Španělsku, zejména pak institucí univerzity třetího věku. Práce je rozdělena do pěti kapitol. Úvodní část práce se věnuje teoretickým východiskům vzdělávání seniorů a na základě prognózy vývoje demografické situace v Evropě je zde zdůvodněn význam vzdělávání seniorů pro společnost i jedince samotného. Stěžejní část práce je zaměřena na institucionální zabezpečení vzdělávání seniorů a jsou v ní představeny nejvýznamnější formy vzdělávání seniorů v České republice a ve Španělsku. Tato část poté vyústí do samotné komparace instituce univerzity třetího věku v obou zemích dle šesti zvolených kritérií. Cílem komparace je zjistit, zdali instituce univerzity třetího věku ve Španělsku vychází ze stejného modelu jako instituce univerzity třetího věku v České republice. Klíčová slova: vzdělávání seniorů, institucionální zabezpečení, univerzita třetího věku, senioři
Motivace starších dospělých ke studiu na vysoké škole
HALABICOVÁ, Helena
Práce se zabývá motivací starších dospělých ke studiu na vysoké škole. V první části se práce zabývá tématem vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení, vymezení pojmu starší dospělost a objasnění pojmu motivace ve vztahu k formálnímu vzdělávání starších dospělých. Předkládá přehled realizovaných výzkumů v oblasti motivace starších dospělých ke studiu. Druhá část je věnována kvalitativnímu výzkumu, který odpovídá na otázky, co motivuje starší dospělé ke studiu na vysoké škole; jak popisují motivační činitele a další související okolnosti svého rozhodnutí studovat na vysoké škole; podle jakých kritérií posuzují starší dospělí přínosy studia a co je motivuje ve studiu vytrvat.
Využití testu LOTCA-G v ergoterapii u seniorů
Sýkorová, Magda ; Čábelková, Veronika (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Využití testu LOTCA-G v ergoterapii u seniorů Bakalářská práce se zabývá hodnocením kognitivních funkcí u seniorů pomocí baterie LOTCA-G (Loewenstein Occupational Therapy Cognitive Assessment for Geriatric Population, geriatrická verze Loewensteinského ergoterapeutického hodnocení kognitivních funkcí). Teoretická část se věnuje základním informacím o stárnutí člověka a o vlivu stárnutí na lidský organismus se zaměřením na kognitivní funkce. Dále se věnuje poruchám kognitivních funkcí a základním metodám, které se v České republice k hodnocení kognitivních funkcí běžně používají. Teoretická část popisuje také baterii LOTCA a její varianty, porovnává základní verzi testu LOTCA s geriatrickou variantou LOTCA-G. Praktická část obsahuje kazuistiky tří klientů Domova Sue Ryder, které zahrnují hodnocení kognitivních funkcí klientů pomocí baterie LOTCA-G, návrh a realizaci terapie a porovnání vstupního testování s retestem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.