Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění příběhů ve výuce etiky
Sůvová, Adéla ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití příběhů při výuce etických témat ve školách. První kapitola zkoumá význam jazyka a řeči pro kulturu, dále z filosofického pohledu zdůrazňuje podstatu rozhovoru především pro péči o duši a poznání pravdy, a také zkoumá význam jazyka a řeči z hlediska antropologického. Ve druhé kapitole nazvané Příběh jako spolubytí najdete podstatu příběhů, jejich možné účinky na dětskou psychiku a vysvětlení, co je to literární vyprávění, jak vyprávět příběhy a význam vypravěče příběhu. Dále zde najdete různé konkrétní formy představení příběhů (např. forma dokumentárního filmu, storytelling atd.). Třetí kapitola chápe etiku jako problém a vymezuje některé etické pojmy, hodnoty a paradoxy. Postupně směřuje k problematice podstaty etiky a výuky etiky na školách. Čtvrtá kapitola se zabývá Etickou výchovou jako doplňujícím vzdělávacím oborem a jeho charakteristikou, zmiňuje organizaci Etické fórum České republiky a také mj. uvádí několik aktivit využívaných v tomto vzdělávacím oboru. Tato kapitola umožňuje nahlédnout do RVP ZV (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) a RVP G (Rámcový vzdělávací program pro gymnázia). Pátá kapitola je o rozvíjení kritického myšlení. Šestá kapitola nabízí několik didaktických příprav propojujících výuku etických témat a využití metodu...
Dav a masa v umění. Multiplicita v díle Ivana Kafky
Bartlová, Anežka ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Ve své práci jsem se věnovala umění Ivana Kafky z hlediska fungování multiplicity. Na základě podrobnějšího průzkumu charakteru Kafkových děl jsem dospěla k vymezení důležitých aspektů v jeho tvorbě: práce s časem, místem a multiplicitou. První a druhý aspekt jsem v práci krátce zanalyzovala. Multiplicitu jako širší fenomén jsem definovala pomocí kategorií, vytvořených pro účely této práce. Tak typ užití multiplicity na způsob masy je charakterizován jako soubor neživotných elementů bez autonomie. Pro multiplicitní zobrazení typu davu je naopak typická vyšší míra individuality jednotlivých částí, které ale zůstávají významotvorným prvkem vzhledem k celku díla. Na základě těchto kategorií jsem se pokusila sestavit diagram, který naznačuje souvislosti mezi charakterem obrazu (jedinečný - multiuplicitní) a typologií vztahů částí k celku (škála možností na ose pojem a jeho protiklad). Aplikací modelu "rozšířeného pole" Rosalind Krauss jsem dospěla k diferenciaci dalších dvou momentů multiplicitních obrazů, a to na principu sériovosti a seriality, kde hlavním vektorem je narativita. Takto charakterizovanou multiplicitu jsem aplikovala na konkrétní díla Ivana Kafky, která jsem vybrala tak, aby skrze příklady bylo možné co nejlépe vysvětlit navržený model vztahů multiplicity a jedinečnosti v umění obecně....
Psychologické aspekty narace v mediálních obsazích
Věchetová, Gabriela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená práce se zabývá tématem narace v mediálních obsazích. Zvažuje psychologické poznatky v souvislosti s užitím médií, zejména televize. Klíčovým tématem je mýtus, který zkoumá z psychologického hlediska. Mýtus je srovnáván s pohádkou jako projevem archetypálních vzorců lidské psychiky. V této práci je nejdříve popsán teoretický rámec v oblasti naratologie, sémiotiky, psychologie a mediálních studií. Poté jsou poznatky užity pro praktickou ukázku sémiotické analýzy vybraných mediálních sdělení, a to reklamy, pohádky a zprávy. Psychologické aspekty jsou zvažovány v mezích kategorií kognice, emoce a motivace, a dále jsou akcentovány hlubší struktury lidské psychiky a její nevědomé procesy. Cílem práce je poskytnout čtenáři hlubší porozumění fungování lidské psychiky při její expozici mediálním obsahům, které využívají prvků narativity a mýtu. Práce čtenáři poskytuje souvislosti z výše zmíněných oborů, tak, aby bylo možno nahlížet na téma komplexně, jedná se tedy o průřezovou práci nabízející integraci poznatků z několika oborů.
Obsahové proměny českého televizního seriálu v letech 1989-2009
Bednařík, Petr ; Reifová, I.
Text analyzuje obsahové proměny (typy hlavních postav, změny narativity) českých televizních seriálů v letech 1989-2009.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.