Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zpracování haptického modelu podle fresky sv. Jiří s drakem
KOVÁCSOVÁ, Kristýna
Teoretická část práce se zabývá postavou svatého Jiří a významem jeho kultu. Především je kladen důraz na různé způsoby zobrazování tohoto světce v umění jak v evropském kontextu, tak i v českých zemích. Největší pozornost je věnována malířství a nástěnným malbám s ohledem na téma praktické části předkládané práce. V této souvislosti je v teoretické části práce zmíněna problematika zrakově postižených osob a s tím spojené haptické vnímání. Cílem praktické části bakalářské práce je vytvoření haptického modelu podle fresky sv. Jiří s drakem, který bude sloužit jako pomůcka pro nevidomé nebo slabozraké osoby. Model je zhotoven z pálené keramické hlíny a kolorovaný akrylovými barvami. Vytvořený model bude umístěn do klášterního kostela Obětování Panny Marie v Českých Budějovicích jako součást expozice "Haptické modely pro osoby se zdravotním postižením".
Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru
Šírerová, Karina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru Cíle: Cílem bakalářské práce je zkoumat efekt edukačního programu na znalosti středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru. Vedlejším cílem této bakalářské práce je shrnout praktické a bezpečné zásady pro doprovázení nevidomého jedince ve veřejném prostoru a poukázat na důležitost edukačních programů pro veřejnost. Metody: Kvantitativní výzkumné šetření formou kvaziexperimentu sledovalo efekt edukačního programu u souboru 30 studentů gymnázia. Jako metodu sběru dat jsem použila test vlastní konstrukce založený na vědomostech probandů, formou testových otázek. Polovině probandů byl rozdán po absolvování edukačního programu, druhá skupina probandů na otázky odpovídala bez absolvování edukačního programu, pouze dle vlastních vědomostí. Pro výzkum jsem si zvolila za cílovou skupinu 30 studentů gymnázia ve věku 14 až 18 let. Výsledky: Z šetření vyplývá, že skupina patnácti probandů, kterým byl test rozdán po absolvování edukačního programu, má značně lepší povědomí o asistenci osobám ve veřejném prostoru než skupina kontrolní, což se prokázalo u 91 % otázek. Výsledky testu prokázaly, že zkušenost s pomocí nevidomému ve veřejném...
Dekorativní prvky v gotické architektuře
SZKANDEROVÁ, Aneta
Teoretická část bude věnována vývoji jednotlivých dekorativních prvků v evropské gotické architektuře. Hlavní důraz bude kladen na české území, především na tzv. jihočeskou gotiku. Z dekorativních prvků se práce zaměří v první řadě na okenní kružby v souvislosti se zaměřením praktické části této práce. Cílem praktické části je vytvoření haptického modelu gotického okna s dekorativní kružbou, který bude primárně určen pro osoby se zrakovým postižením. Jako předloha bude sloužit konkrétní gotické okno vedoucí z ambitu do rajského dvora dominikánského kláštera a kostela Obětování Panny Marie v Českých Budějovicích. Výsledný model bude vytvořen z taženého profilu ze sádry a zároveň bude doprovázen souborem skic. Haptický model bude součástí expozice "Haptické modely pro osoby se zdravotním postižením" ve výše zmíněném klášteře.

Balcarová, Johana ; Mertin, Václav, (vedoucí práce)
Systém komprehenzivní péče o zrakově postižené v ČR
Drnovcová, Dana ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Práce se věnuje problematice nevidomých v České republice. Popisuje péči o nevidomé jako celek od narození po stáří. Věnuje se specifikům jednotlivých věkových skupin a popisuje organizace zajišťující péči jednotlivým věkovým skupinám. Po praktické stránce popisuje problematiku současnosti, faktické fungování služeb doplněné kazuistikami a rozhovory s nevidomými.
Mediální výchova a digitální gramotnost nevidomých středoškoláků
Fraiová, Anna ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou mediální výchovy nevidomých středoškolských studentů, a to zejména v aktuálním kontextu digitálních médií. V teoretické části text pojednává především o problematice vzdělávání zrakově postižených osob, o zařazení průřezového tématu Mediální výchova do výuky českých základních a středních škol a také o specificích digitálních médií a širokých možnostech jejich využití zrakově postiženými jedinci. Ve druhé části práce jsou detailněji prozkoumány jednotlivé složky digitální gramotnosti nevidomých středoškoláků. Jako výzkumná metoda byla zvolena metoda polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly provedeny s desítkou zrakově postižených středoškolských studentů a následně podrobeny kvalitativní obsahové analýze. Hlavním cílem práce je upozornit na specifika vztahu nevidomých k digitálním médiím a zdůraznit význam mediální výchovy v této souvislosti.
Význam vodících psů pro osoby se zrakovým postižením
Tomíčková, Jana ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Anotace: Diplomová práce se věnuje významu vodících psů pro lidi se zrakovým postižením. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vymezuje a klasifikuje typy a stupně zrakového postižení a nejčastější onemocnění zraku. Pojednává o postavení nevidomých ve společnosti, způsobech komunikace a pomoci. Práce se dále zabývá historií a způsobem výcviku vodících psů a vhodnými plemeny, uvádí organizace zabývající se výcvikem psů u nás i v zahraničí a zmiňuje také mezinárodní organizace sdružující tato výcviková střediska. Praktická část je založena na výsledcích výzkumného šetření mezi osobami, využívajícími služeb vodícího psa. Prostřednictvím rozhovorů bylo zjišťováno, jaký význam pro tyto participanty má služba vodícího psa a jakým způsobem ovlivňuje kvalitu jejich života.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.