Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transparentnost hlasu a světla
Hejduk, Adam ; Tomáš,, Svoboda (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Transparentnost hlasu a světla představuje audiovizuální instalaci, tématem které je individuální reflexe okolí prostřednictvím tvorby fiktivních příběhů. Autor se v ní zabývá také možností přesahů svých dosavadních prací a tvorbou tematické návaznosti. Instalace propájí soubor subjektivních fiktivní narací. Instalace je scénografického charakteru a představuje platformu pro vyprávění osobních výpovědí a představ.
Databáze emoční řeči
Hlavica, Michal ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Atassi, Hicham (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je rozebrána teorie emocí, to jak emoce vznikají a jak jsou fyziologicky vyjádřeny lidským tělem. Jak se tyto fyziologické projevy a emoce vůbec promítají do lidské řeči. Dále je popsán proces tvorby řeči a základní prozodické a akustické parametry hlasového projevu relevantní pro výzkum. Je zde také popsána teorie tvorby databází zvukových nahrávek, což je kvalitní podklad pro databázi samotnou. Ta je totiž také součástí této práce a jedná se o nahrávky stříhané z televizních pořadů a seriálů. Dalším velice důležitým bodem je popsání softwarového nástroje pro subjektivní hodnocení databází, který byl vytvořen jako součást této práce. Byl vytvořen v jazyce C++ za pomoci kompilátoru Builder C++. Také je zde provedena krátká analýza ukázkových nahrávek pro každou emoci. Tato analýza se zabývá základní frekvencí, intenzitou a prvními třemi formanty.
Srovnávací analýza Moravských dvojzpěvů Antonína Dvořáka, op. 32 v provedení vybraných českých sborů
Mundilová, Anna ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na Moravské dvojzpěvy Antonína Dvořáka op. 32. První část práce velmi krátce pojednává o vzniku dvojzpěvů a jejich jedinečnosti, výjimečnosti a důvodu významného postavení těchto skladeb mezi ostatními díly sborové literatury. Druhá část je zaměřena na porovnání současného notového vydání Moravských dvojzpěvů op. 32 a autografu Antonína Dvořáka. Toto porovnání vzniklo na základě několika návštěv autorky Muzea české hudby, kde se originální rukopis nachází. Největší část práce tvoří srovnávací analýza nahrávek Moravských dvojzpěvů op. 32 v podání vybraných sborů. Nahrávky byly analyzovány jak z hlediska hlasového, tak z hlediska interpretačního. Zároveň bylo přihlíženo k přesnosti dodržení notového záznamu. Sbory byly vybrány tak, aby bylo zastoupeno co nejširší spektrum sborových těles. Za dětský amatérský sbor je to sbor Jitro, za poloprofesionální dětský pěvecký sbor Bambini di Praga. Za sbory ženské je analyzována nahrávka komorního sboru Charmone. Sbory smíšené, přesněji jejich ženské složky, jsou zastoupeny sbory: Kühnův smíšený sbor a Pražští Pěvci. Nahrávky vznikaly v letech 1986 - 2005. Všechna porovnání byla prováděna na stejném přehrávači, za použití stejných reproduktorů. Šestá kapitola se věnuje podrobné analýze jednotlivých dvojzpěvů z hlediska...
Approximants in a perception and production of Czech students
Navrátilová, Eliška ; Duběda, Tomáš (vedoucí práce) ; Bořek - Dohalská, Marie (oponent)
Název práce: Polokonsonanty ve vnímání a v produkci a tvorbě českých studentů Abstrakt: V této práci se zabýváme charakterem tří francouzských polosouhlásek [j] - [] - [w]. Analyzujeme je z pohledu historického, artikulačního a akustického. Shrnujeme problematiku a vývoj terminologie. Srovnáváme jejich výskyt ve francouzském jazyce s češtinou. V experimentální části se zabýváme tím, jak jsou vnímány a vyslovovány českými studenty. K tomuto používáme analýzu formulářů a též analýzu nahrávek. Identifikujeme specifické chyby, hledáme důvody jejich vzniku a následně navrhujeme řešení, jak jim předcházet, případně je opravit. Předkládáme ucelený systém aktivit a metod ve fázi receptivního a aktivního osvojení.
"Oit wird me!" The Kraslice German. Phonetic structure and variation-linguistical classification
Mareš, Jiří ; Blahak, Boris (vedoucí práce) ; Šemelík, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá kraslickou němčinou, v severozápadních Čechách (Chebsko) vyskytující se diatopickou varietou němčiny. Průzkumu byly nápomocné rozhovory řídící se podle tzv. Weknker-Sätze (Wenkerovy-věty, 1878), jejichž výsledky byly na základě nahrávek aktivních mluvčích foneticky transkribovány a vyhodnoceny. Za použití těchto materiálů byla rekonstruována a dokumentována fonetická struktura vokálů, která byla nápomocna při vyhotovení variačně-lingvistického zařazení tohoto nářečí. Předpokládaná dominance severobavorských a východofranských znaků se potvrdila. Vedle nich je třeba podotknout i značný podíl (severo)západočeských znaků. Dalším oblastí zájmu byla otázka, do jaké míry se kraslická němčina změnila po roce 1945.
Transparentnost hlasu a světla
Hejduk, Adam ; Tomáš,, Svoboda (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Transparentnost hlasu a světla představuje audiovizuální instalaci, tématem které je individuální reflexe okolí prostřednictvím tvorby fiktivních příběhů. Autor se v ní zabývá také možností přesahů svých dosavadních prací a tvorbou tematické návaznosti. Instalace propájí soubor subjektivních fiktivní narací. Instalace je scénografického charakteru a představuje platformu pro vyprávění osobních výpovědí a představ.
Interpretační analýza různých nahrávek Symfonie Antonína Dvořáka č.8, op. 88
Šalšová, Kristina ; SVÁROVSKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; FARKAČ, Hynek (oponent)
Osmá symfonie Antonína Dvořáka s často uváděným podtitulem „Anglická“ a opusovým číslem 88 je jedním ze stěžejních děl nejen českého symfonického repertoáru. V této práci se zabývám srovnáním pěti různých nahrávek tohoto díla. Nahrávky jsou zvoleny tak, aby reprezentovaly nejen jednotlivé epochy 20. století, ale i současnou estetiku uvádění této symfonie. Porovnávám zde nahrávky Rafaela Kubelíka, Karla Ančerla, Libora Peška, Vladimíra Válka a Jiřího Bělohlávka. Pro tyto dirigenty byla v době nahrávání Dvořákova symfonie jedním ze základních děl v repertoáru. To stejné ale neplatilo pro všechny orchestry, některé z nich hrály skladbu vůbec poprvé. U každé nahrávky jsou posouzeny její zvukové vlastnosti s přihlédnutím k dobovým možnostem. Nahrávacím týmům se i v dobách dřívějších podařilo dosáhnout pozoruhodných snímků, na kterých měly samozřejmě svůj nemalý podíl i velké dirigentské osobnosti, na něž dodnes v interpretaci stěžejních českých symfonických děl navazujeme. Následují dynamické, tempové či agogické rozdíly, a to včetně působnosti díla a hudební logičnosti. Opakovaným poslechem jsem docházela ke stále větším detailům a ke zjištění, že jedna a tatáž skladba se dá interpretovat zcela odlišně, aniž bychom ale některou z interpretací museli označit za nejzdařilejší. Je také nutné poukázat na to, že ne zcela stejné hudební prostředky ocení posluchač na živém koncertě a na studiové nahrávce. Zajímavou kategorií jsou proto tzv. live nahrávky z koncertů.
Srovnávací analýza Moravských dvojzpěvů Antonína Dvořáka, op. 32 v provedení vybraných českých sborů
Mundilová, Anna ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na Moravské dvojzpěvy Antonína Dvořáka op. 32. První část práce velmi krátce pojednává o vzniku dvojzpěvů a jejich jedinečnosti, výjimečnosti a důvodu významného postavení těchto skladeb mezi ostatními díly sborové literatury. Druhá část je zaměřena na porovnání současného notového vydání Moravských dvojzpěvů op. 32 a autografu Antonína Dvořáka. Toto porovnání vzniklo na základě několika návštěv autorky Muzea české hudby, kde se originální rukopis nachází. Největší část práce tvoří srovnávací analýza nahrávek Moravských dvojzpěvů op. 32 v podání vybraných sborů. Nahrávky byly analyzovány jak z hlediska hlasového, tak z hlediska interpretačního. Zároveň bylo přihlíženo k přesnosti dodržení notového záznamu. Sbory byly vybrány tak, aby bylo zastoupeno co nejširší spektrum sborových těles. Za dětský amatérský sbor je to sbor Jitro, za poloprofesionální dětský pěvecký sbor Bambini di Praga. Za sbory ženské je analyzována nahrávka komorního sboru Charmone. Sbory smíšené, přesněji jejich ženské složky, jsou zastoupeny sbory: Kühnův smíšený sbor a Pražští Pěvci. Nahrávky vznikaly v letech 1986 - 2005. Všechna porovnání byla prováděna na stejném přehrávači, za použití stejných reproduktorů. Šestá kapitola se věnuje podrobné analýze jednotlivých dvojzpěvů z hlediska...
"Oit wird me!" The Kraslice German. Phonetic structure and variation-linguistical classification
Mareš, Jiří ; Blahak, Boris (vedoucí práce) ; Šemelík, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá kraslickou němčinou, v severozápadních Čechách (Chebsko) vyskytující se diatopickou varietou němčiny. Průzkumu byly nápomocné rozhovory řídící se podle tzv. Weknker-Sätze (Wenkerovy-věty, 1878), jejichž výsledky byly na základě nahrávek aktivních mluvčích foneticky transkribovány a vyhodnoceny. Za použití těchto materiálů byla rekonstruována a dokumentována fonetická struktura vokálů, která byla nápomocna při vyhotovení variačně-lingvistického zařazení tohoto nářečí. Předpokládaná dominance severobavorských a východofranských znaků se potvrdila. Vedle nich je třeba podotknout i značný podíl (severo)západočeských znaků. Dalším oblastí zájmu byla otázka, do jaké míry se kraslická němčina změnila po roce 1945.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.