Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 325 záznamů.  začátekpředchozí316 - 325  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Bankovní klient jako spotřebitel a jeho ochrana v českém (evropském) právním systému
Cahová, Pavlína ; Bakulová, Stanislava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá ochranou bankovního klienta, na kterého nazírá jako na spotřebitele. Důležitost ochrany je v neposlední řadě dána členstvím České republiky v Evropské unii. Do české legislativy jsou tak implementovány zákony, které zabezpečují ochranu klienta v rámci celého evropského společenství. Práce osvětluje, proč je bankovní klient řazen mezi spotřebitele. Uvádí důvody jeho ochrany a definuje nejdůležitější prvky ochrany, kterými jsou: pojištění pohledávek z vkladů, oblast spotřebitelských úvěrů, platební styk, bankovní tajemství a zmiňuje se také o informační otevřenosti.
Ochrana spotřebitele v oblasti bankovních služeb
Vidláková, Petra ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce analyzuje smluvní vztahy mezi bankovním klientem a bankou, zejména se zaměřením na práva a povinnosti s ohledem na konkrétní typ bankovního produktu, a identifikuje potenciální rizika vyplývající z těchto vztahů. Na základě poznatků získaných v teoretické i praktické části diplomové práce formuluje obecná doporučení a předkládá souhrnný pohled na ochranu spotřebitele v oblasti bankovních služeb.
Zákon o ochraně osobních údajů a právní vztahy
Dvořáková, Eva Bc. ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o ochraně osobních údajů. Osobní údaje jsou velice citlivým tématem, které se dotýká každého z nás. Teoretická část objasňuje některé základní pojmy nově přijatého zákona o ochraně osobních údajů, který upravuje tuto problematiku. Pozornost je taktéž věnována výkladu samotného zákona a nově vzniklé instituce Úřadu pro ochranu osobních údajů.Praktická část je zaměřena na aplikaci získaných poznatků z teorie na konkrétní příspěvkovou organizaci Nemocnice Jihlava. Osobní údaje zpracovává zdravotnické zařízení v době od přijetí pacienta, po celou dobu léčby a v malé míře i po ní. Tato praktická část diplomové práce se především zabývá povinnostmi zaměstnanců příspěvkové organizace Nemocnice Jihlava při vedení zdravotnické dokumentace a právy občanů a pacientů v oblasti ochrany osobních údajů v tomto zdravotnickém zařízení.
Přímý prodej v ČR a ochrana spotřebitele
Čechová, Pavla ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent)
Práce charakterizuje obchodní metodu přímého prodeje. Vyzdvihuje její výhody a nevýhody pro distributory a pro spotřebitele. Část o ochraně spotřebitele se zabývá regulací ve světě, v Evropské unii a posléze v České republice, přiblížen je zákon o ochraně spotřebitele a občanský zákoník. Praktická část blíže popisuje společnost Amway. Na závěr je jsou uvedena pravidla úspěšného prodeje.
Mezinárodní ochrana práv na označení
Součková, Helena ; Jakl, Ladislav (vedoucí práce) ; Menclerová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezinárodní ochranou práv na označení. Popisuje mezinárodní dohody, které byly v této oblasti uzavřeny, a směrnice a nařízení Evropských společenství, jež byly přijaty. Věnuje se současné úpravě mezinárodní ochranné známky, ochranné známky Společenství, mezinárodní i evropské úpravě označení původu a zeměpisných označení, sleduje též ochranu obchodního jména. Na teoretický základ navazuje reálným stavem ochrany a bojem proti jejímu porušování, což doplňují uvedená rozhodnutí Evropského soudního dvora a Arbitrážního a mediačního centra Světové organizace duševního vlastnictví.
Vzťah klientov a poskytovateľov bankových produktov v ČR
Boháčová, Anita ; Štěpánek, Pavel (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent)
Diplomová práca ČR hodnotí situáciu na českom bankovom trhu a reaguje na súčasné otázky týkajúce sa bankového sektoru. Práca vnáša pohľad na problematiku ochrany bankového klienta a na reguláciu bankového trhu. Taktiež hodnotí jednotlivé prístupy k potrebnosti regulatívnych zásahov na trhu bankových produktov a porovnáva argumentácie jednotlivých názorových strán. Posledná časť práce analyzuje hlavné ukazovatele bankového sektoru a v rámci medzinárodného porovnania cien bankových produktov hodnotí pozíciu ČR.
Vybrané problémy ochrany bankovního klienta
Chaloupka, Lukáš ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent)
Práce se zabývá ochranou bankovního klienta. Hodnotí současnou domácí úpravu a poskytuje možnou podobu úpravy budoucí. Analyzuje světové vývojové trendy v oblasti ochrany spotřebitele finančních služeb. Podrobněji se zaměřuje na otázky mimosoudního řešení sporů a samoregulace jako nástroje pro ochranu klienta. Porovnává český institucionální systém ochrany bankovního klienta se zahraničními vzory. Zdůrazňuje význam finančního vzdělávaní a informovanosti pro ochranu klienta při bankovních obchodech.
Analýza spotřebitelské organizace v ČR
Vilímovský, Jiří ; Kohoutová, Olga (vedoucí práce) ; Luňáčková, Lucie (oponent)
Diplomová práce seznamuje s institucemi, které se problematikou ochrany spotřebitele intenzivně zabývají a pro které je téma ochrana spotřebitele prioritou. Práce popisuje legislativní a institucionální zabezpečení ochrany spotřebitele. Na konkrétním příkladu jedné z největších spotřebitelských organizací, sdružení Spotřebitel.cz, je ukázáno, čím vším se spotřebitelská organizace zabývá a to, že je v současnosti nepostradatelným článkem v systému ochrany spotřebitele.
Ochrana biodiverzity formou vlastnických práv
Bartáková, Dana ; Šauer, Petr (vedoucí práce) ; Dvořák, Antonín (oponent)
Práce vymezuje základní problematiku biodiverzity a ochrany ohrožených druhů. Zaměřuje se na činnost tzv. pozemkových spolků, které získávají vlastnická práva k ohroženým objektům. Pomocí dotazníkového šetření mapuje stav pozemkových spolků v České republice.
Komparace ochrany spotřebitele ČR, EU a U.S.A.
Hamplová, Andrea ; Koucká, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Cílem diplomové práce je udělat krátký přehled v politice a právních předpisech týkající se ochrany spotřebitele v ČR, EU a U.S.A. a zároveň blíže nastínit právní úpravu záruky spotřebitelských výrobků v ČR, EU a U.S.A. a provést srovnání těchto právních úprav v otázce záruky. Práce se skládá ze 3 kapitola, 1) ČR, 2) EU, 3) U.S.A. V každé kapitole krom teoretické úvodní části (cíle, politika, dozorové orgány, spotřebitelské organizace), je i přehled právních norem a praktická část ? srovnání dané problematiky s právní úpravou v ČR (v kapitole o ČR podrobnější rozbor právní úpravy týkající se záruky spotřebitelských výrobků).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 325 záznamů.   začátekpředchozí316 - 325  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.