Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce podvozků těžkých nákladních vozidel
Herman, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je „Konstrukce podvozků těžkých nákladních vozidel". V následujících kapitolách jsou popsány jednotlivé části podvozků nákladních vozidel (rámy, zavěšení kol, odpružení, brzdy). Jsou zde také uvedeny výhody a nevýhody, využití a funkce jednotlivých částí.
Mechatronický přístup v dynamice vozidel
Kučera, Pavel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá mechatronickým přístupem v dynamice vozidel. Celek je rozdělen na dvě hlavní části, kde v první části jsou prováděny analýzy vibrací, měření a analýza funkce hnacího traktu nákladního vozidla. Druhá část práce popisuje tvorbu výpočtových modelů umožňujících simulovat jízdní stavy, vibrace vozidla, a jejich rozšíření pro vývoj mechatronických systémů. Jsou zde ukázány různé jízdní režimy řízené vytvořeným algoritmem pro mechatronické systémy. Hlavním nástrojem pro vývoj mechtronických systémů je vytvořený simulátor vozila umožňující testovat výpočtové modely v reálném čase.
Vyhodnocení potřeby "Truck center" na dálnici D1 v úseku Praha - Brno
Spáčil, Tomáš ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem počtu a umístění truck-center na dálnici D1. Návrh vychází z aspektů, které mohou ovlivnit počet, velikost a umístění truck-center. Základem je výpočet intenzit nákladní dopravy do roku 2030 a její návaznost na nehodovost, regulaci dopravních proudů a dalších návazností na řízení práce osádek (AETR), řešení případných potřeb údržby a oprav vozidel, služeb motoristů a možnosti kontroly státních orgánů a policie. Základem diplomové práce je výpočet velikosti odstavné plochy pro případnou regulaci dopravních proudů nákladních vozidel včetně návrhu jejího umístění.
Případové studie vyčíslení majetkové újmy dopravce po nezaviněné dopravní nehodě
Svozil, Milan
Poškozený má nárok náhradu celkové majetkové újmy, která mu byla způsobena v důsledku nezaviněné dopravní nehodě. Škoda představuje jakoukoli ztrátu na majetku. Nejedná se přitom pouze o škodu skutečnou (výše, o kterou se hodnota majetku snížila), ale i o ušly zisk. Poškozený si musí uvědomit všechny škody a ztráty na majetku, které mu v důsledku dopravní nehody nastaly a musí je vyčíslit a prokázat. Tyto škody jsou likvidovány z pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla účastníka, který způsobil nehodu. Ve většině případů se poškozený domáhá a následně se také spokojí pouze s náhradou škody na poškozeném vozidle případně nákladů za vyproštění a odtahu vozidla do nejbližšího servisu. Náhradu dalších škod, které vznikly v důsledku nezaviněné dopravní nehody již obyčejně poškozený nepožaduje, přestože tyto škody jsou mnohdy mnohanásobně vyšší. Pro kompletní likvidaci těchto škod neexistuje jednotná metodika a z tohoto důvodu dochází k problémovým situacím při jejich vyčíslení. Problémové situace, které můžou nastat při vyčíslení majetkové újmy dopravce jsou v příspěvku řešeny na názorných případových studií a je představen postup kompletního vyčíslení celkové majetkové ujmy dopravce, který může nastat v důsledku totální škody na přípojném vozidle a poškození přepravovaného nákladu
Ohybové vibrace hnacího ústrojí nákladního vozidla 8x8
Knotek, Jiří ; Janoušek, Michal (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je provedení analýzy ohybových vibrací hnacího ústrojí nákladního vozidla a navržení konstrukčních úprav. Dalším cílem je posouzení přínosu konstrukčních úprav. V práci je také provedena analýza tuhosti uložení hřídele.
Hnací ústrojí nákladního vozidla 8x8
Hebnar, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá sestavením náhradní torzní soustavy hnacího ústrojí nákladního vozidla 8x8 a 8x4 a následných výpočtových analýz sestavených soustav. Analýzy jsou provedeny dvě a to výpočtová frekvenční analýza stanovující vlastní tvary kmitání a následná citlivostní analýza zabývající se vlivem zařazeného převodového poměru na velikosti vlastních frekvencí kmitání soustavy.
Studie odpočívky a velkokapacitního záchytného parkoviště pro TIR na dálnici D1
Šťastný, Radek ; Hornýš, Michal (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je studie dálniční odpočívky a velkokapacitního záchytného parkoviště pro TIR na dálnici D1 u Vyškova. Odpočívka a truckpark budou napojeny na dálnici D1 mezi stávajícími exity Vyškov-západ (226) a Vyškov-východ (230/1) ve směru na Kroměříž. Odpočívka (parkoviště, ČSPH, občerstvení) a truckpark budou navrženy z důvodů vysoké intenzity osobních a nákladních vozidel na dálnici D1 a nedostatku odstavných míst pro nákladní vozidla.
Ekonomické, provozní a ekologické porovnání nákladních vozidel Scania využívajících různá paliva
Turek, Lukáš ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Koubek, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou používání různých paliv u nákladních vozů značky Scania a je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány základní pojmy týkající se tématu. Mezi ty nejdůležitější patří pojmy spojené s dopravou a přepravou, kategorizace a druhy vozidel, ekologizace silniční dopravy či financování. V návaznosti na praktickou část je také kladen velký důraz na vybrané druhy paliv, jejich výrobu, výhody a nevýhody. V praktické části je nejprve představena firma Scania a jednotlivé produkty a služby, které tato firma nabízí. Dále jsou v této části obecně analyzovány nabídky motorizací firmou Scania pro jednotlivé druhy paliv, a to včetně technických doporučení. Závěr praktické části je věnován konkrétním vybraným vozidlům, u kterých bylo provedeno nejen finanční porovnání, ale také porovnání z hlediska vlivu na životní prostředí či provozních omezení. Cílem práce je porovnat nákladní vozy značky Scania provozovaných na naftu, bionaftu a na stlačený zemní plyn.
Problematika přepravy v mezinárodním obchodě
SOUKUP, Václav
Diplomová práce se zabývá problematikou mezinárodní přepravy. Přeprava v mezinárodním obchodě zastává, navzdory nestálému vývoji během posledních několika let, nenahraditelný význam. Hlavním faktorem, který ovlivňuje většinu zjištěných nedostatků spojených se současnou problematikou přepravy, je působení dopadu světové hospodářské krize. Práce se dále detailněji zaměřuje na oblast častého výskytu škod na přepravovaných nákladech a navrhuje opatření pro jejich eliminaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.