Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Ždímal, V. ; Andělová, L. ; Ondráčková, L. ; Ondráček, J. ; Schwarz, Jaroslav ; Smolík, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav ; Starý, Václav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů/emisních funkcí bude upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečišťujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Experimentální část potvrdila, že emise tuhých znečišťujících látek z otěrů pneumatik, brzd, a povrchů komunikací jsou významným příspěvkem k imisní zátěži ovzduší suspendovanými částicemi. Podíl sekundárních částic na celkové zátěži suspendovanými částicemi frakce PM10 může přesahovat 50 % a v případě frakce PM2.5 se tyto částice stávají dominantní složkou imisní zátěže. Tyto skutečnosti mají význam pro další směřování jak politiky ochrany ovzduší, tak i dopravní politiky ČR. V analytické části byla prokázána schopnost nástroje AIMSUN simulovat vliv chování dopravního proudu na výši emisí tuhých znečišťujících látek a oxidu uhličitého z dopravy. Tento nástroj lze doplnit o výpočet emisí dalších znečišťujících látek. V teoretické části byla připravena metodika výpočtu emisních inventur a emisních projekcí, která umožní analýzu možných scénářů na makro úrovni.
Vytvoření podmínek pro efektivnější využívání ekonomických nástrojů: Podklady pro aplikaci ekonomických nástrojů (poplatků). Hodnocení efektivnosti poplatků v ochraně ovzduší. Hodnocení efektivnosti poplatků v odpadovém hospodářství
CENIA, česká informační agentura životního prostředí, Praha ; Hadrabová, Alena ; Kreuz, Jaroslav ; Šauer, Petr ; Prášek, Jan
Projekt se zabýval vytvořením prostředí, ve kterém by bylo možné sbírat, analyzovat a vyhodnocovat informace o ekonomických nástrojích. Stěžejními výstupy jsou: databáze ekonomických nástrojů zemí EU a její hodnocení, elektronický systém evidence poplatků a hodnocení jeho efektivnosti, metodika pro analýzu dopadů poplatků na životní prostředí a vlastní analýza funkce poplatků a přechodu od poplatků k daním. Hlavní obsah sdělení je uveden v přílohách.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší: Vyhodnocení vlivu provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze na kvalitu ovzduší - grafické výstupy
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Balahura, Pavel
Grafické výstupy ke studii, jejímž předmětem je výpočet koncentrací vybraných znečišťujících látek z provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze a porovnání výsledků matematického modelování znečištění ovzduší s naměřenými hodnotami emisí v hodnoceném území. modelové výpočty byly provedeny pomocí počítačového programu SYMOS´97.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Ždímal, V. ; Andělová, L. ; Ondráčková, L. ; Ondráček, J. ; Schwarz, Jaroslav ; Smolík, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav ; Starý, Václav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů/emisních funkcí byla upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečišťujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Byly experimentálně zjištěny rozdíly ve velikosti i chemickém složení částic (přítomnost markrů) v blízkosti dopravních komunikací, které indikují nezanedbatelný podíl otěrů na celkové imisní zátěži. Experimentálně bylo prokázáno, že sekundární částice představují zhruba polovinu hmotnosti frakce PM10 a u nižších frakcí je jejich podíl dominantní (jedná se zejména o dusičnany a sírany). Byla vytvořena metodika pro dynamickou simulaci emisí tuhých znečišťujících látek (včetně emisí z otěrů pneumatik, brzd a povrchů komunikací) a oxidu uhličitého z provozu vozidel na liniových komunikacích. Tato metodika poskytuje výsledky srovnatelné s výsledky standardně užívaného statického modelu, implicitně reaguje na plynulost provozu vozidel a umožňuje navíc zohlednit i další faktory (detailnější složení dopravního proudu, naloženost nákladních vozidel, počet os nákladních vozidel). Uvedená metodika může v makro i mikro měřítku sloužit k odhadu emisních inventur a emisních projekcí a k analýze scénářů.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší: Vyhodnocení vlivu provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze na kvalitu ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Balahura, Pavel
Předmětem studie je výpočet koncentrací vybraných znečišťujících látek z provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze a porovnání výsledků matematického modelování znečištění ovzduší s naměřenými hodnotami imisí v hodnoceném území. modelové výpočty byly provedeny pomocí počítačového programu SYMOS´97.
Ekonomické dopady implementace Kyotského protokolu v rámci EU
Pončíková, Martina ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Jílková, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení systému obchodování s emisemi skleníkových plynů. Ochrana ovzduší je v současnosti již celosvětovým problémem a v této souvislosti byla vytvořena celá řada právních norem a mezinárodních úmluv. Jakýmsi vyústěním těchto snah je vznik mechanismu pro obchodování s emisními povolenkami. Cílem práce je pak okomentovat a zhodnotit vývoj a celkovou funkčnost systému, jeho efektivitu. Problematika je analyzována z pohledu společnosti ČEZ, a.s.
Povaha a funkce emisních povolenek v praxi
Součková, Petra ; Mikulec, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíková, Lenka (oponent)
Přestože přístup k problematice ochrany ovzduší je v různých státech EU odlišný, postupem času docházelo k formování společných právních norem. Všude na světě se také ukázalo, že regulace by měla využívat flexibilních tržních mechanismů. K regulaci a ochraně životního prostředí je potřeba využívat přímé i nepřímé nástroje. Jedním z nich je obchodování s emisními povolenkami, přičemž tvorba ceny povolenek je ponechána trhu. Hodnoty emisních limitů mají určovat přípustnou úroveň znečišťování ovzduší. Množství emisních povolenek je stanoveno v alokačních plánech jednotlivých zemí. Kromě problémů ohledně množství a obchodování emisních povolenek se vyskytují též rozdílné principy jejich zdaňování, vedoucí k odlišnému zatížení států touto regulací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.