Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adaptace nového zaměstnance v bankovní společnosti
Linhartová, Kateřina ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
(česky) Tématem předložené diplomové práce je adaptace nového zaměstnance v organizaci. Abychom téma představili v jeho komplexnosti, ukazujeme jeho psychofyziologické souvislosti, zejména hlediska psychické resilience a působení stresu. Práce dále mapuje současné možnosti a poznatky týkající se adaptace v zaměstnání. Zvláštní pozornost přikládáme adaptaci na organizační kulturu. Cílem empirické části práce je analyzovat adaptační program konkrétní bankovní společnosti, jeho organizační kulturu a konkrétní pracovní pozici, abychom předložili možnosti optimalizace a dalšího zlepšení stávajícího programu. K tomuto účelu jsme využili širokou škálu metod především kvalitativního charakteru.
Role školící sestry v adaptačním procesu sester na vybraném pracovišti
Polidarová, Zuzana ; Heczková, Jana (vedoucí práce) ; Jeřábková, Lenka (oponent)
Úvod do problematiky: Pozice školícího pracovníka zaujímá v adaptačním procesu (AP) sester zcela zásadní význam. Obzvláště na pracovištích intenzivní medicíny, kde zaškoluje ve vysoce specializované a náročné péči. AP se tak stává citlivým obdobím, ve kterém se zaměstnanec rozhoduje, zda setrvá na pracovišti, nebo dokonce v profesi. Metodika: Tato studie je kvalitativní. Hlavním cílem tohoto šetření jsou konkrétní zkušenosti školících sester s vedením AP. Sběr dat byl proveden pomocí polostrukturovaných rozhovorů se školícími sestrami na půdě jednoho vybraného pracoviště intenzivní medicíny. Analýza dat proběhla ve 4 krocích, bylo použito otevřené kódování a třídění dat do kategorií a subkategorií. Výsledky: Bylo identifikováno 6 hlavních témat: Vlastní zkušenosti školitelů z období AP, Atributy organizace AP, Hodnocená a zpětná vazba, Role školící sestry, Kritické momenty a Faktory ovlivňující adaptační proces. Vlastní zkušenosti školitelů z AP jsou signifikantním prediktorem pro jejich individuální způsob zaškolování a vedení AP. Hodnocení a zpětná vazba mají svou kulturu a musí probíhat cyklicky, aby přinášela efekt. Školitel je nositelem mnoha rolí, podílí se na tvorbě sociálních vazeb s novou sestrou, sám má snahu navázat pozitivní vztahy a zaškolovat po stránce profesní i předávat doporučení...
Adaptační proces anesteziologických sester z pohledu školitele
Husová, Veronika ; Heczková, Jana (vedoucí práce) ; Hocková, Jana (oponent)
Úvod do problematiky: Adaptační proces absolvují všichni nově příchozí zaměstnanci s cílem co nejrychlejšího a nejefektivnějšího zapojení do plného pracovního procesu organizace. Specifickou adaptací procházejí také noví zaměstnanci, kteří začínají pracovat na anesteziologickém oddělení. Právě na anesteziologické oddělení je zaměřen výzkum diplomové práce a přináší pohled mentorů - anesteziologických sester, na průběh adaptace nových zaměstnanců. Metodologie: Jedná se o kvalitativní studii, sběr dat proběhl polostrukturovanými rozhovory s anesteziologickými sestrami mentorkami z různých oborů anestezie. Analýza dat byla provedena v několika krocích otevřeným kódováním s následnou kategorizací. Výzkumného šetření se zúčastnilo celkem 9 anesteziologických sester. Výsledky: Zjištění výzkumného šetření ukazují důležité aspekty úspěšného adaptačního procesu anesteziologických sester. Jsou jimi vlastní zkušenosti mentora, jak z období adaptačního procesu, tak z jeho předešlých pracovišť, mentoring, který reprezentuje zkušený školitel, nápomocné pracovní prostředí a kolektiv a kvalitní zpětná vazba pro mentora i nového zaměstnance. Závěr a doporučení Ukázalo se, že kvalitní mentoring je strategickým prostředkem k úspěšné adaptaci nového zaměstnance. Kvalitu je však nutné neustále hlídat. Získané informace...
Učení se a vzdělávání v adaptačním procesu zaměstnanců
Sýkorová, Lucie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Běhounková, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá učením se a vzděláváním v adaptačním procesu zaměstnanců, kteří nastupují na nové pracovní místo. Je zdůrazňován význam tvorby adaptačního plánu na efektivitu adaptačního procesu a učení se a vzdělávání v něm. Poukazuje na vliv velikosti organizace, na to jakou bude mít učení se a vzdělávání v adaptačním procesu podobu. Dobře řízený adaptační proces může nově nastupující zaměstnance stabilizovat a také je motivují. Práce se také věnuje komunikaci jako důležitému nástroji učení se a vzdělávání. Důraz práce je kladen na učení se a vzdělávání, různé typy učení se, teorie a metody vzdělávání, které je možné využívat, uplatnit v průběhu adaptačního procesu. Pozornost je věnována také pomůckám a technologiím, které mohou usnadnit učení se a vzdělávání v průběhu adaptačního procesu a také problematice měřitelnosti a hodnocení učení se a vzdělávání. Teoretické koncepty jsou doplněny výsledky empirického šetření realizovaného pomocí dotazníku. Toto šetření se postupně zaměřuje na všechna témata předchozích kapitol. Klíčová slova: adaptace zaměstnanců, adaptační proces, učení se v adaptačním procesu, vzdělávání v adaptačním procesu, vzdělávání nově nastupujících zaměstnanců, hodnocení vzdělávání dospělých, ICT technologie ve vzdělávání dospělých
Adaptace nového zaměstnance v bankovní společnosti
Linhartová, Kateřina ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
(česky) Tématem předložené diplomové práce je adaptace nového zaměstnance v organizaci. Abychom téma představili v jeho komplexnosti, ukazujeme jeho psychofyziologické souvislosti, zejména hlediska psychické resilience a působení stresu. Práce dále mapuje současné možnosti a poznatky týkající se adaptace v zaměstnání. Zvláštní pozornost přikládáme adaptaci na organizační kulturu. Cílem empirické části práce je analyzovat adaptační program konkrétní bankovní společnosti, jeho organizační kulturu a konkrétní pracovní pozici, abychom předložili možnosti optimalizace a dalšího zlepšení stávajícího programu. K tomuto účelu jsme využili širokou škálu metod především kvalitativního charakteru.
Proces adaptace zaměstnanců
Šebestová, Jana ; Janková,, Markéta (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zhodnocení procesu pracovní a sociální adaptace zaměstnanců. V teoretické části práce jsou objasněny související pojmy. Popisuji personální procesy, personální strategie a firemní kulturu, která je velmi důležitá nejen pro adaptaci pracovníků. V praktické části bude zhodnocen proces adaptace v dané společnosti jak na pracovní a sociální prostředí tak na firemní kulturu. Následně pak budou na základě výsledků z analýz, rozhovorů s účastníky adaptačního procesu i vlastních pracovních zkušeností vysloveny návrhy na zlepšení procesu adaptace ve společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.