Název:
Procedurálně generovaný lens flare efekt pro Blender
Překlad názvu:
Procedurally Generated Lens Flare Effect for Blender
Autoři:
Volf, Petr ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Lens flare je obrazový efekt způsobený nechtěným odrazem světla v čočkovém systému fotoaparátu. Cílem této práce je simulovat tento efekt v aplikaci pro tvorbu 3D obsahu Blender. Generovaný efekt je potom vložitelný do výsledného obrázku. Projekt je navržen jako doplněk do aplikace. Doplněk nabízí uživateli několik parametrů pro nastavení žádaného výsledku.
Lens flare is an image artefact caused by unintended reflection of light in camera's lens system. The goal of this project is simulation of this phenomena in open source 3D content creation suite Blender. The generated effect is then composited into final image. The project is designed as an add-on. The add-on allows user to customize several parameters to achieve the desired result.
Klíčová slova:
Blender; clona; disperze; objektiv; Odlesk čočky; OpenGL; Python; shader; aperture; Blender; dispersion; lens; Lens flare; OpenGL; Python; shader
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/198906