Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kontrola kvality výrobku
Pitrun, Tomáš ; Janáková, Ilona (oponent) ; Boštík, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje průmyslové inspekci vad na výliscích vstřikovacího stroje na základě počítačového rozpoznávání. Součástí práce je popis technologie vstřikování a vad, které se můžou u této technologie vyskytnout. Aplikace pro detekci je implementována v jazyku Python na platformě Raspberry Pi. K rozpoznávání vad výrobků se používá knihovna OpenCV. Součástí práce je také výběr vhodných hardwarových prostředků, mezi něž patří mikropočítač Rasberry Pi, osvětlení, kamerový modul, objektiv, reléové moduly a nosná konstrukce.
Strojové vidění pro lokalizaci objektů
Hasík, Dávid ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vetiška, Jan (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorbou systému strojového videnia pre lokalizáciu objektov a možnosťami aplikácie tohto typu úlohy strojového videnia. V práci je popísaný dizajn daného systému, a tiež všetky jeho komponenty, ich vlastnosti, a výhody a nevýhody ich použitia. Takisto je zostavená vlastná scéna pre snímanie ukážkového predmetu. Pre vyhodnocovanie obrazu je použitý bežný počítač s programom Vision assistant a jeho nástroje. V tomto programe sú vytvorené a následne porovnané výkonnosti dvoch postupov vyhodnocovania obrazu.
Úprava zaměřovací kamery pro dálkovou laserovou spektroskopii
Klempa, Tomáš ; Ficza, Ildikó (oponent) ; Brada, Michal (vedoucí práce)
Bakaláská práce se zabývá úpravou zamovací kamery pro dálkovou laserovou spektroskopii. Zamovací kamera bude použita na jednotce dálkové laserové spektroskopie sloužící pro zkoumání vlastností dálkové laserové spektroskopie v laboratoi ÚFI VUT v Brn a pro studium vlivu externího prostedí na schopnost analýzy. Práce obsahuje struný pehled souasného stavu poznání, návrhy konstruk ních variant a popis ástí navrhovaného zaízení.
3D projekce fotek v OpenGL
Dokoupil, Martin ; Fapšo, Michal (oponent) ; Seeman, Michal (vedoucí práce)
Tato zpráva popisuje implementaci editoru pro projekci fotografií. Tento editor může sloužit k tvorbě dynamických sekvencí složených z fotografií. Obraz z kamery, který je dvourozměrný je nanesen na kouli v trojrozměrném prostoru a následně zobrazován. Poté je možné pohybovat kamerou po snímku a také ji přibližovat. Použitím tohoto editoru lze docílit reálněji působících scén zejména při pohybu. Při použití panoramatických snímků umožňuje editor volné rozhlížení po tomto snímku. Dokument popisuje způsob převodu dvourozměrného snímku do prostoru a také ukazuje využití transformací pro pohyb kamery a metody pro implementaci přibližování kamery. Obsahuje popis tvorby uživatelského rozhraní a také zmiňuje další rozšíření, které byly implementovány v editoru.
Kalibrace kamery na základě přímkových úseků
Opravil, Jan ; Babinec, Tomáš (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Nedokonalost čoček některých průmyslových kamer působí rušivě. Tato práce se zabývá právě kalibrací kamer, které mají geometrické zkreslení typu soudek nebo poduška. Ke kalibraci se využívá funkce aproximující zkreslení reálné čočky. K výpočtu koeficientů této funkce se využívají nalezené zkreslené přímkové úseky ve snímku. Klíčovou roli hrají právě detekované přímky. Na ně je kladen požadavek, aby nesly co největší informaci o zkreslení. K jejich kvalitnější detekci se vhodně volí některé metody předzpracování. Vytvořené algoritmy jsou testovány nejprve na uměle generovaných a později i na reálných kalibrech. Celý program je psán v jazyku C a pro svoji činnost využívá některé funkce z knihovny openCV.
Procedurálně generovaný lens flare efekt pro Blender
Volf, Petr ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Lens flare je obrazový efekt způsobený nechtěným odrazem světla v čočkovém systému fotoaparátu. Cílem této práce je simulovat tento efekt v aplikaci pro tvorbu 3D obsahu Blender. Generovaný efekt je potom vložitelný do výsledného obrázku. Projekt je navržen jako doplněk do aplikace. Doplněk nabízí uživateli několik parametrů pro nastavení žádaného výsledku.
Digitální průmyslové kamery
Palát, David ; Kovář, Jiří (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
V této práci je zpracován přehled základních částí digitální kamery. Práce je zaměřuje na rozdělení kamer, popis funkcí a vlastností kamer a jejich částí. Poukazuje na výhody a nevýhodu použitých technologií. Hlavním účelem práce je porovnání a použití kamerových systémů v praxi.
Odstranění vad objektivu
Doležel, Michal ; Seeman, Michal (oponent) ; Šiler, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá metodami odstraňování vad digitálních fotografií vzniklých v důsledku vad fotografických objektivů. Popisuje nejčastější vady fotografických objektivů, zabývá se příčinami jejich vzniku, dále pak důsledky těchto vad na výsledných fotografiích a možnostmi jejich odstranění z digitálních fotografií. Hlavním cílem práce je návrh a implementace nástroje pro odstranění vad objektivů z digitálních fotografií. Aplikace je vytvořena v jazyce C++ a využitím podpůrných knihoven CImg a Imagemagick. Aplikace je vyvíjena a testována pod operačními systémy MS Windows XP a Linux Kubuntu 7.10. Výsledky jsou porovnávány s profesionálními nástroji pro úpravu digitálních fotografií.
Interaktivní vyhodnocení aktuálního herního stavu biliardu
Sedlařík, Jan ; Richter, Miloslav (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je pomocí metod počítačového vidění vyhodnotit vstupní obraz z kamery. Zpracovávanou scénou je hra na biliardu. Pomocí předzpracování snímků, segmentace a klasifikace jednotlivých objektů se budeme snažit porozumět situaci na stole a vyhodnocovat ji v souladu s platnými pravidly hry.
Vizuální detekce herního stavu biliardu
Zítka, Michal ; Petyovský, Petr (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zpracováním snímků ze hry na biliardu, jejich předzpracováním, segmentací a klasifikaci objektů. Na základě klasifikace objektů je určen aktuální stav hry a její pokračování. Cílem je návrh algoritmu asistenčního systému pro hru na biliardu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.